Шенген по въздух и вода не променя нищо за превозвачите

Българските превозвачи губят над 200 млн. евро годишно
2 апр 2024 16:50, Инна Ангелова
23
Шенген по въздух и вода не променя нищо за превозвачите

Като исторически момент определи влизането на страната ни в Шенген Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред Bulgaria ON AIR. Икономическият факт е, че за нас нищо не се променя като бранш, което в крайна сметка е лошо за нас като превозвачи. Данни показаха, че българските превозвачи губят над 200 млн. евро годишно. По-стряскащото е, че ние продължаваме да губим тези пари 14-а година, откакто България е пълноправен член на ЕС.

Рашков припомни, че в правата на европейските граждани е именно това - свободното движение на стоки и хора. "Бидейки в сферата на услугите, когато транспортът се оскъпява за излишно чакане по границите, това нещо се прехвърля към нас като крайни потребители и ние плащаме по-скъпо в магазините. Всички пунктове в момента имат различно ниво на изчакване. Миналата седмица имахме дискусии с румънски превозвачи, които казаха, че на Русе от тяхна страна се чака над 2 дни. Ако вземем предвид разстоянието Букурещ - Русе, което е под 100 км, изчакването на стоки 2 дни е наистина безумие", допълни Рашков.

Николай Рашков даде за пример стоките в магазина, които са между 15-18% по-скъпи от останалите стоки на западноевропейския пазар. “Ако забележите продуктите, които се продават на касите на магазините - от ножчета за бръснене до дъвки, това са стоки с много нисък праг на чувствителност на цената. И ако направите съпоставка с тези стоки в нашите магазини и същите стоки в западноевропейски вериги - те са по-евтини", посочи Рашков.

Той е на мнение, че икономиката ни се стопира. "Това са петте STOP-а за нашата икономика, които продължават да ни държат назад - това са граничните пунктове, на които има изчакване. Оттук нататък нещата са изцяло в ресора на нашето правителство. Важно е, каквито и да са политическите проблеми, ние да имаме здраво правителство, което да може да взима решения и да продължава напред".

"Ако вземем стоки, които излизат от Турция, имаме български камион, който товари там, стига на границата ни с нея, изчакването е средно около 2 дни, ако не преминава територията на България. След това отива в Русе и така средно сме убили 4 дни от седмицата. След това, преминавайки Румъния и стигайки границата с Унгария, обикновено там чакането е около ден - убихме 5 дни, което е работната седмица на всеки един от нас. Но тук е важен и износът, не само вносът", коментира още Рашков.

Рашков призна, че браншът има проблем с липсата на качествени квалифицирани кадри.

"Всяка една компания се спасява сама за себе си. Ние имаме нужда от държавна политика, която да може да развива сектора. Имаме нужда от експертиза в Министерството на транспорта - хора, които наистина разбират от сухопътен транспорт. А най-спорната наредба е връщането на камиона до мястото му на регистрация - нещо, което е лишено от логика. България води дело срещу тази разпоредба. Силно се надяваме тя да бъде отменена", заяви Николай Рашков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Шенген по въздух и вода" е просто една димка, за да могат сглобените да си прикрият срамотите, а също и дъвка за медиите, с надежда да са интересни за публиката си.
22
1
 
3
 
! Отговори
Додж фен преди 1 месец
И на кой му пука за тъпитепревозвачи
21
0
 
2
 
! Отговори
Ами , дааааа... преди 1 месец
Събирайте им капачки на превозвачите ...ДА НЕ ФАЛИРАТ...!
20
0
 
2
 
! Отговори
СМЕХ... преди 1 месец
Ти гледай народа , а "превозвачите" ще си наваксат парите ...не бери грижа...нали месото ти стана вече 32-лв./агнешкото...и домата е 5-лв/кг...за Великден...ха,ха,хааааааааа
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
дайте да пуснем по някой СМС за тия превозвачи, явно много са я закъсали, а скъпите коли, коги, яхти и любовници искат много средства...
18
3
 
2
 
! Отговори
До 4 преди 1 месец
Милиарди българи пътуват със самолет! Не милиони, милиарди!
17
0
 
2
 
! Отговори
А,я преди 1 месец
Питайте Домусчиев не променят ли.
16
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А Шенген под вода кога ?????
15
1
 
6
 
! Отговори
Превозвачите преди 1 месец
Губели 200млн.гофишно.Значи като влезем и подуша в Шенген,те няма да ги ги ят и цените на стоките трябва да паднат.Слагам бас ,че тогава ще измислят нещо друго и цените въобще няма да паднат.
14
3
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
А,не така.Нищо не се променяло.Рашков веднага да се обади на академичния Мъпет.Той ще му разкаже какво велико постижение е въздушния Шенген.На Рашков веднага ще му стане едно такова топло и комфортно.
13
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всичко е вятър и мъГлЪ , ЕС се будалка с нас , явно има защо , .... ние сме такива инати , каквито няма в друга държава .Не знам къде сме тръгнали в ЕС и Шенген , след като не отговаряме на нищо !България си остава ---България , бедна и корумпирана !
12
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В случая в Шенген сме с единия крак . До края на годината ще е пълен . И тогава такива като тоя ще се чудят кои ще им кара камионите
11
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 4. Даже са милиарди.
10
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не е така . Защото водача може да си вземе документите за правоспособност . Да му остави камиона в гаража . И на самолета в която и трудова борса да отиде в ЕС ще кара на друг собственик камиона за 4000- 5000 евро. И с тоя ще си говорят по телефона за развлечение
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То не променя нищо за никого. Само променя нещо по разни тайни договорки...
8
0
 
1
 
! Отговори
До 3 преди 1 месец
Те пак си купуват ама парите взимат от теб!
7
7
 
4
 
! Отговори
Защо ПП? преди 1 месец
ПП Пълна Поггннуса. Днес гледам козунаци по 6 лв "намалени" от 8!! При ЛОШИЯ ГАаДЕН Бойко купувах за 1.50
6
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Суриката ви каза, че е безспорен успех. Гласувайте пак за него да полети до Виената там Нехамер да го накара да направи кафе без захар. Да му почисти масата после и да подпише там квото има се разписва. Истински Шенген никога не е предвиждан смешковци. Резерват и буферна зона на границата обаче е предвиден. Пък вие си лайте колко е добре при ПП видяхме заводите и тунелите :)))
5
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Наистина е срамота да висим по няколко часа на вътрешни граници в ЕС, докато самата проверка трае няколко секунди. Въпрос на организация също има, защото т.нар. гранични служители умишлено се бавят и не работят. Сигурно и там са назначени шурета и шуринайки, за да тормозят хората и да ги довеждат до инфаркти. Ако проверката е бърза и работят както трябва, много важно че не сме в Шенген, но сега наистина е ужас. Подобна ситуация е недупистима и въобще, за какво ни е този ЕС, щом ни третират като
4
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Може да не променя нищо за превозвачите, но променя за милионите българи, пътуващи със самолет, както и за голяма част от чуждите туристи, идващи в България съм самолет.