IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Газ или спирачка: Как да шофираме при заледен път?


Обратно в новината

Коментари Коментари

34
Гаргойл
преди 6 години
Харесвам 15 Не харесвам 1
Най-добрият съвет за каране при заледен или заснежен път е да си преставиш, че между крака ти и *** има сурово яйце. Каквото и да правиш, пипаш леко и плавно ***, за да не се счупи яйцето.
отговор Сигнализирай
33
The Stig
преди 6 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Хубава статия, но твърде обща. За тези, които искат да са подготвени за такава ситуация - един курс в Jekov Rally School би било прекрасно решвние. Успех! 😉
отговор Сигнализирай
32
Hammer
преди 6 години
Харесвам 12 Не харесвам 2
"Основната грешка, която допускаме в момент на паника, е да махнем крака от газта, докато колата е още в движение."Съвета важи само за коли с ръчни скорости, при автоматик е напълно обратно!
отговор Сигнализирай
31
Обикновен шофьор
преди 6 години
Харесвам 27 Не харесвам 0
3.Наи-простото(свързано с точка 2.) е като намерим широко празно място(полигон),когато е навалял сняг,замръзнал лед.И да практикуваме,и най-вече да не се страхуваме и отчайваме че ще поизпуснем колата няколко пъти,а със спокойствие да разгледаме грешките си и да се поправим от тях,но това се прави и с някаква доза желание.
отговор Сигнализирай
30
Обикновенни в шофьор
преди 6 години
Харесвам 19 Не харесвам 1
Най-добрия начин да се научим как да шофиране в такива условия не е като:1.шофираме от април до октомври,както казаха някои хора.2.стоим си у дома докато не изсъхне асвалта.3.слушаме някакви псевдо специалисти,дето дават различни акъли и объркват хората.А като:1.Подготвим автомобила си правилно за зимата.2.И най-вече се престрашим да започнем да шофиране в такива условия,няма да се научим да шофираме в такива условия с приказки,а с практика и самоконтрол над емоциите си.
отговор Сигнализирай
29
Щирлиц
преди 6 години
Харесвам 14 Не харесвам 2
По-правилното е:Да не подаваме газ в завой,особено ако е хлъзгаво,заледено.
отговор Сигнализирай
28
Анонимен
преди 6 години
Харесвам 17 Не харесвам 2
Руснаците си имат две упражнения точно за тази работа ,осморка и триъгълник, но в русия имат подходящи полигони, дори могат да се правят върху заледени езера, което е много добра практика за контрол на колата , в България е трудно да се намерят условия за такива упражнения на сняг и лед ,а за практика върху заледено езеро забравете. Така че трябва да разчитате повече на теоретичната подготовка отколкото на практическата, така че не подценявайте теорията.
отговор Сигнализирай
27
Snorky
преди 6 години
Харесвам 24 Не харесвам 1
Има няколко основни правила при шофиране на лед/сняг. Без резки движения на волан, газ и спирачка. Каране на по-висока предавка с по-малко газ за да използваме двигателя като спирачка/аз лично на лед почти никога не ползвам спирачка, а ако я ползвам то е почти незабележимо,само за корекция/.Абсолютно задължително движение със съобразена скорост, дори една идея по-ниска. Да се има предвид, че при завой предното предаване дърпа колата по посока на движението, а задното към външната част на завоя.
отговор Сигнализирай
26
до 23
преди 6 години
Харесвам 9 Не харесвам 1
Наскоро една такава забуксува на едно завишение, сериозно завишение и започна да се връща като шейна, когато попитах шофьора, защо не влючи задна и да даде газ на задна в момента в който се усети че няма да изкара на горе, той ми отговори че не се сетил за това , извинявам се но когато караш такава кола добре е първо да имаш заучени реакции при определени сценарии а не степърва да ги измисляш.А и никой не е толкова умен да измисля за секунди това,просто трябва предварително да си готов.
отговор Сигнализирай
25
от 24
преди 6 години
Харесвам 5 Не харесвам 0
продължение,и за това искаме да спрем махсимално бързо,ако обаче се опитваме да спрем задницата отива в препятствието,леко ускорение може да ни позволи да обиколим препятствието и след това да търсим начин да спираме.Говоря за коли с предно предаване. за 4 по 4 е малко по сложно поради въртящия момент на гумите, но не е проблем естевено това е високопроходима кола а не скоростна кола важно е водача да знае това, съобразеното с това шофиране се овладява.
отговор Сигнализирай
Новини