Цените на коли втора ръка скочиха между 40% и 50%

На какво се дължи?
28 яну 2024 21:48, Александър Попов
124
Цените на коли втора ръка скочиха между 40% и 50%
Снимка: БГНЕС

Цените на коли втора употреба хвърчат нагоре, като според експерти поскъпването им е драстично - между 40 и 50 процента. Това води до отлив на клиенти, намалява и печалбите на автокъщите.

Поскъпването в последните месеци се дължи най-вече на скока в цената на различни услуги, които в автокъщите се налага да използват, за да въведат автомобила в годен за употреба и за шофиране вид.

"Някъде между 40 и 50 процента е оскъпяването на автомобила. Това не значи, че като се оскъпи с тези проценти, автомобилът е по-качествен и продуктът, който се продава, е по-добър. Опитваме се да лавираме между високата цена, между качеството и в същото време да ангажираме клиента да дойде да купи стоката", твърди пред Нова тв Владо Янчовски, собственик на автокъща.

Поскъпването се дължи не просто на търговско решение в автокъщите, а на промяната в цените на различните етапи, през които една кола, внесена от Германия, преминава, за да излезе на българския пазар здрава и атрактивна.

"Поскъпнаха всички допълнителни разходи - било услуги, транспорт, мита, както са швейцарските, и ДДС. Транспортът поскъпна, примерно от 1000-1100 лв на автомобил в момента плащаме 1600 лв. на кола. За тенекиджийски услуги, на детайл за боядисване взимаха около 120 лв. - сега взимат 270. Повече от два пъти. Тези, които са майстори по двигатели, по миещи части... също вдигнаха много осезаемо цените. И ние сме в патова ситуация, защото няма конкуренция в този бранш, специално за майстори. Веднага вдигат цената с оправданието Украйна. Това удря първо върху нашия бизнес, след това удря и върху крайния клиент", твърди Янчовски.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Само бараки на по над 200 000 км продават на егати цените!
46
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ах миличките, защо не разбирате, че сегашните Мерцедес, БМВ, Ауди са пълни еднодневки, не са като едно време през 80те и началото на 90те. Всичко се прави да изкара гаранцията, та да почне тормоза със скъпите части и ремонти, та да я хвърлиш и да си купиш пак скъпа и нова, която ще е същия шкарт. Просто от 97а насам всичкото, в това число и премиум марките, е брак още от конвейра! Наистина здрава, дълговечна и качествена кола беше Мерцедес 124, също Ауди 80 и 100, БМВ от тогавашното поколение.
45
0
 
32
 
! Отговори
Да преди 3 месеца
Скочили са при лакомите търговци със автокъщи! Който има акъл купува от частник или си я вкарва сам! Не купувайте коли от автокъщи всичко е леш
44
1
 
23
 
! Отговори
Хаха преди 3 месеца
Нищо не е поскъпнало!! Питам как кола купена от западна Европа ударена за 8000 евро във България я продават за 6000 евро!! Докато не им спрът схемите със ДДС то на нашите пишман търговци нещата няма да се оправят!! Те австрийците не са глупави и затова ще ни приемат във Шенген на 32 март тази година!!
43
2
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не знам защо някои хора си мислят, че официалният сервиз е гаранция за качество. В основата си са кожодери, които за една и съща услуга взимат в пъти повече от останалите, а най- лошото е че повечето време нищо не вършат. Позната отива в Субару за проблем, казват и че има нужда и от нов съединител за 2хил. лева. Отива при "кварталния" майстор, той вижда, че всичко е наред и си кара още няколко години без проблем. Подобни случки безкрай.
42
6
 
3
 
! Отговори
Пейо преди 3 месеца
Да изравнят цените с новите.Старите ематедин плюс че са разработени.Като по зряла жена,която е добре разработена.
41
11
 
17
 
! Отговори
до Сър Уилямс преди 3 месеца
Точно затова са законите - за да ограничат такива компл.ексари като теб! Нямаш пари за 4 нови гуми на една Е класа, защото те са поне 1200 лева, нямаш пари за оригинални части, нямаш пари за официален сервиз, но иначе си с Е класа, която като нова е струвала 150 хиляди лева и сега си мислиш, че има някакъв ресурс в нея, при положение, че струва 15-20 хиляди лева! Точно затова говорим, никой няма нужда да търпи това, че си комплекс.ар, ограничават се такива стари автомобили и готово!
40
30
 
