Липсата на пари в БДЖ е основен проблем

Тази услуга трябва да е в полза на обществото
5 авг 2024 09:43, Инна Ангелова
43
Липсата на пари в БДЖ е основен проблем
Снимка: БГНЕС

Председателят на синдикатите на железничарите Петър Бунев сподели, че липсата на инвестиции за поддръжка и ремонт на жп линиите е основна причина за проблемите.

Министърът на транспорта  Георги Гвоздейков поиска оставки в НКЖИ заради занижения контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. По думите на Бунев изразът "занижен контрол" се ползва публично в моментите, в които трябва да се намери виновник.

"Когато на 20 години трябва да се направи ремонт, той не се прави заради липса на средства. Когато трябва да ти дадат 400 млн. за поддръжка, но ти дадат 100, естествено, че ще не се правят ремонти, че се просрочват, намаляват се скорости, кърпим и се стига до това положение”, допълни синдикатът пред БНТ.

Бунев допълни, че друг проблем е липсата на кадри в БДЖ, а заплата около 1200-1500 лева трудно ще привлече кадри на свободните позиции.

"Доста експерименти се направиха с ръководствата на БДЖ и НКЖИ. Изпълнителният директор трябва да е човек, който познава системата." По думите му частните превозвачи са били най-много против приватизацията на БДЖ.

"БДЖ на два пъти се вади за приватизация и двата пъти не беше успешна. Не се яви желаещ да ги купи, защото се видя, че имаме 20 частни превозвачи и на тях ще им излезе по-евтино да си купят вагони и локомотиви, но БДЖ трябва да работи, защото без него те също нямаше да могат да работят”, каза още Петър Бунев.

Синдикатът сподели, че БДЖ е субсидирана услуга, която е в полза на обществото и никога не е на печалба.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не липсата на пари, а липсата на мениджмънт.
18
1
 
12
 
! Отговори
Набор 49 преди 1 месец
69-та бях на 20, войник в ЖП войски и служех на гара София като кондуктор. Началник на гарата беше Бойкин, благ и интелигентен човек, който лично провеждаше инструктажите преди смените. Влаковете бяха в същото окаяно състояние, локомотивите ЕЛ Шкода от Чехословакия и австрийски дизели. Имаше и едни унгарски мотриси за къси маршрути ГАНЦ. Вагоните пълна скръб, мръсни, лошо осветени, зимата студени. Имаше един проблясък със Синия дунав, експр., но за кратко. Така 50 г. никакво развитие. Пари,акъл?
17
0
 
9
 
! Отговори
Черепа преди 1 месец
А не е ли обратното:Проблем в БДЖ е причина за липсата на пари.
16
2
 
10
 
! Отговори
Боко с дупето широко преди 1 месец
Помните ли как Боко назначи авера си по футбол за шеф на БДЖ - Владимир Владимиров. Същият започна да спонсорира "локомотив - БДЖ" с парите на дружеството и да го източва. "локомотив - БДЖ" често играеха с бистришите тигри и когато Боко играеше винаги паднаха. Владимиров още кара бентли, чекмеджето е пълно, но в БДЖ пари вече няма.
15
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Наскоро министъра призна че ароматизатори те от новите вагони 2ра употреба дето дойдоха от Германия били откраднати още във вагонното депо. Тонове нафта се точат от локомотивите. Прескъпи ремонти и какво ли не. Спрете да крадете и пари ще има. Ако не да дават на концесия БДЖ на японци или китайци и нешата ще влязат в релсите мн бързо. Хем ше имаме хубави релси, хем влакове, хем няма да крадете.
14
3
 
8
 
! Отговори
Елементарно Уотсън преди 1 месец
Трябва да се приватизира тази бездънна каца - БДЖ. Монополист е но винаги е на загуба. Така е защото държавата е хранилка за една сюрия хрантутници дето нищо не правят там. Ако БДЖ се приватизира - часния собственик ще съкрати половината персонал и пак ще я има същата услуга за хората.
13
2
 
8
 
! Отговори
Сашо преди 1 месец
Да спрат вътрешните кражби в БДЖ и ще почнат да остават пари за всичко.Докато едни дребни тарикати-краци по депата съсипват всичко и си вършат работата през пръстите така ще е.Айде да кажат колко нафта изкрадоха, пак после били им ниски заплатите...И ръководство е соц хрантутници, за които освен да тече кранчето от кораба майка друго незнаят...и да повтарят няма пари...некадърници.Освен ръководството сменете и тия от средното ниво, дето 25 години само лапат без резултати
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ба и при мен е така
11
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Проблемът е в управлението. Метрото в София как се развива - със субсидии, а БДЖ не може да привлече нищо. За съжаление трябва да стане частно, за да се управлява като хората. Тея приказки, че това е социален транспорт и субсидиран са ясни, ама като няма влак, все ти е тая, че е евтино и има намаления за пенсионери.
10
1
 
8
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
За да има пари, трябва да се работи.Вместо това БДЖ съкращава влакове и се движат по-бавно отпреди 1989 год.
9
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами да спрат да крадат и пари ще има....
8
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А за украйна винаги се намират пари.
7
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
У нас липса на пари няма само за крадене, навсякъде другаде липсват.
6
0
 
14
 
! Отговори
ами преди 1 месец
Това е една от най-големите дупки в държавата-от 20-25 г. само надолу,всяка година около половин млрд.субсидии,все пак има пътуващи и ще рече трябва да има и приходи от продажба на билети,а когато имаше интерес да се приватизира направиха всичко възможно да се провали.Просто,който управлява страната ползват държавните дружества като касичка,инсталирани на "наши хора" в ръководствата на тези дружества и само лапачка за сметка на бг гражданите.Колкото и тривиално да звучи-бандитска държава..
5
1
 
11
 
! Отговори
убсидирана услуга преди 1 месец
Субсидирана-да, услига -не ! Ходех на работа с един влак който минаваше 6:10 в населеното място където живея и пристигаше 7:35 в населеното място в което работя. Сега същият тръгва 05:48 и пристига 7:38 - абсолютно неизползваем. Като отблъскват редовни пътници и бауцат за субсидии от данъкоплатеца който не може да им ползва услугата да стигне до работа няма как да стане
4
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Гвоздейков заби последните гвоздеи на БДЖ и то няма накъде да мърда повече. Не знам как не му искат оставката още! То не е малка некадърност..
3
4
 
11
 
! Отговори
Столичанин преди 1 месец
Липса на пари? Тази година вдигнаха цените с 20%, искат още ли?
2
4
 
9
 
! Отговори
Hhh преди 1 месец
Много точно казано... държавата трябва да осигури транспорт и да го субсидира, масово по селата няма автобуси, те все казвали че били на загуба, за какво е тази държава като не може да осигури транспорт, здрсвеопазване, образование...
1
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В цял свят парите за поддръжка идват от товарни превози... тука тях ги фалират и се опитват да ги разкарат от БДЖ (ако вече не са ги продали/разкарали)