От днес: Билетите по някои линии на БДЖ скачат с 20%

Разходите на дружеството драстично са се увеличили
7 май 2024 08:27, Нели Христова
28
От днес: Билетите по някои линии на БДЖ скачат с 20%
Снимка: БГНЕС

БДЖ променя цените на билетите за пътуване с влак заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от вторник, 7 май 2024 г. Без промяна ще останат цените на железопътните карти „Дете“, „Учащ“, „Семейство“ „ТПЛ“ и „Възрастен“, които са на символична стойност от 1,00 лв.

Националният железопътен превозвач не е променял своите цени от началото на 2012 г., с изключение на индексиране през 2020 г. с 1.8%. Само за периода от 2021 г. до края на 2023 г. разходите на дружеството са се увеличи с 23.2%. В това се включват увеличенията в основните разходи за гориво, електроенергия и трудови възнаграждения на служителите, като се има предвид, че БДЖ е един от най-големите работодатели в страната. По данни на Националния статистически институт индексът на инфлация за периода 2021 - 2023 г. е 31.9%. Това е причината националният железопътен превозвач да актуализира цените си спрямо повишените разходи.

Цените на билетите за пътуване с влак ще бъдат увеличени средно с 20% в зависимост от вида на превозния документ. Актуализират се и цените за резервация на запазено седящо място и място за пътуване в спален и кушет вагон. Увеличение ще има и в абонаментните карти и картите „Класик” и „Младеж“. Те дават право на 50% намаление от цената на билета за пътуване във втора класа на пътническите и бързите влакове при неограничен брой пътувания за една година от датата на издаване на картата.

Превозът на деца до 7-годишна възраст ще се осъществява безплатно срещу предоставяне на документ, удостоверяващ възрастта на детето и задължително издаване на билет с нулева стойност. При пътуване със спален вагон и ползване на отделно легло отпада необходимостта да се заплаща половината стойност на билета за пътуване на деца до 7 години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
ако не обновят с тия пари дето сега ще се нагушат вагоните и не въведат ред и чистота аз най-отговорно заявяват че ще правя същата мизерия която братята и сестрите роми правят и ще пусна и бълхи по вагоните, ще дера седалките и ще уриакам по/над седалки и ще мажа дори по тавана
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
На снимката показвате вагони, каквито няма в Бг. Това прилича на комунистическа пропаганда. Ние знаем как изглеждат вагоните на БДЖ.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Държавата не е добър стопанин на БДЖ. Държавата в случая е ръководството на БДЖ. Събрали един куп адвокати да се нахвърлят срещу всеки недоволен от лошите условия и среда, отричат истината, но не си дават сметка, че това поведение няма да подобри обслужването на пътници. БДЖ не осъзнава, че трябва да е пропътнико ориентирана фирма. Затова да се приватизира! Докога държавата ще финансира фалиращо предприятие на загуба и с лоши условия?
21
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Разписанието на БДЖ съвпада с разписанието на междуградските автобуси. Това много ли е умно?! Трябва да са с различно разписание, да не се застъпват часовете им на тръгване. Докога стари, износени и вехти вагони? Докато шофьорите на автобусните фирми се опитват да бъдат учтиви, да помогнат на пътниците, то кондукторът е влязъл в ролята на надзирател, дебнещ да наложи глоба или да докладва на полицията. Това отблъсква. Естествено, една група хора НЕ се докладват, каквото и да направят.
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
а кви луди се разхождат по влаковете през ноща, че и през деня - един път се мушкаха двама с ножове, снощи пък една кукумявка цяла нощ какнижи нещо - вещица, но най - опасни са ми дървениците кръволаци - докато спиш и почват да те мушкат със зъби и късат месо напрао - абе влакче на ужасите си е вечер - оцелелите сутринта излизат облекчени че са цели и рядко има ненахапани и не нагризани
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В цяла Европа влакът наистина е най-скъпият, но за сметка на това най-екологичният, най-бързият и най-удобният начин за придвижване. В БДЖ обаче е на ниво теснолинейката Септември - Добринище като скорост. Е няма как да продължава в тоя му вид, давайте го и него на братя Домусчиеви да го ликвидират като завод Балкан, БМФ и т.н. и да се свършва с тая агония. То се е видяло, че докато не му видят сметката няма да спрат да крадат от него, да вдигат билетите, а качеството да е бетер Индия.
18
1
 
2
 
! Отговори
Асан преди 1 седмица
и преди и сеа все ми е едно шот аз и цялата рода до дивету кулену ни плащаме нишо - НИШО и асан ора - да плащат баламите
17
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Кой нормален човек се вози на нашите влакове,освен индииците,за които това е безплатен комфорт?
16
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тия които се возят безплатно хич няма да го усетят.
15
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В един момент трябва да се замислим дали има смисъл да имаме железници. Не може да си едновременно скъп, бавен и мръсен.
14
2
 
1
 
! Отговори
gogo преди 1 седмица
Щото Путин встъпи в мандата
13
0
 
6
 
! Отговори
Тинка преди 1 седмица
За влаковете и състоянието на гарите, за лелките кондукторки с особен манталитет и разписанието дето бърз влак спира на всяка керемидка - без коментар!
12
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Както качвате цените, в БДЖ вземете да вдигнете и качеството. А не влаковете да се движат със средна скорост 40 км в час, вътре да е мръсно, а тоалетните да са пълна мизерия. Ако шефовете в БДЖ спрат да крадат, ще има пари за поне прилични влакове. Продадоха огромни терени зад Централна гара в София и сега там се строят поредните високи жилищни сгради-спални и кой прибра парите за тези терени?
11
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
То цените хубаво ще се повишат, ами това ще се отрази ли по някакъв начин на качеството или ще си остане като предишните повишения?
10
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А мангото ще плаща ли или пак ще се вози гратис?
9
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Нищо против, но да въведат адекватни мерки срещу краденето. Освен ако само от БДЖ не знаят, че служителите им продължават да крадат безобразно :)
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
да не говорим за дървениците кръволаци дето щъкат по нощните вагони - една ми откраде кифтету ве ей вашта *** бедежейци алчни - дезинфекцирайте ги тия вагони, да му се не види
7
1
 
7
 
! Отговори
опашкар на опашка преди 1 седмица
И аз искам заплата 20,000 лв!
6
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Нали ако направят влаковете да, се движат с по 200 км както е по света кой ще се качи на, автобус нали ще фалират фирмите на гербаджийте
5
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Всичко е умишлено БДЖ у нас умишлено достигна до фалит защото фирмите на автомобилните превозвачи са на хора от властта, навсякъде по света освен в Индия вероятно влаковете се движат с по 250 км в Китай и Япония с по 500 км в час бил съм и в Мадрид влака от Франция стига за часове не като тук от София до Бургас за ден у нас всичко е мафия