7
 
! Отговори
MB G-KLASSE Варна преди 3 месеца
Аз карам само чисто нови геги. Едната гума на джипа ми струва повече от колите, които спират около мен на светофара, заедно с хората вътре.
39
1
 
19
 
! Отговори
Тео до Сър Уилямс преди 3 месеца
Недей! Siemens, AEG и Bosch 7-8 годишни имат еднакви електроники. Гори им един регулатор на мощност, чат-пат отлитат и един мощен резистор и един ценер. Това е заради еко шитнята - да стои пералнята постоянно в стендбай, и ти държат постоянно под напрежение интегрална схема с живот 25000 часа. Такава свнищина от тия марки не очаквах!
38
0
 
25
 
! Отговори
Тео преди 3 месеца
Да си го кажем честничко - вече не е на далавера да купиш ударена кола, която "гулпавият" западняк продава за 1000 евро, като аналогична читава е 10 000 евро, да я оклепаш, маскираш малко, - т.е. да хвърлиш 3 к евро за ремонт и да вкараш 6 в джобчето. Просто защото ти пак искаш да вкараш 6 в джобчето, ама и майстора вече ти иска 6! А българина вече знае, че да идеш до Меминген ти е 50 евро, транзитни номера и намираш разбран частник да помогне и си взема сам!
37
13
 
6
 
! Отговори
Сър Уилямс преди 3 месеца
Дилема: Дали да си взема пералня висок клас AEG на старо за 300 лв. или чисто нова Crown за 450 лв? За мен няма дилема, взимам AEG - то!!!
36
18
 
10
 
! Отговори
Сър Уилямс преди 3 месеца
До 31: Да не съм луд да си взема нова Тойота бе колега? Много ясно, че Бенца макар и на години е в пъти по - хубавата кола ... умник, за 40 000 тамън ще си купя страхотна Е класа за 15 000 - 20 000 лв. и ще ми останат даже половината ... ти си карай Еко Новия Ке;:***-Корола ...
35
3
 
22
 
! Отговори
до Иван преди 3 месеца
Иване, говориш абсолютни глупости! Точно за VAG групата не ми обяснявай, защото последните 10 години съм закупил три VW Голфа и 2 Шкоди Октавии. Заповядай да ти покажа кое с какви спирачки и накладки е и с какво масло! Просто феноменални глупости говориш, автомобилите са едни и същи! Ако говорим за САЩ, там моделите са различни, ама за Европа, не ме разсмивай! Ще тръгне някой да прави евтин Голф за Иван, за да го прецака!
34
10
 
15
 
! Отговори
онзи преди 3 месеца
Всеки пътуващ през Петрохан се потриса от купищата автовози пълни с кочини всякакви. А с нова кола реално спестявате куп пари. Но за това се иска нещо наречено акъл. Той не вирее в тикви пълни със селяния и андрешковщина.
33
1
 
41
 
! Отговори
Иван преди 3 месеца
Кола на старо само от частно лице - никога автокъща.
32
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Стига бе, Верно !!! Е нали ел са супер новото и качественото, а и са ЕКО???
31
10
 
14
 
! Отговори
Иван преди 3 месеца
"Глупости, абсолютно никаква разлика няма в колите, предназначени за Източна и за Западна Европа!" - смешно изказване, пресен пример от чисто нов СЕАТ закупен в Германия и същия в България - дискове, накладки на немския - Бош, на българския ATEC (не АТЕ, ATEC!), масло - на немския longlife 0w30 Castrol, на българския 5w30 - без никакви данни за производител, същото за всички други части ... нямало било разлика. ***.
30
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Любимите ми обяви са тези в които пише "проблем в мотора". Понякога има страхотни попадения. Който разбира....знае какво да гледа.
29
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не е нужно да се ограничава кой знае какво - само автомобили с двигатели над 2 литра! Който има пари - кара мощни коли! Ама не може да се движат някакви барутници за по 4-5 хиляди лева с 4.2 двигатели и да си мислим, че правим нещо! Който няма пари - един Голф или Астра 1,9 двигател и това е!
28
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
То пък на Запад все едно останаха читави коли - автокъщите се държат от турци, араби и албанци! Кола под 350-400 хиляди километра няма там!