Как сте, приятели? Добре ли я карате?
Как сте, приятели? Добре ли я карате?
Снимка: madamkrasi | 22 ное 2015 17:28
Материалът е изпратен от читател на Dnes.bg
245
23286
72
37
Напиши коментар Коментари
102
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа. Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера Хан Аспарух с товароподемност 100 хиляди тона. С помощта на ООН (ПРООН) във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации. Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна
101
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Днес транспортното машиностроене е разрушено! Производството на кари намаля 20 пъти.КорабостроенетоОт Освобождението до 1945 г. е произвело 86 плавателни съда с обща товароподемност 15 500 тона. Най-големият кораб е бил с товароподемност 800 тона. От 1945 до 1990 г. са произведени 1450 плавателни съда с обща товароподемност 5 милиона тона. От износ на кораби спечелихме 2 млрд. щ. д. (5 пъти повече от инвестициите за отрасъла).
100
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ранспортното машиностроенеПървият български електрокар се появи в 1951 г. След 3 десетилетия изнасяхме годишно 83 хиляди електро- и мотокари. Три бяха световните фирми в тази област: Кларк САЩ, Тойота Япония и Балканкар България.1267635770_sofia_balkancarprogress/Тук не можем да не отдадем почит на култовата реплика на сините шамани, която ще остане като ярък бисер: че японците купували нашите мотокари, заради чугуна. Изглежда е имало голям глад за *** по света, а в България се е намирало някакво извънредно находище, защото нашите мотокари се купуваха на 5 континента и то
99
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това бяха плодове на индустриалния ни интелект. Първата конструкторска организация Машпроект заработи още в 1949 г. От нея излязоха проекти за преси, компресори, помпи, вентилатори, водни турбини, парни котли, дизелови двигатели, повдигателни кранове, минни машини. Последваха Централен научноизследователски институт по машиностроене, Институт за проектиране на машиностроителни заводи Машелектропроект, отраслеви институти и развойни бази. Този научен комплекс изгради отрасъла.
98
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
С 5% от националните основни фондове машиностроенето осигуряваше 20% от обществения продукт и 55% от износа на България.
97
1
 
2
 
! Отговори
другарю коментиращ преди 8 години
Някой нагушил се другар пише дълги хвалебствия за техния тато, докато неговите деца и внуци продължават ограбването от 9/09/1944г до днес 23/11/2015г-Нема такава държава!
96
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
МашиностроенетоНай-ярко показва растежа на индустриалния ни интелектВ 1945 г. в България имаше десетина предприятия и 50 работилници с общо 4000 работещи и не повече от 200 инженери. Бях в първия випуск на новия машинен факултет на Държавната политехника. Едва намирахме работа за задължителния студентски стаж. В 1950 г. с месеци стояхме като безработни млади инженери.В 1989 г. в отрасъла работеха 730 завода, 430 хиляди работещи и 35 000 инженери. 5000 научни дейци създаваха нови технологии и машини в 30 научноизследователски института.С 5% от националните основни фондове машино
95
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Химпроект-Варна Българският карбамид имаше неограничени пазари. Заемахме 4-то място в света по производство на калцинирана сода. Държахме 17-а позиция по производство на пластмаси. В изкуствените текстилни влакна изпреварвахме Франция, Италия, Белгия, Испания, Канада. Произвеждахме или таблетирахме от вносни субстанции всички масови лекарствени средства. Първи от източноевропейските страни организирахме производство на спринцовки за еднократна употреба. Закупихме лицензи и марки за съвременна козметика. Огромният износ в Русия ни направи първи в света по производство н
94
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
рез 1945 г. беше в зародиш. Внасяхме дори сода каустик и син камък!Към 1989 г. отрасълът вече произвеждаше годишно:Нефто-химическият комбинат в БургасНефто-химическият комбинат в Бургас 1974 г. 2,5 млн. т минерални торове 1 милион тона калцинирана сода 400 хил. т пластмаси 1,8 милиона броя автомобилни гуми 20 хил. т химикали за растителна защита Преработваше 12 млн. т суров нефт Имаше 11% от националните промишлени основни фондове. Даваше 8,5% от националната промишлена продукция Осигуряваше 20% от постъпленията от западна валута Поддържаше 100 000 р
93
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ощни колективи от специалисти при металургичните комбинати в Перник, Кремиковци, Бургас, Пловдив, Пирдоп даваха живот на техните и на свои нови технологии и продукти:Scan-140306-0015 Корабна ламарина. От 1970 година българското корабостроене работеше изцяло с местни метали. Бронестомани. От 1972 г. металургията ни осигуряваше нуждите на танкостроенето с наши стомани. Студеноогънати олекотени профили. Валцовани стомани за транспорта и мините. Студеновалцована ламарина , в т.ч. с метални и пластмасови покрития. Щранговани профили за кари и асансьори. Радиални профили и тръ
92
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 1950 г. България няма металургия. Към 1989 г. вече произвеждахме 3 милиона и 300 хиляди т стомана и бяхме 27-ата металургична страна в Света.Стратегията, проектите и изпълнението се водеха от крупния научно-проектантски център Металургпроект.Нови технологии и продукти разработваха институтите по черна и цветна металургия, катедри във ВХТИ и ВМЕИ, Институтът по металознание към БАН, институтите по леене, по металокерамика и прахова металургия.
