$1 млн. за вината на Слънцето

Финансирали учен за идеята, че глобалното затопляне не се дължи на човека
Обновена: 24 авг 2011 20:23 | 29 юни 2011 17:10,
$1 млн. за вината на Слънцето
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Учен, работещ в полза на хипотезата, че промените в климата се дължат на Слънцето, а не са резултат от човешката дейност, в продължение на години е получавал пари от нефтени и газови компании, съобщиха от Greenpeace.

Астрофизикът Уили Суун работи в научния отдел за Слънцето, звездите и планетите в Харвард-Смитсонския астрофизически център в Кембридж. Той е един от най-известните противници на теорията, че глобалното затопляне е следствие от огромните количества въглероден диоксид, изхвърлян при изгарянето на гориво.

Суун е публикувал редица трудове, в които доказва, че популацията на полярни мечки по никакъв начин не е пострадала от повишаването на температурите.

В прессъобщението си Greenpeace публикува данни за източниците на финансиране на изследванията на Суун. Информацията е взета от отчета на астрофизическия център, който се публикува в съответствие със закона за свободата на информацията.

От него става ясно, че от 2001 г. насам Суун е получил повече от 1 млн. долара от различни нефтени и газови компании. Общата стойност на финансирането до момента е $1,033,100.

Освен това Суун  е получавал пари и от фонда на Чарлз Кох, който спонсорира изследвания, провеждани от учени, които са противници на теорията за опасността от глобалното затопляне.

Самият Суун признава, че е получавал средства от тази организации, но отрича ангажираността си. В коментар пред Ройтерс той заявява, че спонсорите по никакъв начин не са оказвали натиск върху проучванията му.

„Ако от Greenpeace ми бяха предложили пари за изследвания, щях да приема и тях”, коментира Суун.

Различни компании често спонсорират научни изследвания в различни области. Като източник на финансиране те са много важни за учените, тъй като през последните години средният размер на държавната помощ непрекъснато намалява.

Скандалът е втори поред на климатична тема. През 2009 г. хакери изложиха на показ в мрежата кореспонденция между учени, занимаващи се с глобалното затопляне. Тогава експерти видяха в писмата признаци за фалшифициране на данните с цел да бъдат преувеличени последиците от климатичните промени.

Скандалът бе наречен „климатгейт”. Учените опровергаха нападките, твърдейки, че подозрителните цитати от кореспонденцията са извадени от контекста. До средата на 2010 г. назначените за разследване на случая две комисии не откриха фалшифициране на данни в работата на учените.

# преди 12 години
работата малко - ала Васа Ганчева, само дето нашата *** много евтина в сравнение с тоя убавец

Stela преди 12 години
Мда, явно климатът е константен. Ама не знам мамутите какво биха казали... :)п.п. което не значи, че трябва да принтираме всичките си мейли.

Страх ме е да помисля и зад колко много други "научни твърдения" стои здраво спонсориране от заинтересовани паралии...Няма конспирация, май си е чиста истина..

Точно Грийнпийс ли тръгва да предявява обвинения?Присмял се Хърбел на Щърбел.То сигурно и за последния Ледников период пак са отговорни нефтените индустрии, нали?

Абе нема кво да говорим ... бел стана носител на купата в НБА черен стана президент на САЩ.... НЕО СПРИ СЕ *** С МАТРИЦАТА!

Ъг преди 12 години
Аууу колко мазна пропаганда!Ей на това му се вика double-crossing - точно като в емблемата на exxon :-)

пипи преди 12 години
И двете са верни - хората замърсиха Земята, атмосферата, водите и това ни смазва всеки миг. Но и аз твърдя, че главна вина затова има само създателят на човека и ... Слънцето! Защото тази матрица от радиация, наречена Слънце е доста вредна като облъчване на планетата, животните и нас. но не ние сме я създали. Да, тя е източник на светлина и топлина, но и адско зло. Влияе върху мозъците ни и това поражда мнного ядове. Считам, че всички злини са породени под влияние на слънцето като облъчване.

stg преди 12 години
много ясно че никакви климатични промени не са предизвикани от човека , или при предишния ледников период е имало много коли на неедерталци които са бълвали въглероден двуокис и за това е свършил ледниковия период, тия от Грийнпиис май ги е страх че ще им секне паричния поток

учен преди 12 години
Този учен се се учил на мурафети от Доган!!!