АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.

До май там са станали 282 от общо 600 катастрофи
Обновена: 14 авг 2024 10:06 | 14 авг 2024 10:06, Нели Христова
77
АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.
Снимка: БГНЕС

Магистрала "Тракия" е на първо място по катастрофи за първите 5 месеца на 2024 г. Според данните на МВР половината от катастрофите по магистралите у нас са се случили именно там.

До май са станали 282 от общо 600 катастрофи. Ранените са 57 души, а трима са загинали.

От началото на лятото магистралата е един от най-натоварените и опасни пътни участъци с най-много тежки катастрофи и сериозни задръствания.

Само от началото на август досега пътните инциденти там са над 30, а задръстванията – ежедневие.

На 12 август верижна катастрофа и километрична опашка се образува малко преди Бургас, а на 11 август пореден инцидент с ранени затрудни движението.

Подобна бе обстановката и предходните три дни. На 6 август заради тежка катастрофа движението към София дори беше блокирано.

Почти няма участък от магистралата без огънати или дори липсващи мантинели, пише bTV.

С цел облекчаване на трафика при инциденти в някои държави демонтират мантинелите, за да могат колите да се движат двупосочно в насрещното.

Възможно ли е въвеждането на такава мярка и у нас?

„В България няма да работи поради няколко причини – лошата култура на шофьорите, лошо построената инфраструктура. Сами виждате тук колко е голяма тревата. На трето място не е инвестирано в такива системи. Общо взето, ако направите това нещо, без да се създаде правилната организация, може да се предизвикат много по-големи катастрофи", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

От пътната агенция уточниха, че инцидентите през последните седмици не са по вина на инфраструктурата. Допълниха и че демонтирането на мантинелите е използвано преди.

"В последните ПТП-а подобна мярка не е прилагана с оглед възстановяване на движението и безопасността на пътуващите във възможно най-кратък срок", посочват от АПИ.

От пътната агенция посочиха, че през юли е правен анализ на пътната безопасност на част от магистралата и имат насоки за облекчаване на трафика.

По брой инциденти след АМ "Тракия" се нарежда магистрала "Хемус" със 180 катастрофи и 32-ма ранени.

Над 100 са пътните инциденти на АМ "Струма", 28 – на "Марица" и две на "Черно море" от януари до май.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
5
 
! Отговори
Турко-циганска драма преди 1 месец
АМ Тракия - ускорител на елементарни анадолски частици!
52
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
това е защото са заблудени хората с термина "магистрала" , по скоро е скоростен път с бабуни ....
51
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 34"нови 5-6 годишни коли" Това не са нови коли, всичко след 3тата година си е старо.
50
1
 
7
 
! Отговори
mda преди 1 месец
изоставаме доста. АМ Тракия поема целия трафик от турция на камиони, гастарбайтери който вече е целогодишен. Доста е закъсняла процедурата която гласуваха преди няколко месеца да става с 3 ленти, трябваше преди 10 години да се гласува, да може след 20г да стане. Още по-зле ще става.
49
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абсолютно безпочвена статистика, ако не са посочени и броят преминали превозни средства по съответните матистрали, без ПТП-та! Сравнявате круши с ябълки! Толкова от демократичното образование! ТОЧКА
48
1
 
3
 
! Отговори
Ами преди 1 месец
Да я затворят, или да направят надлези, подлези, кръгови u WC!
47
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Каква е класацията ? Кое се очаква да е на първо място - Тракия е пътят с най-голям трафик в Бг, нормално е там да има най-много катастрофи. Ако трябва да се направи такава класация - трябва да е брой катастрофи на 100000 преминали автомобила...примерно. Иначе нищо не значат числата.
46
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Човека си го е казал - "лошата култура на шофьорите". Каквито и глоби и ограничения да им сложиш, ако не спазват елементарни правила, няма кой да помогне.
45
1
 
