Експеримент с рали състезател: Шофьорите не реагират адекватно при висока скорост

Вижте интересното видео на телевизия Bulgaria ON AIR
20

Серия от тежки катастрофи на магистрала "Тракия" в първите дни на отпускарския август.

И днес аутобана остана затворен за часове заради тежка катастрофа с жертва на входа на Бургас. На този фон от полицията стартираха акция "Скорост" в цялата страна. Тя стартира на 5 август и ще продължи до 11 август.

"Караме колата, която е със задно предаване, много опасна, но и от най-търсените. Експериментът, който правят, е да дрифтят и когато се поднесе в колата, отиват в мантинелата", каза рали състезателят Васил Жеков.

От началото на годината до края на юли са загинали 244 души, а ранените са 4948. Това често се дължи на лошата подготовка и не запознаването с частите на автомобила, смята Жеков.

"Когато караме по-бързо, нито един шофьор не е готов да реагира адекватно. Заради това стават тези катастрофи. Високата скорост в момента е опасна, защото никой шофьор не е тренирал със 180 или със 140 км/ч на магистралата. Нашите инстинкти не са тренирани за такава реакция", поясни той.

Според професионалиста шофьорите трябва да бъдат обучени. Необходимо е подобрение както в инфраструктурата, така и в културата на пътя. Жеков се обърна към експериментиращите, които карат с 240 км/ч по българските пътища.

"С 240 км/ч - това е смърт, фатална скорост. Препоръчвам на младите да си пробват колите на обособените за това места, а не на пътищата", апелира рали състезателят.

Вижте повече в репортажа на Алекс Христов и телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
@@@ преди 1 месец
Тоест, за да оцелееш в родината, трябва да изкараш и книжка за рали?.За слалом трябва ли в градски условия да имаме също?
14
6
 
8
 
! Отговори
оакана система преди 1 месец
Основна вина за зачестилите произшествия имат курсовете за водачи с инструктори и техники на шофиране от миналия век, които бълват туткави и неадекватни шофьори, които докато се учат се влачат по улиците, а след това с тези умения и навици, в комбинация с мощните си и бързи автомобили се оказват тотално неподготвени за динамичното съвременно движение и екстремните ситуации.
13
3
 
2
 
! Отговори
Селянин преди 1 месец
До ГражданинЗа Буци да. Ама виж тези преди него и след него. Провери кой път кога е пуснат в експлоатация. При кой е строен. Да не се окаже, че при Костов и Станишев са най-скапаните участъци. Не случайно прецакаха концесията на Тракия с португалската фирма.
12
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Няма ефективен контрол. Няма ефективен механизъм за събиране на глобите. Масово условни присъди за убийци на пътя. Никакъв контрол на техническото състояние на автомобилите. Уволниха шефа на ДАИ, че предприе първи стъпки за изхвърляне на таралясниците от пътя. Онзи по НОВА. Ама полицайте се крият в храстите. Вчера, ама влизаш в приложение и знаеш къде са камерите. Последно какво искаш? Ама що фаровете светят при 30-40 градуса. Защото е единствения начин да го видиш когато слънцето ти блести!!!!
11
2
 
7
 
! Отговори
д-р Радев преди 1 месец
Рали състезателят Васил Жеков??? В какво рали е карал? Има ли някакви малко по-значими постижения, пък дори и на местно ниво? Васил има училище за спортно каране на коли и това си е лека реклама.
10
2
 
24
 
! Отговори
Гражданин преди 1 месец
В България няма аутобани. Има скоростен двулентов път, но дясната лента е безобразно разбита, като резултат от тежките злоупотреби при строежа е опасна за движение. Така остава само лявата, в нея се кара бързо и бавно. По този начин корупцията убива, жертва може да бъде всеки. Мис Бикини, къщи и бутици в Барселона, нощни шкафчета с пачки, сакове с кеш, санкционирани по Магнитски...там са парите за магистралата.
9
1
 
11
 
! Отговори
VD преди 1 месец
Симпатяги сте вие - да живеем в една утопия - тези с множество глоби са хванали да не казвам кой и къде и синове на главно-поставени лица и не могат и да ги пипнат. Както имаме примери със смъртта по пътищата (Милен Цветков), както имаме пример и с наряното с макетен нож момиче - оня *** нищо не му направиха пак, а трябва да има смъртно наказание!!!
8
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Курса за правоуправление трябва да включва високи скорости. Ако не реално, то на тренажор или поне теоретично. Новите шофьори нямат идея как се държи кола или мотоциклет при по-високи скорости, защото в курса се кара с 30км в час.
7
2
 
7
 
! Отговори
test test преди 1 месец
До 3: тези коли са правени за немските пътища където няма ограничение... Не мога да разбера защо ги карате на българските пътища
6
0
 
17
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 месец
И къде са тези обособени за това места ? Ние нямаме писта за формула едно.Предлагам да се показват задължително смъртни катастрофи с причините за тях при обучението на шофьори.Може да няма никакъв ефект , както от картинките по кутията цигари , но нека да ги има. Знае ли човек ?
5
1
 
13
 
! Отговори
Край преди 1 месец
При катастрофа която причинява задръстване, виновния трябва да се наказва с глоба в 100 пъти по- голям размер. Освен огънатите тенекии тези хора губят времето на хиляди хора висящи в задръстването. Понякога с часове.
4
2
 
5
 
! Отговори
кУрти преди 1 месец
по-*** "статия" не бЕх чел скоро.
3
18
 
4
 
! Отговори
Зозо преди 1 месец
Едно време съм изпъвал една Алфа 146 на магистралата. Разви 195 км. на газ :))))))))))))))))))))))) Не знам дали верно показва? И й гръмна водната помпа в София в Дружба :))))))))))))))) Не беше моя :)))))))))))))))))))
2
13
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е ясно защо след като 240 км/ч били "смърт" автомобилопроизводителите ги правят възможни. Или това е невярно твърдение или автомобилопроизводителите убиват съзнателно хора. Защо ограничителя на скоростта не е например настроен на 120 км/ч за всички автомобили?
1
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Еми как да реагират на амфети и бело бе лелшшпер