Българите са собственици на най-малко нови коли

След нас са само Украйна и Молдова
7 фев 2020 12:56, Нели Христова
105
Българите са собственици на най-малко нови коли
Снимка: Pixabay

Анализаторите от руската агенция "АВТОСТАТ" пресметнаха колко нови автомобила се падат на всеки 1000 жители през 2019 г. Класацията включва 34 европейски държави, като България е на 32-о място, съобщават от Automedia.bg

Лидер в рейтинга е Люксембург, където през миналата година на 1000 души население се падат по 90 продадени нови автомобила. Далеч след това са Белгия (48) и Германия (43), която е и най-големият автомобилен пазар в Европа в абсолютни количества. С резултат между 30 и 40 бройки са още Дания, Австрия, Швейцария, Словения, Швеция, Великобритания, Франция, Исландия и Италия.

Показателят на България е 5 нови автомобила на 1000 души население, като зад нашата страна са само Украйна и Молдова - по 2 на 1000. Непосредствено пред България е Беларус с 6 и Румъния с 8 нови коли на 1000 човека.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
3
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
До 25Шкодата е нисък клас или най-много нещо средно между нисък и средно клас при това има шкода и шкода. Поло, голф, пасат - коя от какъв клас е според теб. После виж цените.
38
2
 
2
 
! Отговори
До 21 преди 4 години
Спомените ми са лични, но твоите май не са. Първата си кола я купих през 1986 година след месец и половина чакане са дойде първата партида от този вид. 1500 лева вноска плюс заем от ДСК плюс още малко налични. За ДСК знам най-вероятно 100 или 1000 пъти повече от теб.
37
1
 
5
 
! Отговори
Запорожец преди 4 години
Ладата беше лукс. Не всеки си я позволяваше. Караха се масово Жигули, Москвичи, Трабанти и Запорожки. Който иска немска кола - Вартбург, дори не му сменяш маслото, а го доливаш в резервоара като зареждаш....абе соц-Рай ....
36
4
 
3
 
! Отговори
До 21 преди 4 години
През 1988 година средната заплата е 252,07 лева, а медианната заплата е 239 лева. През 1989 година средната заплата е 274,33 лева, а медианната заплата е 257 лева. По-ниски заплати взимаха тези, които можеха да си докарват допълнителни доходи, най-често от бакшиши или от удряне в грамажа. При лекар често се ходеше поне с кутия бонбони, за разлика от преди 1944 година, когато са носели петли, агнета, дамаджани с вино и т.н
35
10
 
14
 
! Отговори
kkk преди 4 години
А руското списание взема ли впредвид,че ако 75 години тяхната държава не продължаваше да ни дърпа назад,можеше и по-напред да сме в класацията!
34
0
 
1
 
! Отговори
21 преди 4 години
До 31Добре, патенце, щом така са ти казали, така да бъде. Какво да направим сега като не са те обичали като малък и си пил вода от локвата. Просто си различен, приеми го. Нормалните хора знаят кой колко получаваше.
33
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При соца чакаш 10 г. да си купиш нова кола. Сега не чакаш, защото и за 10 г. няма да спестиш пари да си я купиш. А стара кола и преди можеше да си вземеш веднага.
32
0
 
3
 
! Отговори
До Истина преди 4 години
сбъркал си валутата, не лева а рубли!
31
8
 
0
 
! Отговори
До 27 преди 4 години
Обикновеният работник, дето трябва да издържат семейството, после ***'алата, да плаща сметки, училища, детски градини, ваканции, екскурзии, лекарства и др. На обикновеният човек му трябва евтина кола, дето струва още по-малко за поддръжка и не му смуче 1/3 от заплатата на месец. Иначе робуваш за една кола. Единственото предимство на новите коли е икономичното гориво, ама поддръжката е много по-скъпа и кв си заслужава. Отделно ти трябва механик да поправя колата, а на стара кола сам можеш.
30
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
След напускането на Великобритания, официално сме страната с най-много автомобили с десен волан в ЕС
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ало" истина" ти влизал ли си в автокъща.Тези цени са за висок клас автомобили.Средният клас са от18 000 до 40 000лв.Това че в семейство имат по два-три стари автомобила а могат един нов.
28
4
 
2
 
! Отговори
До 21 преди 4 години
Баща ти най-много да е бил фелдшер на село, те взимаха по толкова тогава.
27
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ИстинаА лелееее, *** ти си бил много специален бе, мен - 100000 са ти среден клас, честно ли? Това и германец не би го казал. Карайте го малко по-скромно. Това, че пред панела в Ляо-лин Москвичите и Жигулите рязко се смениха с Мерцедеси и БМВ-та е друга тема. Все пак има още поне 10 нормални марки, от които да си избереш нещо наистина средно.
26
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До 8Хахахахах. Ама как манипулира само соц-носталгика... Не била 7000 ами 6600, вдига малко заплатата по онова време (280 лв?!?!?!), понижава малко днешната (не е 750, а е 1200), пропуска чакането от 10 години за нова кола през "райското време" и ти сервира как с едни пренебрежителни 22-28 заплати си щял да се сдобиеш със заветното Ладенце, заредено с бензин за 5 километра от Мототехника :-))) И така на някое младо момче или момиче може да му се промие мозъка.
25
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До РеалистБратле, явно имаш по-високи критерии за среден клас кола. Мисля, че под среден клас за България повечето хора разбираме нещо като Шкода например, което можеш да си купиш за 30-тина хиляди с прилично оборудване. А купуването на гараж си е личен избор. Аз лично винаги съм си паркирал колата на улицата, т.к. кооперацията ни е стара и в квартала ако изобщо някой продава гараж е за над 30 хил. евро - да ти кажа не съм умрял, нито пък нещо ми се е случило на драгоценния автомобил.
24
1
 
18
 
! Отговори
Абе мизерници преди 4 години
Щом в Албания има закон, който ограничава вноса на коли над 10г за какво говорим....
23
1
 
6
 
! Отговори
Iozeff преди 4 години
Ааааа,не вярвам че сме на последно място! Бойка завчера каза че във всичко сме първенци! Аз на него най си му вярвам! Другите всички лъжат! Хаха Ха!
22
3
 
12
 
! Отговори
до 14 преди 4 години
Ей ***, масовите заплати бяха до 150лв ! Рядко някой е получавал над 200 лв, за 290 лв заплата да не говорим.... освен това се плащаше депозит и се чакаше с години за Лада...не отиваш в магазина да си я купиш веднага...
21
3
 
10
 
! Отговори
До: 14 преди 4 години
Много добре знам какво говоря, драги. Не знам баща ти какво е работил, но моят беше лекар-невролог, началник на отделение и се пенсионира 1988 г. със заплата от 210 лв. Знам, че лекарският труд не е много ценен по нашите ширини, но все пак. Май не са ти лични спомените от онова време. За Ладата и Жигулата - едното не е наследило другото. Последната ни Лада 1500S е купена през 1981 г. А за ДСК - прочети малко повече за тази структура и къде са отишли спестяванията на хората покрай лихвата от 2%.
20
1
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Купуваш си гараж, купуваш си нова кола за примерно 60000 лева, което значи кола среден клас. После какво? 3400 лева застраховка Каско и ГО за първата година. После Каското пада с 200 лева на година, но само ако не са ти изплащали щети. Ако е имало щети, следващата година вместо с 200 лева надолу, плащаш с 200 лева нагоре и то при леки щети. За първите пет години за застраховки около 14000-15000 лева.