Общини могат да останат без междуградски и междуселски линии

Превозвачи плашат със спиране на рейсовете
12 дек 2022 13:43, Анисия Иванова
19
Общини могат да останат без междуградски и междуселски линии
Снимка: БГНЕС

Десетки общини у нас са изправени пред транспортен колапс. Само след броени дни на много места превозвачите, които обслужват междуградски и междуселски линии, планират да преустановят обслужването им.

Пътищата в България са основен проблем за нашия бранш, каза Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи. Според него състоянието на пътищата е главният виновник за многото катастрофи.

"От години нищо не се прави или онова, което се прави, е много половинчато. Съществуват достатъчно брой пътища – национални, републикански и по-ниски класове, които практически не отговарят на изискванията", обясни той пред БНР.

Той припомни, че се плащат и тол такси за движение по пътищата. А от Нова година се очаква ново двойно увеличение на цените им, каза Захариев. Според него във всичките тези 30 години няма напредък в това отношение - ние сме единствената държава в европейската общност с най-лоши пътища.

Той е категоричен, че проблемът е комплексен. Според него трябва да има по-добра съвместна работа между превозвачите и отговорните институции. "Ние обратна връзка даваме, но има ли чуваемост за проблема", посочи Захариев и даде пример с пътя Е79, който, според превозвачите, е пътят убиец.

"Той е лунен пейзаж. А там препускат с бясна скорост 40-тонни тирове, леки коли. Нещо страшно е там. Но не е само той, безброй са такива", каза той.

Захариев призна и за друг проблем - старият автобусен парк е рисков и става все по-рисков. Има малко фирми, които могат да си позволят нови автобуси.

"Във годините назад многократно искахме да бъдем чути, да бъдем разбрани и да се вземат мерки в тази насока. Няма да се подобри техническото състояние на автобусния парк в България, защото нямаме пари. Субсидиите са една капка в морето, те не покриват нищо", отбеляза Захариев.

Той подчерта, че са получили помощ заради високите цени на горивата. Някои превозвачи са били доволни от тях, други - не. По думите му парите не са били малко, но проблемът е как са разпределени и кой контролира този процес.

Захариев посочи решението: "Когато общината си поръчва линия от А до Б, тя се плаща на превозвача на пропътуван километър. В цяла Европа е така. Само в България тази социална дейност е поверена на частни фирми, които трябва да я реализират с търговска дейност. Тя обаче не може да съществува. Затова с всяка следваща година стават все повече и повече населените места в България, които нямат обществен превоз за своето население".

Дали още общини ще останат без транспорт, зависи от добрата воля на общинските управления, категоричен бе председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
ДС преди 1 година
Изобщо не ме интересуват общините и техните проблеми. Важна е да има транспорт за хората. При това, да е евтин. Те общините и работещите в тях са си зависими от бюджета. А пък, няма кои да го грасуват да през 2023. Честита да им е Новата на депутатите. Нли ходихме на избори няколко пъти през миналите години. А пък, те са все едни и същи партийни лидери. Че дори и почетни мъртви си имат. Като Ахмед или Доганов от ДПС-то.
12
0
 
1
 
! Отговори
Костов преди 1 година
Бихте ли разяснили как се взима на концесия перевоза на пътници?Благодаря предварително!
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Така е при демокрацията. От доста години много населени места останаха без автобусни линии свързващи ги с други населени места. Сега техният брой се увеличава. Къде е новината?!
10
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Идеално. За няма и 20 км път билета е 3 лв. А с влака е е наполовина. Фалит до дупка.
9
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ми то от общинските пътища много се краде.Няма контрол ...Пишем пълно асфалтиране , пък леко запълваме дупките...Или полагаме асфалт толкова пластове,че след дни тревата по пътя си расте ..
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
8 отиди се прегледай. Няма за 8 стотинки. Ако имаш данни за корупция подаваш сигнал в районната прокуратура. Колкото до "близките на сокола" обръчи , те не карат вътрешни линии. Основно карат в чужбина. Затова и турските шофоьри на частните фирми като се върнат тук и се оказва че не знаят пътищата.
7
1
 
3
 
! Отговори
Анонимрадиен преди 1 година
как ТЪРГОВИЩЕ АВТОБУСНИТЕ лини са дадени на избрани фирми и са близки до сокола и ние се озим градско за 11 стотинки има и по 30 стотинки а извън градско до близко село МОМИНО цената е 00.4 стотинки от нагласени търгове трупат СУПСИДИИ от ОБЩИНАТА
6
4
 
14
 
! Отговори
От хората преди 1 година
Можем само да ревем.Има пътища,непогледнати от 1989,но преди по тях се движеха до селата няколко пъти на ден автобуси,а сега в седмицата я има,я няма.Всичко е въпрос на човешка направа и е крайно време кметовете по места да се вземат в ръце, или да си грабват шапките и ....
5
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е как така най-лоши пътища? Нали Бойки милиарди наля по тези магистрали? Нали ви събират с автобусите на жълтите павета, всеки път щом някой посегне към пътностроителните фирми на Шиши, Доган, Гела и Винету?
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Щом го могат - да остават. Не знам какво чакат още. Български език и литература.
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Питайте за 33 години защо никой не оправи пътищата на България! Селските кметове масово бездействат! Общинските крадат!
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
не може а ще останат
1
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИК АБЕ! НА ВИ!