IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Мами и татковци истерясаха


Обратно в новината

Коментари Коментари

72
Мразя тъпаците
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Много неясно е написан закона. Някой се изходи - четете закона. Е, хубаво - четем го и какво става?Закона е написан много лошо. Какво се разбира под дете? До 12 години, до 13, 14, 15, 16, 17 или до 18 г.?Единственото малко по-ясно нещо е, че в колите без колани/чл.137в,(3)/ децата до 3.5 години не могат да пътуват изобщо, а тези над 3.5 години до ?? години само на задната седалка. В никой от останалите текстове не се пише нищо за възрастта на детето.Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.***2. категория М - моторни превозни средства, които имат най-малко четири колела и са предназначени за превоз на пътници, към които спадат:а) категория М1 - моторните превозни средства за превоз на пътници, в които броят на местата за сядане, без мястото на водача, е не повече от 8;...3. категория N - моторните превозни средства, предназначени за превоз на товари, които имат най-малко четири колела, към които сп
отговор Сигнализирай
71
:-)
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
"В нормалните държави не позволяват бебето да бъде изписано от родилния дом, ако родителите нямат кошче за кола."Браво бе професоре!Много си наясно как стоят нещата по белите държави,а ако родителите нямат кола-какво става-бебето стои в родилния докато си купят ли?(автомобил,не кошче)Голем смех :-))))
отговор Сигнализирай
70
ivo
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Столчетата за деца от 3 до 12 г. са задължителни само,ако се возят на ПРЕДНАТА седалка !
отговор Сигнализирай
69
ivo
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Столчетата са задължителни само за деца под 3 години!За тези от 3 до 12 са по желание:справка Държавен вестник бр.51 от 26.06. 2007
отговор Сигнализирай
68
kym komentar 51
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
51. - 06:50 - Браво!От: Теменужка ... .... ne che opravdavam horata bez kolani obache deteto e bilo na zadnata sedalka normalno e da ne postrada tolkova mnogo .... LOGIKA
отговор Сигнализирай
67
Handel
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Моля някой да даде линк за точните изисквания.
отговор Сигнализирай
66
от Царя
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
В цяля Европа - за по-тъпите "EU" - това е практика и ежедневие от 10 години до сега и продължава да бъде!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
отговор Сигнализирай
65
Merlon
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Тези дни се наслушах на глупости, но ми се струва, че публикуването на такива в уважаван сайт, вече е прекалено. В нормалните държави не позволяват бебето да бъде изписано от родилния дом, ако родителите нямат кошче за кола. Безумно е, че трява със закон да се карат родителите да бъдат отговорни и да осигуряват безопасността на децата си. От изключително значение е както наличието на столче/седалка, така и правилното монтиране и закопчаване на коланите. Когато детето е под 150 см, дори в колата да има колани, то те не го осигуряват достатъчно добре, тъй като не минават през правилните точки. За да предвазва достатъчно сигурно, коланът трябва да минава през ключицата (по средата между вратлето и рамото на детето) и да отива встрани, без да минава през корема на детето. За по-малките деца пък не мисля, че е нужно да се пише колко е важно те да се возят в кошница/столче и да са захванати с петточкови колани (през ключиците, през кръста и между крачетата). Столчетата и кошниците дават защита и от страничен удар. Има изключително много материали, филмирани краш-тестове и изследвания - нужно е само човек да се поинтересува и попрочете малко, за да разбере необходимостта от осигуряване на допълнителна защита на детето в колата.Това как родителят ще накара да седи мирно детето е негова грижа. Ако (както е редно) детето се вози в столче от раждането си, за него това е даденост и това е начинът за пътуване - други алтернативи - няма.Фактът, че за един ден се изчерпаха столчетата и седалките в магазините в София, за пореден път доказва, че голяма част от родителите мислят повече за евентуалната глоба, отколкото за безопасността да децата си.Отговорните родители, които мислят за безопасността на децата си при пътуване, са закупили столчета още при раждането на детецата и не им трябва закон, който да ги накара да си купят такива. Който не иска - винаги ще намери оправдание да не го направи, дори и при наличието на такъв закон!
отговор Сигнализирай
64
oligofren
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
искам да попитам вси4ки тук : кои 6те се "облажи" от цялата работа ? как виждате *** с лада и 5 *** и катаджия ? ми нали 5 стол4ета 6те струват пове4е от ладата?? а и къде 6те ги сложи ? в ремаркето ли ? а и да сте видели милиционер с колан ?? 6тото аз несъм видял ??? :)))))
отговор Сигнализирай
63
bobo - energetika
преди 17 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
*** се женят на 11 г. и раждат деца. За сватбата получават подарък кола, та и двамата ли ще се возят в седалки.Жилетките - грандо мафиото - пускаш аварииините, поставяш триъгълник и слагаш жилетка. Сима е минава кола, целия си в кал, но жилетката отразява ли отразява. Ако спукаш гума, и имаш нужда от помощ не следва ли да имаш най-малко две жилетки в колата. Защо не проверяват дали се използват по предназначение, а дали за налични. Явно с 4 млн. жилетки се правят добри пари.За скоростта - напълно съгласен да се спазва -> някой да е виждал радар на бул. България - няма далавера - 70 км/ч.Задръстване на кръстовище, колите една върху друга -> в страни КАТ прави рутинни проверки, аптечка (лекарствата вътре да не са с изтекъл срок и това го има) пожарогасител - дали има налягане - пръсни (то като пръснеш 10 пъти и от шпрея не остава нищо).жилетката дали не е менте - и това ми го правиха.Изобщо мизата на ченгетата се вдигна на 50 лв.
отговор Сигнализирай