АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.

До май там са станали 282 от общо 600 катастрофи
Обновена: 14 авг 2024 10:06 | 14 авг 2024 10:06, Нели Христова
77
АМ "Тракия" е на първо място по катастрофи за 2024 г.
Снимка: БГНЕС

Магистрала "Тракия" е на първо място по катастрофи за първите 5 месеца на 2024 г. Според данните на МВР половината от катастрофите по магистралите у нас са се случили именно там.

До май са станали 282 от общо 600 катастрофи. Ранените са 57 души, а трима са загинали.

От началото на лятото магистралата е един от най-натоварените и опасни пътни участъци с най-много тежки катастрофи и сериозни задръствания.

Само от началото на август досега пътните инциденти там са над 30, а задръстванията – ежедневие.

На 12 август верижна катастрофа и километрична опашка се образува малко преди Бургас, а на 11 август пореден инцидент с ранени затрудни движението.

Подобна бе обстановката и предходните три дни. На 6 август заради тежка катастрофа движението към София дори беше блокирано.

Почти няма участък от магистралата без огънати или дори липсващи мантинели, пише bTV.

С цел облекчаване на трафика при инциденти в някои държави демонтират мантинелите, за да могат колите да се движат двупосочно в насрещното.

Възможно ли е въвеждането на такава мярка и у нас?

„В България няма да работи поради няколко причини – лошата култура на шофьорите, лошо построената инфраструктура. Сами виждате тук колко е голяма тревата. На трето място не е инвестирано в такива системи. Общо взето, ако направите това нещо, без да се създаде правилната организация, може да се предизвикат много по-големи катастрофи", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

От пътната агенция уточниха, че инцидентите през последните седмици не са по вина на инфраструктурата. Допълниха и че демонтирането на мантинелите е използвано преди.

"В последните ПТП-а подобна мярка не е прилагана с оглед възстановяване на движението и безопасността на пътуващите във възможно най-кратък срок", посочват от АПИ.

От пътната агенция посочиха, че през юли е правен анализ на пътната безопасност на част от магистралата и имат насоки за облекчаване на трафика.

По брой инциденти след АМ "Тракия" се нарежда магистрала "Хемус" със 180 катастрофи и 32-ма ранени.

Над 100 са пътните инциденти на АМ "Струма", 28 – на "Марица" и две на "Черно море" от януари до май.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
3
 
11
 
! Отговори
Сашо преди 1 месец
Нормално - като от Пловдив до Бургас има само 1 патрулка и макс 1 камера какво очаквате.А след 18:00 нито една...
12
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Може би 80 % от катастрофите можеха да бъдат избегнати ако зад воланът седяха нормални хора а не комплексари.Карат плътно един зад друг без дистанция състезават се засичат се и натискат рязко спирачки, другото безумно нещо обичат да карат един до друг плътно без дистанция и лекичко да се блъскат.Дори когато ходят по улиците правят същото- плътно един до друг и се блъскат. Някакъв дълбок животински инстинкт може би или отказ на еволюцията.Абе БАЛКАНСКИ ПОЛУОСТРОВ
11
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Навсякъде всичко по държавата е пълен леш, време е спешно да се евакуираме.
10
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 6 Който цъка минус на коментар 6, нека се обоснове! ЖП транспорта пак бил блокиран сутринта. Влаковете пак се движели с по 90 мин. закъснение, пак хора извозване с друго. Иначе реклами на проваленото БДЖ правите нонстоп, ама ежедневните им гафове не ги пишете.
9
4
 
6
 
! Отговори
Времето е наше преди 1 месец
А то друга магистрала има ли?!?
8
1
 
15
 
! Отговори
Niki13 преди 1 месец
каквото и да пишат и говорят експертите и не експертит, имах нещастието на последният голям дъжд да карам по тракия, на толкова места имаше водни огледала, че беше страшно. и катастрофите бяха много
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тия магистрали правени от някакви плоскости, на всеки 50 метра колата подскача, щото плоскостите не са свързани какво трябва. Оставили са си ръцете по "магистралите".
6
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хубаво пишете за магистралите, ама за проваленото БДЖ, що не пишете? Днес пак провал още от сутринта.
5
1
 
1
 
! Отговори
А на второ преди 1 месец
Коя е бе тпци от вчера
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 1, може и да си прав, но камерите няма сработят. То и сега има камери. Ако си шофирал малко по-често ще знаеш, че камикадзетата много добре знаят къде са камерите :) Между камерите стават белите.
3
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А някой някога да е чул или видял индотурк в уч кола
2
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
2 са решенията за тази "магистрала": 1. Разкарвате тировете 2. Разширява се с по две платна в посока. Като задължително се прави ремонт на това чудо. Тъй като знаем, че АПИ пари нямат... време е да се отдаде на някого и той да я стопанисва. По-добре да си плащаме когато ползваме, но поне да е направена както трябва.
1
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това е пътят на самоубийците. На всеки 10 км трябва да има камера и всяко камикадзе с празна тикVа да се отстранява на мига от пътя при превишаване на скоростта, опасно шофиране иотнемане на предимство.