4
 
! Отговори
До Анонимен 44 преди 1 месец
Освен, че трепеш комплекс, опитвайки се да обиждаш, без да даваш каквато и да било информация, нещо все пак стойностно и съдържателно можеш ли да напишеш? Да,в съседна Сърбия засичат с камери за средна скорост от години. Да, при засичане на нарушение те спират на пътя и си плащаш на място. Имаме официален фиш за глоба, която платихме за 15 км/ч нарушение. Ако не си платиш - не продължаваш. Или те спират на границата. Където пак трябва или да платиш, или да останеш. Май ти не пътуваш никъде.
44
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
41, така като те слушам, май пътуваш само на компютъра, но не ми се навлиза в подробности.
43
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако например завършат Хемус, ремонтират Тракия и целия трафик не се изсипва на една магистрала, няма да има толкова катастрофи. Тази статия е напълно излишна. Някакви очевидни неща си говорим.
42
3
 
2
 
! Отговори
Aнонимен преди 1 месец
Ама ти наистина ли мислиш, че всичко дето лети се яде. Мерки трябват, защото манталитетът и толерантността на пътя ни е 0. Мерките са парични глоби и взимане на книжки , ама кумулативно, няма друг вариант. Хайде да ги пуснат и да видим дали ще е спокойно или не. И като говориш за ниско ниво, говори за твоето :)
41
3
 
9
 
! Отговори
До Анонимен 4 преди 1 месец
Хората са си решили проблема и нарушенията са рядкост - в една съседна Сърбия, напр., камерите по магистралата са навред и има общо засичане на скоростта за участъка, глобява се на пътя, ако не си платиш глобата - не продължаваш. Пътувам често - и у нас, и в чужбина. При редовен и чест контрол и най-вече - при санкциониране веднага на всеки нарушител, проблемите се решават. Както са ги решили в държавите, където има желание за това.
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 39, бави се заради липсата на правителство :) Няма да ти е по-спокойно. Прочети какво са камерите за средна скорост и как се мери тя :) Наистина ли е толкова ниско нивото на коментиращите в този форум или днес се правите на клоууни?
39
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Продължава да се саботира пускането и интегрирането на софтуера на ТОЛ камерите като камери за средна скорост! Като литнат 30% от книжките за една година продружени с милиони глоби другото лято ще е много по-спокойно! Ама не, важното е всеки джигит да си има книжка, за да вървят глобите в хазната, а не се гледа живота и здравето на хората!
38
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 34, не си виждал немски магистрали за това не разбираш. Още повече към повърхностното си знание, че липсата на ограничение заради лобита на скъпите и високоскоростни коли :) Иначе се опитай да се движи в най-лява лента с 90, както правят мнозина в България :)
37
2
 
10
 
! Отговори
Боко с дупето широко преди 1 месец
Тракия - гордостта на крадеца Боко. Където асфалта след Ямбол е на вълни за да пести Боко от асфалт и да пълни чекмеджето. Магистралата където Боко ползваше евтин варовиков камък вместо чакъл за да пести пари и сега магистралата е като пързалка. Всяка катастрофа на Тракия трябва тежи на съвестта на крадеца Боко. Ама Боко няма съвест.
36
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От кои магистрали? То в България други няма или за европейския съюз нещо
35
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това с мантинелите, незнам откъде го изсмукахте, но такова нещо из Европа няма. Най малкото защото разделителната ивица не е асфалт! Това с еправи при ремонти, но тогава, насрещното се свива и отделя с разделители. На всички по долу - не скоростта е проблема, а манталитета и възпитанието на шофьора. Защо в една Германия, едва 5% от катастрфите са на магистралата? А там има места без ограничения?
34
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като е виновна скоростта по немските аутобани където няма ограничение на скоростта защо стават по малко катастрофи? Просто българина е м.ърляч и кара колата си докато не се разпадне някъде. Това важи и за нови 5-6 годишни коли които дрънчат като каруци и сервиз не са виждали. Като добавим и че българите са едни от най-слабите шофьори в Европа и резултата е налице.