Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед

Българският автопарк е най-старият в Европа, казва експерт
6 авг 2024 11:24, Нели Христова
379
Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед
Снимка: БГНЕС

Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия. "Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.

По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


379
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
343
2
 
14
 
! Отговори
нормален преди 1 месец
С качеството на нашите горива катализаторите ще са за смяна всяка година.В Европа хората не ремонтират окачване, пътищата са перфектни. А тук през 2 години тампони, носачи, амортесьори...
342
1
 
18
 
! Отговори
Значи преди 1 месец
Най-бедния народ в ЕС няма как да има съвременен автопарк.Колата от години не е лукс а необходимост. То ясно че искат да спрат от движение старите коли но дайте алтернатива на народа как да се придвижва. Да върнем магаретата и каруците по пътищата ли. От години цените на храните и дрехите са колкото в ЕС а заплатите поне пет пъти по-малки.Ако вземат и колите на хората ще прелее чашата и някой ще го отнесе. не се търпи вече 35 години стигат че артисват.
341
1
 
1
 
! Отговори
Българина има --- преди 1 месец
--- само един вариант със димящата си кола и тои е -- да се намери начин да се мине ГТП без да се наливат пари във трошката и да си я кара със изрядно ГТП -- имайте вяра ,във момента всички гении се занимават със въпроса и смятат че проблема е решен ,а Гвоздейков има да си приказва колкото си иска глупости !
340
1
 
11
 
! Отговори
иван преди 1 месец
Има ли статистически данни колко от ПТП са в резултат на технически неизправно мпс?! И защо държавата разрешава да се продават некачествени горива? Или населението трябва да се тормози и скубе, а парите да влизат в нечии джобове?!
339
2
 
5
 
! Отговори
Чудо преди 1 месец
Не зная на какво е бил свикнал българинът, но този мисир, заедно с уж избраниците на българина, са там за да направят така, че на българина да му е лесно, а не да го обвиняват, че му е лесно. Доколкото виждам, те прявят точно обратното. Не е ли ясно, че не са българи?
338
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вместо да се затегне контрола и да се спират неизправните автомобили, се прави точно обратното. Наказват се тези, дето си вършат работата. Само като го видиш да изпуши, без да го проверяваш трябва да му свалиш номерата. На едно ауди цялата задница бе в сажди. И си кара нашия??!! Допреди 5 години един ГТП. На него никога нямаше опашка. Веднъж заварих врачанче. Имаше проблем с някоя от светлините. Казаха му да си я оправи и тогава да дойде. А на отсрешния пунк митинг. Сещайте се!!!!
337
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Оооох, имам г.а.зове...ам ся, ко да прая? Въхххх...ми *** стискам ко, нама са излагам я. Еуропа каза че динозаврите стоплили, климата, после кравите, сега пък и човеците били виновни, щот много ядът и после...2 градуса скочила температурата.
336
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В Русия отмениха изобщо такъв вид "технически прегледи".
335
3
 
19
 
! Отговори
К1Д преди 1 месец
Гаврят се с народа . Първо казват ще забраняваме дизела , сега гърчат бензиновите скоро ще кажат , че тия на ток трябва да си плащат за рециклиране на батерията -20 хиляди молим , че е мега токсична и само 1000 грама от нея могат да отровят един язовир за 100 години.
334
1
 
26
 
! Отговори
Гегата преди 1 месец
А нещо за китайските халогени дето всеки втори селянин си е инсталирал на фаровете да му прави "като ден" и те заслепява и не виждаш нищо определено време нещо да предприемат, напрово ти изгаря ретината това нещо.
333
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сед като държавата извърша внос и регистрация на несъответстважи стоки(автомобили) тя трябва да се погрижи за замяната ним с други или да извърши ремонт на вече регистрираните и тогава да ги следи за вредни емисии
332
4
 
5
 
! Отговори
гларус преди 1 месец
Самога и болестите дойдоха с масово въвеждане на дизела....
331
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всички собственици на спрени автомобили могат да съдят държавата,защото тя допуска внос и РЕГИСТРАЦИЯ на несъотетстващи автомобили, а налага санкции на собствениците.С една дума държавата умишлено вкарва собствениците на а втомобили в хипотеза на вина. след като държавата им е извършила регистрация на несъответстващ автомобил собственика по нищо не е могъл да разбере, за проблема и е невинен
330
0
 
11
 
! Отговори
Обичам експертите преди 1 месец
"В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла" -апотеоз на невежество. Имам много какво да напиша по въпроса, но коментарите са ограничени. Основно, с това германецът подхранва автомобилната си промишленост. А ние правим същото за немската държава, но от бедния български джоб. Кога ще подхраним българското, е въпросът?
329
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
най законно е всеки да си купува квоти за вредни емиссии - колкото изпускаш толкова плащаш, без разлика далие джип, таратайка, тир самолет или бпечка на въглища или скара за кебапчета - изпускаш, плащаш.За всяко превозно средство може да се изчисли колко вредни емисии изпуска за година, като се вземе измерването и низминатите километри от автомобила - формулата е проста и тогава няма да има сърдити
328
0
 
12
 
! Отговори
Гошо преди 1 месец
Първо оправете бензините и стига сте лобирали за автоджамбазите. И аз искам да карам нов автомобил но.... пречи ми заплатата и пенсията, по отделно.
327
0
 
16
 
! Отговори
лесно минаване на гт преди 1 месец
Собственици на автомобили , които лесно са минавали технически преглед - не познавам лесно преминали ГТП , отново се вменява вина на хората , които се грижат за автомобилите си , 1 час преглед - 100 лева .
326
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От утре тия и на човеците ще сложат катализатор с данък и глоби! Ама докато си стоим на д-то....ше си влачим хомота.
325
0
 
28
 
! Отговори
Мда преди 1 месец
Премахвали катализаторите, за да не се запушват.А някой да пита защо се запушват и каква помия, вместо гориво, наливаме?Всеки, който е излизал и зареждал с колата си навън, месно установява, че тя върви много по-добре и с по-нисък разход.Интересно защо, а?!После философствайте на какво бил свикнал българина и на какво не. Свикнал е и не му прави впечатление да го лъжат и дерат на всеки ъгъл - ей това е най-големият проблем...
324
2
 
23
 
! Отговори
..... преди 1 месец
Да защо само на бензин искат този параметър СО ,а за дизелите не ,след като дизела в пъти повече замърсява.И другото което е след като имаш регистрирана газова уредба и я пише в талона ти,защо се мери на бензин при положение,че ти караш основно на газ?Значи не е много справедливо да не говорим че и горивата ни са мръсни и не отговарят на изискванията!Тогава за какви измервания ще говорим въобще!