АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.

До май там са станали 282 от общо 600 катастрофи
Обновена: 14 авг 2024 10:06 | 14 авг 2024 10:06, Нели Христова
77
АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.
Снимка: БГНЕС

Магистрала "Тракия" е на първо място по катастрофи за първите 5 месеца на 2024 г. Според данните на МВР половината от катастрофите по магистралите у нас са се случили именно там.

До май са станали 282 от общо 600 катастрофи. Ранените са 57 души, а трима са загинали.

От началото на лятото магистралата е един от най-натоварените и опасни пътни участъци с най-много тежки катастрофи и сериозни задръствания.

Само от началото на август досега пътните инциденти там са над 30, а задръстванията – ежедневие.

На 12 август верижна катастрофа и километрична опашка се образува малко преди Бургас, а на 11 август пореден инцидент с ранени затрудни движението.

Подобна бе обстановката и предходните три дни. На 6 август заради тежка катастрофа движението към София дори беше блокирано.

Почти няма участък от магистралата без огънати или дори липсващи мантинели, пише bTV.

С цел облекчаване на трафика при инциденти в някои държави демонтират мантинелите, за да могат колите да се движат двупосочно в насрещното.

Възможно ли е въвеждането на такава мярка и у нас?

„В България няма да работи поради няколко причини – лошата култура на шофьорите, лошо построената инфраструктура. Сами виждате тук колко е голяма тревата. На трето място не е инвестирано в такива системи. Общо взето, ако направите това нещо, без да се създаде правилната организация, може да се предизвикат много по-големи катастрофи", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

От пътната агенция уточниха, че инцидентите през последните седмици не са по вина на инфраструктурата. Допълниха и че демонтирането на мантинелите е използвано преди.

"В последните ПТП-а подобна мярка не е прилагана с оглед възстановяване на движението и безопасността на пътуващите във възможно най-кратък срок", посочват от АПИ.

От пътната агенция посочиха, че през юли е правен анализ на пътната безопасност на част от магистралата и имат насоки за облекчаване на трафика.

По брой инциденти след АМ "Тракия" се нарежда магистрала "Хемус" със 180 катастрофи и 32-ма ранени.

Над 100 са пътните инциденти на АМ "Струма", 28 – на "Марица" и две на "Черно море" от януари до май.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
1
 
! Отговори
толкова шум преди 1 месец
за трима загинали,и не казвате от каква националност са
32
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 24, май не знаеш какво е камера за средна скорост и колко време се мери тази средна скорост :)Прочети малко по темата и се върни да коментираш.
31
1
 
0
 
! Отговори
До Крайпътно дърво преди 1 месец
и как така селяяците никой не ги спира? нали народа им купи скъпи коли защо не голят престъпниците, по-удобно е да те тестват с измислените си тестове и да ти съсипят живота и отнемат колата, а не да предотвратяват произшествия
30
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
драги българи, важното е да ви репресират и подтискат, важно е да ви се втълпява, че сте престъпници и за това няма резултат в борбата с пресъпността, а не защото законотворците са некадърни и творят закони, удобни за тях
29
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Първо да въведат глоби и при средна скорост. Второ да въведат ефективно връчване на глобите, защото ако не знаеш че са те глобили няма да си промениш поведението на пътя.
28
0
 
15
 
! Отговори
Крайпътно дърво преди 1 месец
Не ви е виновна магистралата а СЕЕЛЯЦИТЕ дето карат по нея все едно са безсмъртни рали шампиони.... Добавете IQ тест към всеки изпит за шофьорска книжка и катастрофите рязко ще намалеят. Гаранция.
27
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Неподдвържани коли + некадърни шофьори = много катастрофи
26
4
 
6
 
! Отговори
Да бе преди 1 месец
Ами нали ви купихме BMW та да ловите нарушителите с тях ? Ефект никакъв ,камери за скорост на всеки 30-50 километра и глобите по-десет или по стойността на колата 10-20%и ще се оправят нещата.Важи за всичко ама народа блее ,блее.Защото на келешчето където тати му е купил кола за 250к 200-500 лв не го бъркат
25
2
 
8
 
! Отговори
До Паметник на преди 1 месец
паметник на корупцията българска
24
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 4 -".че камикадзетата много добре знаят къде са камерите :)Между камерите стават белите..." За това се ползват камери които "смятат" средна скорост :) Ако искаш да да превишаваш ,след това ще трябва спираш преди следващата камера ,но това губи смисъла да караш бързи ,така или иначе няма да спестиш време .Но това докато стане тук ,ще минат още доста години .
23
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ква магистрала е тоя селски път. я по-сериозно. това е една дупка където да изчезват милиарди за наши и ваши, нищо общо с магистрала
22
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Често карам по магистралата и най голяма опасност създават скъпите святкащи возила които се движат с много над разрешените 130-140.
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
важното е, че българина е съгласен с рекетьорския закон да се отнема автомобил при съмнение, че си употребил, в Бг си престъпник до доказване на противното, а не обратното, както е в белите държави!
20
3
 
6
 
! Отговори
Баце преди 1 месец
Докато този *** "народ" спи все така ще е! Разликата в асвалта беше изнесена в 5 следобяд в чували и сакове! Докато стигнеш до морето и си хванал морска треска! Но този "страхотен" и "смел" народ си мълчи! Заслужава си съдбата ***
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На българина и една каруца му е много
18
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
пловдивчани ако се придвижваха по двулентов път, не знам колко жертви щяха да дадат, в северна България хората нямат магистрали, но имат огромни потоци от тирове и селски пътища с по 1 лента в посока, затваряй!
17
3
 
13
 
! Отговори
Тъжната истина преди 1 месец
80% от цялата дясна лента на магистралата е за ремонт. По проект трябва да издържа движение на военна техника с тегло 100 тона, а тя е цялата в неравности от движението на тирове 40 тона. Да се движиш със 140 в дясната лента е опасно - лесно можеш да изхвърчиш от пътя. Всяка година десетки хора самокатастрофират поради тази причиа.
16
2
 
3
 
! Отговори
Samo minavam преди 1 месец
Карат с 40, защото се подават канчета от храстите. И като се качат на т. н. Автомагистрала, полудяват и шоуто почва. Просто е
15
3
 
3
 
! Отговори
Паметник на преди 1 месец
некадърността на българското пътно строителство! Опитайте се с това съобщение да кандидатствате в чужбина като строителен инженер да видим какъв е резултата!
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ограничаване, КАТаджии, няма никаква полза. Това не работи. За тотален ремонт е този скоростен път и разширение за да се нарече магистрала и поеме потока в двете посоки. Остаряла е още с проектирането и.