91
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
След 1990 г. управленската ни прислуга на чужди сили упорито подготви взривяването на енергетиката:Разруши мозъчния й център Енергопроект. Старателно организира националното престъпление закриване на АЕЦ Козлодуй. Спря строителството на АЕЦ Белене. Разпродаде електроразпределителната система. Ликвидира енергомашиностроенето. Днес дори 100-киловатова водна турбина трябва да се внася от чужбина! Чужди фирми, които трябва да се учат от нашите енергостроители, получават поръчки за строителство на енергийни обекти у нас. Каскадата Горна Арда, 4 пъти по-малка от каскадата Арда,
90
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нашите енергетици проучваха, проектираха и строиха енергийни обекти за сложни геоложки, земетръсни и други условия в Ливан, Йордания, Кувейт, Сирия, Ирак, Алжир, Либия, Румъния, Чехословакия, Испания. Благодарение на енергийната ни стратегия през целия период 1950-1990 г. България беше сред европейските страни с най-редки и кратки сътресения в енергоснабдяването! Няколко поколения българи изнесоха на гърба си строителството на енергийния отрасъл, който към 1989 г. зае 18% от националните промишлени фондове.
89
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Производството на водни турбини и тенератори.До 1950 г. у нас са изработвани водни турбини с мощност до 10 КW. През 1954 г. произведохме турбина и генератор с мощност 700 КW. В 1960 г. изнесохме в Китай 30 турбогенераторни комплекта за ВЕЦ. Към 1980 г. вече работеха 30 ВЕЦ с 80 български турбогенератори с обща мощност 840 МW. Венец на турбостроенето ни са трите агрегата за ПАВЕЦ ЧАИРА, всеки с мощност 215 МW по чертежи на Тошиба, Япония.
88
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Изграждането на 2000-мегаватова ядрена мощност обедини цялото анти-ядрено лоби не само у нас, а и в чужбина. Начело е целият източномаришки енергиен комплекс. Той вече дава близо половината електроенергия на България и на него се възлагат огромни надежди да отстоява енергийната независимост на страната за десетилетия напред. Изграждането на една огромна ядрена мощност ще заплаши бъдещите продажби на електроенергия от ТЕЦ-овете/
87
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Източномаришкият енергиен комплекс. Горивната му база са лигнитни въглища с най-ниска калоричност 1400 ккал/кг. По екологични изисквания две от централите са с железобетонни комини по 325 метра най-високите в Европа!/Сега абсурдът на капиталистическата непланова икономика е следният: Най-големият трън в очите на всички е проектът на ХХI век АЕЦ Белене (започнат преди 89 г. и спрян след избухването на демокрацията).
86
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Каскада Арда с обема на трите й язовира 1,15 млрд. куб. м, е една от най големите в Европа!
85
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ПАВЕЦ Чаира. По мощност (861 MW) и по проектно решение (турбопомпената зала е на 360 метра под земята, в каверна с размерите на зала 1 на НДК) няма европейски аналог! Каскада Белмекен-Сестримо. С трите електроцентрали (първата от които е ПАВЕЦ), с обща мощност 735 MW, е международна рядкост!Заема водещо място между действуващите ВЕЦ и ПАВЕЦ в света.
84
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ЕнергопроектАЕЦ Козлодуй. Проектирана и строена съвместно от руски и наши специалисти, с мощността си 3760 MW осигури 45% от електропроизводството на страната! Тя е една от големите атомни електроцентрали в света!
83
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Българската енергетикаДо средата на 20-и век бяхме последни в Европа по енергийни мощности. От 1945 до 1990 г. те нараснаха 120 пъти! Стигнахме Белгия и Австрия. Изпреварихме Дания, Португалия и Гърция. Изравнихме се с Европейския съюз.Енергийната ни стратегия, проектите, инженерната реализация се изпълняваха от забележителния научен център Енергопроект. Създаден през 1948 г., той обедини творческите сили на няколко поколения специалисти и стигахме върховете на световната енергетика: