Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед

Българският автопарк е най-старият в Европа, казва експерт
6 авг 2024 11:24, Нели Христова
379
Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед
Снимка: БГНЕС

Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия. "Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.

По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


379
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
303
12
 
2
 
! Отговори
Хах преди 1 месец
Няма да плащаме за катализатори, вие плащайте да лекувате раковете на децата си!--***
302
19
 
4
 
! Отговори
до 301 преди 1 месец
Какво безумие бе, с години знаете, че тровите хората, за да си карате трошките, а сега плащай, защото не мислиш с главата си!
301
3
 
12
 
! Отговори
Питам ЕКСПЕРТА ! преди 1 месец
Правилно ли е моята кола евро 5 да не отговаря със съвсем малко на стандарта защото все пак е на 250 000 км а до нея кола сбез никакво евро и сравнена със моята много повече со2 да минава защото тя е много по-голям замърсител ама няма зададен евростандарт? Разбирам моята да има повече со2 от неговата и да я спрът но тя иима по-малко со2 ! Това не е правилно спирате коли със по малко со2 от други със повече со2 ! Мисля ,че съм ясен -- не искам да слушам глупавите ви експертни мнения !
300
0
 
20
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 месец
ТЕ ВИ Е.С. ЗАГУБЕНИ ДОБИЧЕТА.РЕШЕНИЯТА СЕ ВЗЕМАТ ОТ САЩ И БРЮКСЕЛ,НИЕ САМО СЛУШКАМЕ И ИЗПЪЛНЯВАМЕ.НАПРАВИХА НИ КОЛОНИАЛНА СТРАНА КОМАНДВАНА ОТ ЧУЖБИНА.ЯЖТЕ БАНАНИ И БЪДЕТЕ ЩАСТЛИВИ В БЕЗУМИЕТО СИ.
299
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В САЩ още продължаватж делата срещо държавата която е озволла вноса и продажба на атомобили с манипулирани данни за замърсяването.Сега в България ще започнат дела срещу държавата, че е позволила вноса и продажбата на коли втора употеба без катализатор и със замърсяване извън нормите, защото Държавата и в момента не контролира това и позволява вноса и продажбата на коли извън стандарта за занърсяване
298
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А кой ще подгони бензинджиите да не разреждат горивото, че основно заради него газовете са извън норми
297
12
 
2
 
! Отговори
Критичен преди 1 месец
Ами така е, повече прегледи трябвт след като много коли не могат да се различат от кофите за ***
296
2
 
31
 
! Отговори
Безумие преди 1 месец
Дават ни 30 дневен срок да си отстраним повредите. Аууу, то голяма благинка... За 30 дена само не можеш да намериш монтьор, който да те приеме... Та ако си решил да отстраняваш "повредата", ще ти трябват 2500-3000лв за основен ремонт на обикновен бензинов мотор, + пари за нов катализатор и нов ЕГР, та ако те оправят 5000-6000лв си добре... Голямо решение на проблема- Браво!!!
295
13
 
6
 
! Отговори
Човек от село преди 1 месец
В Ирландия прегледите са компютъризирани и се правят само от големи центрове. Хората разчитат на прегледите да им кажат не само какво не е наред, а и какво трябва да оправят преди да се счупи. В България всички сме разбирчи и прегледите са само скъпо неудобство. Оправяме проблемите след като се случат.
294
3
 
17
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 месец
Като цяло сглобката на жълтопаветните иддийоти с мръсната пяна на Нацията - ГЕРБ, доведе до диктатура, чрез подмяната на Конституцията. Няма логика НС да работи след падане на редовното правителство. Тези депутати са нелегитимни, а на всичко отгоре са освободени и от отговорност, чрез неангажирането им в излъчване на Изпълнителна власт. Това е просто Мафия с главен изпълнител Зеления чорап.
293
0
 
20
 
! Отговори
Ддд преди 1 месец
Абе от известно време, само такива "експерти" ни пробутват в медиите, един инструктор, другия адвокат, този от фонд за пострадали при произшествия.За тези какви авто експерти са?Искам един от тях, да коментира, как минават дизелови автомобили без значение от годините и колко са изтърбушени, а бензинови и дори нова година имат проблем!
292
2
 
21
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 месец
В Холандия прегледът струва 30 евро, в БГ вече е 45-50 евро и нагоре. Това е смешно, това е бизнес, който се упражнява с държавна принуда и трябва да има регулация на цените. Също и застраховките - трябва да бъдат на човек, а не на автомобил.
291
0
 
17
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 месец
Това за подгряващите елементи на задните стъкла, са глупости.
290
2
 
25
 
! Отговори
Ядосан преди 1 месец
Г-н Тодоров, като ни сравняваш с Германия , що не кажеш колко е средната работна заплата там и у нас, а! Платен агент- провокатор на автомобилната мафия !
289
1
 
7
 
! Отговори
Ние сме преди 1 месец
Много богати хора, така е от победата на демокрацията, имаме си парички, да си кОпуваме колички, наше, родно произвоЦво. От което държавата печели и ни дава много парички и кръгът се затваря. Туй е капитализъм, пазарна икономика. А не, като някъде, да има хора, работещи в чужбина, застаряващо население, обезлюдени села, концентрация на всичко в столицата. Липса на производства. Нее, тук е иначе.
288
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Щом ги търпим , така ще е !
287
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Много коли станаха, направо забрана за всички дизели.
286
0
 
33
 
! Отговори
Овчаров преди 1 месец
Че колко катастрофи има от неизправни автомобили и колко от пишлемета с беемвета, а?Защо не забраните на младежите да шофират мощни автомобили, както е в Англия?
285
0
 
34
 
! Отговори
Оберон преди 1 месец
Ако държавата е толкова загрижена за вредните емисии да въведе субсидии за закупуване на нови автомобили, а не само да размахва тоягата! Не можем всички да крадем като депутатите и министрите!
284
2
 
30
 
! Отговори
К**а му Янко преди 1 месец
Вижте само какво е заглавието - "Българинът беше свикнал..." Все едно това е някакъв ояден, заможен шмекер, който има пари, но е свикнал все да минава "тънко". Назидателно, укорително... Ако в големите градове има таксита за спешните случаи, тротинетки и рейсове да идеш до работа, в селата и малките градчета няма с какво да се придвижеш до работното място, да идеш до болницата, на пазар... Повечето хора са бедни, няма кой да извади 15-20 000лв за по-нова кола. Това е геноцид!