Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв

Може да се въведе такса от 500 лева
8 ное 2023 08:02, Нели Христова
219
Юлиян Попов за старите коли: Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв
Снимка: БГНЕС

Евентуалната такса от 500 лв. за първа регистрация на кола, внесена у нас на старо, ще затрудни съвсем леко този пазар и търговците, но е ефективен начин да не сме на едно от първите места в ЕС по внос на стари и замърсяващи коли. Това коментира във вторник министърът на околната среда и водите Юлиян Попов.

За таксата съобщи онзи ден транспортният министър Георги Гвоздейков. Идеята е парите да се събират във фонд, от който да се дават бонуси за покупка на електроколи.

Всяка година у нас се внасят по около 350 хиляди употребявани коли и сумата, която би се събирала в такъв фонд, е от порядъка на 175 млн. лв. на година.

Според Попов тепърва ще се обсъжда дали налагането на такава такса не нарушава някой европейски регламент. “В Албания направо забраниха вноса на употребявани коли, но тя не е член на ЕС и не трябва да се съобразява”, каза той.

Според Попов преобладаващата част от внасяните у нас стари коли са всъщност отпадък за рециклиране в страната на произход.

“Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. Но вносителят вкарва такава “кола” в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв.”, смята той.

Попов припомни, че всички идеи досега у нас за ограничаване на вноса на замърсяващи стари автомобили са срещали политически отпор главно от съображения за ниската покупателна способност на населението. Затова вероятно и въвеждането на таксата няма да бъде лесно.

Колкото до икономическите стимули за покупка на електромобили, той смята, че с течение на времето ще има все по-малка нужда от тях, тъй като тече процес по изравняване на цените между електрическите и двигателите с вътрешно горене.

България е кандидатствала да бъде домакин на следващата конференция на върха по въпросите на климата през 2024 г., но Русия и Беларус са блокирали вземането на такова решение, съобщи още екоминистърът. “Причината обаче няма нищо общо с това, че сме “неприятелска държава” според тяхната терминология. По-скоро и двете държави проявяват напоследък огромен интерес към възможностите за инвестиции в противодействието на климатичните промени в световен мащаб, които се оценяват на около 3-4 трилиона долара, каза министърът.

Намерението на страната ни е било да предложи провеждането на различните страни на конференцията - преговори, правителствени срещи, изложби и презентации, да бъдат в различни държави от нашия регион, тъй като в момента събитието е огромно по мащаби. На предстоящата през декември конференция в Дубай например са регистрирани 150 хиляди участници, докато преди 27 години на първата в Копенхаген са били едва 30 хиляди.

Това ще е първото участие на България на конференцията, на която ще отидат президентът Румен Радев, премиерът Николай Денков, министри, ръководители на ведомства и много родни фирми или такива, които имат големи инвестиции тук.

“Смятам, че имаме какво да покажем на света - например никъде в Европа няма цял индустриален комплекс, в който фирмите са приели да се движат бързо към въглеродна неутралност. Такъв клъстер у нас се е образувал във Варна, където “Девня цимент”, “Агрополихим” и “Солвей Соди” намаляват скоростно въглеродните емисии. В ЕС има по-скоро примери за отделни фирми”, подчерта Попов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


219
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
167
0
 
0
 
! Отговори
рихо преди 5 месеца
Едва ли стойността им е по-висока от 300 лв. Но вносителят вкарва такава кола в гараж, слага ѝ три болта и я продава за 1300 лв. . Само гумите и тенекията за скраб са над 300. И кой продава кола в движение за 1300лв? От къде ги измисляте тия глупости?
166
0
 
0
 
! Отговори
Бай Дрън преди 6 месеца
Хаха, тоя откога не си е купувал стара кола :) Заради такива неуки политици сме на това дередже. Какво стана с електромобилите в Ловеч да попитам.
165
0
 
7
 
! Отговори
Аз съм преди 6 месеца
Абе как не измислят как да има инвестиции и да имаме заплати с които сами ще искаме да си купуваме нови коли а тия от***епки се чудят как да ни рекетират. Да не мислят че ми е приятно да карам таралясник 10-15 г.
164
0
 
19
 
! Отговори
Младеж преди 6 месеца
350000 хиляди годишно си купуват втора ръка коли.Дали,ако имат възможност не биха си купили електрически?Създаването на такъв фонд просто ще намали цената на такива покупатели за които това не е от значение или влияе съвсем малко.Да се вземе от бедния и да се даде на богатия.На това прилича.
163
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
То и сега има еко такса,но министъра не знае. А къде отиват парите от нея?
162
1
 
