Първи китайски спътник ще изучава тъмната материя

100 специалисти ще изучават получената информация
17 дек 2015 13:22,
Първи китайски спътник ще изучава тъмната материя
Снимка: Reuters, архив

Китай изстреля днес в космоса първия си спътник за изучаване на тъмната материя, съобщи Синхуа.

Стартът бе осъществен от космодрума Цзюцюан в северозападната провинция Гансу с помощта на ракетата-носител Changzheng-2D ("Чанчжън-2Ди" - "Великият поход -2Ди").

Спътникът DAMPE (Dark Matter Particle Explorer) ще бъде изведен на слънчево-синхронна орбита на височина от 500 км и ще наблюдава в космоса частици с голяма енергия.

През първите две години апаратът ще изучава цялото космическо пространство, а след това ще се фокусира върху тези сегменти в космоса, в които е най-вероятно да се наблюдава тъмна материя.

Информацията от спътника ще бъде изучавана от над 100 специалисти на Земята. Очаква се предварителните резултати от изследванията да бъдат публикувани през втората половина на 2016 година.

Тъмна материя е понятие от астрофизиката и космологията, означаващо материя, която е недостъпна за наблюдение със съвременните методи (нито излъчва, нито отразява достатъчно електромагнитни вълни) и е с неизвестен състав. Тя се проявява в гравитационните си въздействия върху видимата материя, влияейки на движението на планетите, звездите, галактиките. Според изчисления на учени, тъмната материя надхвърля 4 пъти "обикновената".

Защо им е необходимо да ходят чак в Космоса.Достатъчно тъмна материя има в България.Най-голямо е количеството.... знаете къде.

xDrive35d преди 8 години
За какво им е да разучават тъмната материя? Преди 60 години група съветски учени....:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Преди старта, по навик, на ракетата-носител Changzheng-2D написали Adibas, Sansung и iFone :D

Скайуокър преди 8 години
Да питат Дарт Вейдър, той знае много за тъмните страни и на Силата и на Вселената и т.н.

Задачка за всички. Повторете името на космодрума 5 пъти бързо и който не сгреши му давам 5 лв.

Опази ни Боже преди 8 години
Да изследват тъмната материя и да ми се обадят да ми кажат някакъв критерий на който отговаря. И ще стана "Атеист". Смешка до смешка. Твърденията на някой учени фантазьори, които градят една хипотеза на база предположения, че съществува тъмна материя и не могат да открият един критерии повече от 20 години. Извинете ме но как да се охарактеризира нещо което не съществува. Как да се опише положителна или отрецателна "0". Какви ли са свойствата на "нищото" ?

oт Сидни Ав$тралия преди 8 години