Защо големите европревозвачи не искат да летят в Европа?

За тях става все по-трудно да печелят от европейски полети
Обновена: 28 фев 2020 15:30 | 15 сеп 2014 12:17, Елена Кирилова
29
Защо големите европревозвачи не искат да летят в Европа?
Снимка: Reuters

Най-големите авиокомпании в Европа все по-трудно печелят, пътувайки из континента. През миналата седмица Air France-KLM заяви, че ще прехвърли голяма част от своите европейски полети на Transavia – нискотарифна авикомпания, придобита от KLM преди 11 години. Прехвърлянето е част от основно преструктуриране, насочено към овладяването на загубите от кратките полети.

Същата стратегия е приета в Германия от Lufthansa, която през 2012 г. прехвърля европейските полети от Франкфурт и Мюнхен към своето нискотарифно подразделение Germanwings, пише BusinessWeek.

Отбягването на европейските маршрути от националните превозвачи се отразява на конкуренцията на континента, където авиокомпании като EasyJet, Ryanair и WizzAir доминират на пазара на кратките полети. Разходите за труд на тези превозвачи са значително по-ниски, отколкото тези на Lufthansa, Air France и British Airways, които също летят по маршрути.

Маршрутите за летене извън центровете на авиокомпаниите предлагат много малко приходи, твърди Сет Каплан от Airline Weekly. Това е една от причините американските авиокомпании почти да премахнат полетите, които не включват нито един от техните центрове.

В резултат от това три от европейските гиганти търсят нови начини да летят на континента, без да губят пари. В сегмента, включващ нискотарифните полети в Европа, има твърде много играчи, коментира Александър де Юниак, председател и главен изпълнителен директор на Air France-KLM. Целта на компанията е печалбата ѝ през тази година да достигне 2,5 млрд. евро, което е повече от миналогодишните 1,86 млрд. евро.

Тук се намесва Transavia. Нейната компания майка очаква, че базираната в Амстердам авиокомпания ще се разрасне и ще разполага със 100 самолета до 2017 г. В момента тя има 41 самолета и превозва повече от 20 млн. пътници годишно. Печалбата ѝ пък е близо 100 млн. евро. Част от пилотите на Air France вече са прехвърлени към Transavia.

Според стратегическия план на компанията до 2020 г. Air France ще свие товарното си подразделение от 14 на пет самолета и ще се фокусира върху пазари за пресни храни и животни – нишови пазари, позволяващи ѝ да лети изгодно.

International Airlines Group, която притежава British Airways, също е притисната от икономиката на кратките полети, въпреки че притежава истинска нискобюджетна авиокомпания - базираната в Барселона Vueling, която лети до 131 града в Европа. Освен това IAG съкращава работни места в Iberia, за да подобри финансовата си възвращаемост.

Тези промени и тактиките за намаляване на разходите разгневяват служителите на европейските авиокомпаниии. Работници на Lufthansa проведоха три стачки през последните две седмици. Междувременно Air France се подготвя за едноседмична пилотска стачка, която вероятно ще започне на 15-и септември. Авиокомпанията призова клиентите си да сменят датите на своите пътувания. 

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още по темата: Европаавиокомпании
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До едно: да не говорим, че и откъм време печелиш, няма 2 часа предварително на летището, чакане за багаж после, и т.н. и т.н. Освен това ще отбележа, че според статията Air France имат 1.86млрд евро ПЕЧАЛБА за миналата година, и сега мрънкат, че нискотарифните компании са ги избутали от само един от пазарите им. Ще се разплача...
3
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Нискотарифните конкурират кожодерите, но проблема е че и "нискотарифните" почнаха да вдигат цените.
2
3
 
46
 
! Отговори
отговор? преди 9 години
Хубаво заглавие....и купища думи, казващи....НИЩО! Къде ви е анализа на въпросителното заглавие? Реалния проблем е измислената политика на ЕС. Европейските авиокомпании, по Европейски, трябва да плащат такса въглеродни емисии върху горивото, коеот изразходват! Това не важи за Американски и Азиатски фирми. Европейците сами се заровиха в калта и нарочно се направиха неконкуретно спосбни с измислени таксички, въглеродни емисии и куп други административни гениалности.
1
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Европейските авиокомпании и до Азия няма да им се лети, когато Русия затвори въздушното си пространство.А за загубите им, в голяма част вина има и жп транспорта. Високоскоростните влакове във Франция и Германия, напълно конкурират самолетите, при това на по ниска цена.

Спонсорирани публикации