23
 
! Отговори
Армандо преди 6 месеца
Ами имам два таралясника на газ и толкова ми стигат парите да ги поддържам как с две хиляди да гледам деца и плащам всичко друго и работя здраво в стройтелснвото ами тия хора са самозабравиха като мислят за екологията да вземат да ни дадат по една нова кола на лизинг за по сто лева на месец и ще махнем старите нали а те тия електрическите да видим дали не замърсяват а рециклацията на батериите май става в пустинята на Африка така че да не се .правят на големи еколози .
161
1
 
21
 
! Отговори
1300 преди 6 месеца
Да ми намери кола за 1300, аз ще си купя 5 броя. В момента читав автомобил за под 10000 няма.!!!!!
160
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Що не субсидираш решения, които реално ще намалят замърсяването. Ето, що не раздаваш подаръци за конвертиране на колите на газ. Що да не им намалиш данъците. Отдавна се слагат газови и на дизелови двигатели, но са скъпи за хората, само бизнеса блажи. Що не субсидираш ретрофитване на дизелите с модерни системи за пречистване. Все мерки, които ще дадат колосални позитивни резултати. Експерт ми бил, съветник ми бил, еколог ми бил...загубен в мъглата.
159
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Електрокарите НИКОЙ НЕ ГИ ИСКА вече на запад. Продажбите спадат, складовете пълни, произвидителите свалят цените, Тесла се отказват да строят гигафабрика за батерии, Форд спира плановете за производство на електрички, хората в калифорния се връщат към бензина щото ел не е практично и безопасно и тн...но *** още не му е загрял котлона и не е разбрал, че далаверата свърши и ще отшуми до 2030..фонд ще ми прави..Спрете да ни харчите парите за малоумия. Искаме ДЕТСКА БОЛНИЦА във всеки областен град
158
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ще вземаш от бедните, за да раздаваш подаръци на богатите. Кой може да си позволи електрокар освен богатите?Уволнен си.
157
0
 
30
 
! Отговори
Гумичка за триене преди 6 месеца
Въпрос към човека с ТРИТЕ БОЛТА!!!! Вкарвам бензинов автомобил на три години на под 100 хиляди километра скраб ли това????? Или дизелов на под 50 хиляди километра ! Единия иска данък върху бакшиша тоя иска мито да плащаме, чакаме Кирил с поредният бисер! Луди жаби братче кво да ги правиш
156
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Еми още не мога да проумея какви хора гласуват за тези,но явно много им харесват да ги доят. А доенето тепърва започва.
155
24
 
5
 
! Отговори
Абе преди 6 месеца
Много е просто, забранете дизелите над 5 години, затегнете гтптата, махнете всички бусове, камиони и баничарки над 10г на дизел и ще прогледнете точно след месец, точно толкова е лесно
154
1
 
31
 
! Отговори
Валентин Терзиев преди 6 месеца
Тоз соц милионер може да си купи нова кола,ние 98% от населението не можем .Що не си е* П*та майна.
153
1
 
31
 
! Отговори
Охотник преди 6 месеца
Попов. Я изкарай от заплата, след разходите и две деца 20000 лева. И после ги дай ,за уж екологичен кашон на 10 години. Паркирай го пред блока да го надерат и удрят. Плащай му със същите доходи безумните ремонти. И после ми се обяснявай как да си купуваме самоходни миксери за 50000+ лева. Заради лапачката и на родителите си бихте продали пъпната си връв.
152
0
 
22
 
! Отговори
Тоз пък преди 6 месеца
Има си еко такса, тези пъпчивите да си отделят от нея.
151
1
 
50
 
! Отговори
Робин Хут преди 6 месеца
С парите на бедните ( х500лв ) , ще финансираме богатите да си купят ел.коли с отстъпки !!!Ай честита ви Промяна и хубава вечер на всички.
150
12
 
2
 
! Отговори
Истината 1 преди 6 месеца
Какво и слага ли самолетно гориво за да научиш цялата менделеева таблица и 100% е от Поляк с части от Украинец отляти в Чернобил с антифриз и масло от Японско море където плува рибата Луна за да не бута масло и антифриз. Така не имаш кола цял самолет като минеш през зелената зона на Лондон Полицая сам реже камерата. Не само трябва да се забранят старите коли ами нови датчици в градския транспорт трябва да има за ченобиловци и бай *** с риба с миризмата на роми може да се отмирише но това не
149
1
 
0
 
! Отговори
Киев преди 6 месеца
От моргата са от 3 до 7 хиляди паунда а ги изкупуват на 100-150 паунда.
148
0
 
2
 
! Отговори
Истината преди 6 месеца
В Украйна цената достига на цената на Танк а в БГ 300 лв. ти е капарото и кола няма да видиш и капаро също като го преведеш. Понеже преди теб са 300 ЧСИ и ДСИ и Държавата.