Кабинетът в оставка отпусна 32 млн. лева за БДЖ

Осигурен е и безлихвен заем на НКЖИ за два жп проекта
21
Кабинетът в оставка отпусна 32 млн. лева за БДЖ
Снимка: БГНЕС

Кабинетът в оставка осигури близо 32 млн. лева за закупуване на 76 модернизирани вагона за "БДЖ-Пътнически превози“, както и отпусна 154,6 млн. лева безлихвен заем на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за два железопътни (жп) проекта, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет в оставка.

С новия подвижен състав се очаква да бъде осигурено ефективното изпълнение на графика за движение на влаковете и минимизирани закъсненията, породени от недостиг на влакове. Ще бъде предоставено и много по-комфортно и безопасно пътуване на пътниците, става ясно от мотивите на кабинета.

Мерките са в изпълнение на Програмата за управление на Република България юни 2023 г. - декември 2024 г., раздел „Транспорт и съобщения“. Средствата ще бъдат осигурени за сметка на капиталовите разходи по централния бюджет за 2024 г.

С друго свое решение правителството в оставка одобри отпускането на безлихвен заем на НКЖИ. Средствата са необходими за продължаване на строителните дейности по проектите „Модернизация на жп линия София - Драгоман - сръбска граница: жп участък Волуяк - Драгоман, фаза 2“ и „Модернизация на жп линия София - Пловдив: жп участък Елин Пелин - Костенец, фаза 2“. Заемът се отпуска за срок до 31 декември 2024 г.

Изпълнението на двата проекта е започнало с финансиране от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и предстои дейностите, които не са изпълнени в периода на допустимост на разходите по оперативната програма, да бъдат фазирани в Програма „Транспортна свързаност“ (ПТС) 2021-2027 г. До приключването на процедурите по фазиране на двата проекта се налага финансирането на строителните дейности, надзора, отчужденията и археологията да бъдат осигурени от Държавния бюджет, а средствата ще бъдат възстановени след включването на проектите в ПТС 2021-2027 г.

Отпускането на заема цели да няма прекъсване в строителството по двата ключови проекта, които са част от направлението сръбска граница - Драгоман - София - Пловдив.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още по темата: МСБДЖНКЖИ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
БДЖ трябва да се приватизира.
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Напразно отпуснати милиони за германски cкpaп. Вместо да си изхвърлят бoк. yка, немците го пробутват на Бг. Пътyвaнe с БДЖ е най- лoшoтo решение.
16
0
 
2
 
! Отговори
Заблуден! преди 1 месец
До Никога повече герб !Заблуден е слаба дума - зомбиран, манипулируем! ГЕРБ не управлява повече от 3 години, ама като повтаряте опорки без да мислите, така е!
15
1
 
1
 
! Отговори
Кабинетът бърза! преди 1 месец
Кабинетът бърза да раздаде парите и да остави финансов колапс! След нас и потоп е малко! На този принцип действа кабинетът Денков на ПП-ДБ!
14
0
 
5
 
! Отговори
as преди 1 месец
Това е десетото чудо на света! 100 години се краде, и пак има! Що е то БДЖ!
13
0
 
2
 
! Отговори
Комунизъм в действие преди 1 месец
Бизнес кабината (самостоятелно легло) София - Варна е резервирана два месеца напред, въпреки че струва 60 лева, което значи че хората са готови да плащат по-висока цена на Бдж, за по-качествена услуга, но на никой не му пука ... за какво да предлагаш по-добра услуга, като има едни безплатни бюджетни пари за харчене.
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Спокойно могат да вдигнат малко цените нa билетите, да подобрят услугата и нещата ще потръгнат. Но всъщност имаме пълно безхаберие и бездействие, прикрито зад социална услуга.
11
0
 
3
 
! Отговори
докога преди 1 месец
Ще хранитутим ТЕЦовете, БДЖ, Топлофикациите, особено софийската....докога?
10
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да вземат поне да изчистят купетата, в които пътуват хората, че много са мръсни и смърдят.
9
2
 
11
 
! Отговори
Турист: преди 1 месец
Крадливата и бездънна яма, наречена БДЖ...!
8
5
 
16
 
! Отговори
Никога повече герб ! преди 1 месец
на излизане от София към Пловдив от двете страни на жп линията e Сметище ! Продължаващо километри сметище ... създава подходящо впечатление за 'Eвропейска България'!
7
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За последните, примерно 20 години се качих 2-3 пъти в Боже Докарай ме Жив. Всеки път станах 1 000 пъти пишман. Да не се заричам, ама дано до края на живота ми не се налага отново този кошмар!
6
3
 
12
 
! Отговори
Тони преди 1 месец
И пак по-добре от това да се возиш като сардина в автобус ва мутраджийските фирми. В делничен ден от София до Русе бях сам в купе с 6 места. Все едно ВИП транспорт. През събота и неделя обаче е фраш и бяхме 6 души и имаше и прявостоящи в коридора....
5
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Предизболно, но влака на ПП-ДБ отпътува !
4
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Избори идват ,яко се отпускат големи суми за попълване на партиините касички .Ще има тоз път за кебапчета пари.Няма да се изненадам ако кабинета отпусне и 100 милиона безвъзмездна помощ на ПП/ДБ .
3
2
 
5
 
! Отговори
Георги Илиев Митев преди 1 месец
Трябва вече да крадете заедно всички комунисти , роми , охранители и работниците най-вече ромите и селендур.ите .
2
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
БДЖ е еманация на понятието държавна фирма. Вечно е на загуба и вечно правителствата отпускат някакви милиони, които потъват като вода в пустиня. Добре смазана машина за кражба на пари от данъкоплатците.
1
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колко от тях наистина ще стигнат до БДЖ е въпрос с повишена трудност