Траби има с 30% по-малко части от една Лада, вероятносттта да дефектира е в пъти по-малка. С един приятел съм вадил двигателя, по книжка за Трабант и сменихме съеденителя. Кофтито е , като тръгнеш за морето - 70 километра в час и жега, жега , дорде се завлечеш, си полумъртъв, но си беше много по-добре от БДЖ
КАК ДА ЗАПАЛИШ двигателя на трабант сам, когато акумулаторът е паднал?1. Ако пътят има слаб наклон, буташ малко, скачаш вътре даваш на първа и отпускаш съединителя.Трябва `и само половин оборот на колелото и- БРЪМ, БРЪМ, БРЪМ- готово.2. Вдигаш предното колело на крик, даваш контактния ключ на контакт, слагаш скоростния лост на първа и завърташ колелото, което си вдигнал на крик- БРЪМ, БРЪМ, БРЪМ-готово. Изключваш от скорост и сваляш крика. На коя друга кола можеш така да запалиш двигателя?
ИМАЛ СЪМ четири трабантчета. Купувал съм ги на старо. В ГДР направили макет на кола, но се движи и то много надеждно. Ремонтира се лесно. Прибирал съм се от Чепеларе до София с един работещ цилиндър. Веднъж пък ми свърши бензина и се наложи да я карам с разредител за боя- коресилин. Малко присецваше, но измина 2 км до първата бензиностанция.Трабантът е първата кола в България с безкамерни гуми, без бензинова помпа и без антифриз. Трабантът може да потегли от място направо на скорост.