София - най-опасният град за пешеходците в цяла Европа

Нямало никакво развитие в безопасността по улиците 10 години
48
София - най-опасният град за пешеходците в цяла Европа
Снимка: Pixabay

София е най-опасният град за пешеходците в цяла Европа,  заяви пред БНР Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност. Милчев е бивш шеф на КАТ.

129 души са загинали в София от януари 2021 г до днес. 62-ма от тях са пешеходци, оповести данни той.  
Днес Институтът за пътна безопасност организира дебат между основните кандидати за кмет на София. В залата ще бъдат експерти, НПО, родители на загинали в София деца.

"Искаме да разберем какви решения има собственикът на пътя. Той не може да бяга и да се крие зад контрола и законодателството", обясни той.

За 2022 година с камерите на КАТ са хванати 160 000 нарушители, докато само за първите 9 месеца на тази година те са вече 260 000, или със 100 000 повече, посочи още данни Богдан Милчев.

"Какво излиза? Колкото повече камери и глоби налагаме, жертвите се увеличават", коментира той.

"За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на безопасността в София", заяви Милчев.

Според него всяка институция се опитва да реализира "статистически победи".

Погрешно е кметовете да говорят само за камери и повдигнати пешеходни пътеки, смята той.

Милчев заяви, че не са нужни 700 камери, може и да са 7, но е необходима методология за оценка на риска.

"Не да правим пешеходните пътеки, след като убием някого, а предварително да анализираме коя пътека трябва да оправим. Не да чакаме да убият някого и тогава да тичаме като пожарникари да гасим пожара", каза той.

"Хвърлени на парче мерки няма никога да дадат резултат", обобщи Богдан Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още по темата: Софияпешеходци
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
9
 
7
 
! Отговори
стоян преди 7 месеца
Съд и затвор за ГербППДБДПС и цялото ДС.Заради тези боклуции държавата се разпада на чаркове.
12
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Е , то пешеходните ленти изчезват за седмица! Как да не е опасно, като шофьорите не разбират , че е пешеходна лента! Някои от тях дори не знаят, че продължението на тротоара е пешеходна лента.
11
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
чак пък най-опасния, какво да кажем тогава за Неапол:)
10
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Промените по пътищата и в закона в псоледните години неминуемо водят до повече катастрофи и погледнистрадали. Примерно, различни цветове на пешеходните пътеки объркват шофьорите, отвличат им вниманието и в крайна сметак пешеходците страдат. Наслоро въведените текстове "Погледни" в началото на пешеходните пътеки карат пешеходеца да чете и осмисля текста, вместо да погледне да не идва кола. Много са подобните дивотии.
9
3
 
8
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 7 месеца
Първо, всеки минал през КАТ не е експерт по пътна безопасност, а човек вреден за безопасността на движението. Второ, КАТ трябва да изпълнява закона, а не да го пише, както е сега. Трето, добре ще е за по-голяма безопасност на движението КАТ да се разформирова и да се замени с други структури, в които да нямат право да работят бивши и настиящи служители на КАТ.
8
9
 
10
 
! Отговори
Чудомир преди 7 месеца
В София отивам само по голяма нужда.
7
5
 
17
 
! Отговори
Венелин преди 7 месеца
От където мине герб е така...
6
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
аа не е верно...има и по риски
5
3
 
3
 
! Отговори
затова будистките преди 7 месеца
поклонници да са благодарни на божеството си буда което управляваше 13г както и кировите миряни
4
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Жълтите павета са били за каруци с коне не за коли
3
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
А за жълтите павета да не говорим. Като са мокри все едно си на ледена площадка никакво сцепеление с гумите, ако недай си боже се наложи да спреш аварийно.
2
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Изобщо не ти трябва да се раждаш. Животът е една диагноза.
1
5
 
16
 
! Отговори
. преди 7 месеца
Разходете се из Атина и Солун. В София поне спират за пешеходците.