Метрото ще се разшири с две станции в "Люлин"

Обявена е процедура за избор на строител
26 апр 2024 09:11, Стела Стоянова
12
Метрото ще се разшири с две станции в "Люлин"
Снимка БГНЕС, архив

Дружеството на Столична община "Метрополитен" обяви процедура за избор на строител на следващите две станции на метрото. Те ще се намират в "Люлин", като след съществуващата едноименна станция първият метродиаметър ще бъде продължен под бул. "Царица Йоанна" към Околовръстния път. Общата прогнозна стойност на търга е 142 млн. лв. без ДДС, като всяка от станциите е обособена в отделна позиция- за 68 млн. и 74 млн. лв.

Крайният срок за внасяне на документи за участие в обществената поръчка е 18 юли, пише "Сега". От документите личи, че планираният старт на строителството е декември т.г. и че времето за изграждане на двете станции е 36 месеца. По-близката спирка до Околовръстното ще е с дължина 159 м. и с подземна разгъната застроена площ от 4,6 дка. Дължината на пероните ще са по 105 м., а широчината им ще е 4,5 м. Предвидени са 6 вход-изхода, като две от тях ще правят връзка с бъдещ буферен многоетажен паркинг, който не е предмет на обявената поръчка. Втората метростанция ще е с дължина 164 м. и с подземна РЗП от 6,6 дка. Дължината на пероните ще е 102 м., а широчината им - от 4,70 м до 5,70 м.

В момента се строят 10 нови станции на столичното метро. Три от тях са част от третия метродиаметър и представляват продължение на линията от ж.к. „Хаджи Димитър“ към ж.к. „Левски“. Други шест спирки отклоняват същия диаметър след „Орлов мост“ към Военна академия, ж.к. „Гео Милев“ и „Слатина“ до зала „Арена Армеец“ и бул. „Цариградско шосе“ при Окръжна болница.

В още по-напреднал етап е изграждането на станция от първия лъч, който се намира между съществуващите "Обеля" и "Сливница". Тя ще прави връзка с нова ж.п. и нова автогара, които ще обслужват пътници от и за Кюстендил, Банкя, Божурище, Сливница и Драгоман.

Освен тях неотдавна Столична община представи и проекта за продължение на метрото след МС "Витоша" към квартал "Кръстова вада" и "Студентски град".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от София
Зелен СОС: Всеки общински съветник със стъклена бутилка за вода
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Строят метрото без да обмислят къде да минават линиите на метрото. Някой голям магазин плати на когото трябва и хоп, линия и метростанция до магазина. Преди години живеех в Младост и с автобус от блока, в който живеех до Ректората стигах за 22 минути. Сега с метрото ми трябват около 45 минути.
10
1
 
8
 
! Отговори
Братой Стоянов преди 1 седмица
Хубаво метро, ама българско.Старите станции са по 120 метра. После ги скопиха на 105. За да се хвалим колко евтини строим. И се препълниха защото няма място за още един вагон.Хунгарците в Будапеща тяхното метро от 19 век обслужват тройно повече пътници отколкото в София. Без да имат повече станции или километри от нас. Трябва и акъл за тая работа.Ний сме пионери и сега строим метролиния към цариградско шосе, която ще е по-бавна от автобусите и тролеите. Интересен експеримент е град София.
9
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Оправиха гетата Младост и Люлин, както и Левски и Обеля а южните квартали никога, ако беше Бай Тошо първо щеше да го пусне до Бояна!
8
1
 
5
 
! Отговори
баба мара преди 1 седмица
няма нужда от метро до околовръстния път в люлин имаме достатъчни станциизап парк люлин и сливница няма паркинги за тях всяко свободно място е заетоот строителство на наи шумните и мръсни места в раиона спрете се наи послесадете дървета искаме кислород
7
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
само на Илиенци няма
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
3, дано те чуят чмошниците, които със завидна упоритост продължават да проектират нови метростанции с дължина на пероните от по 102-105 м. За сравнение вижте метростанциите, проектирани и изградени по татово време.
5
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А в моя град кога? Що само в София?
4
1
 
5
 
! Отговори
пияница мистик преди 1 седмица
До Анонимен 1 === Май пак само по заглавия коментираме, а? :))) Още в първото изречение пише, че тепърва ще има процедура за избор на строител. А кога ще се определи точно кой ще е, кога ще започне да се строи и кога ще завърши...Божа работа! Най-вероятно вече няма да е кмет да ти кажа :)))
3
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Метрото в пиковите часове вече е пълно и едвам се събират пътниците.
2
8
 
9
 
! Отговори
до 1 преди 1 седмица
А Фандъкова 4 мандата реди 200 павета и пак не ги нареди.
1
18
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Браво на кмета Терзиев. За 2 месец - 2 нови станции.