IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Водородни коли щъкат из САЩ


Обратно в новината

Коментари Коментари

16

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Vodoroda gospodin4o e nai-golemiq nositel na enrgiq koito poznava 4ove4estvoto. I o6te v 9 klas u4enicite nau4avat v 4as po fizika 4e ako 4ove4estvoto se nau4i da kontrolira tazi energiq 6te vidim kraq na energiinata kriza a i energiqta 6tee e evtina to4no kato vodata v okeana de :)
отговор Сигнализирай
15
naaas
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
14

преди 16 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Edna ot me4tite mi e da bydat razprostraneni vozila s po-etito i dale4 po-ekologi`no gorivo, koito da sa i mnogo po-sigurni na pytq i edin den da zabravim za katastrofite !
отговор Сигнализирай
13
Cekata
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Az niamam pretencii da sqm specialist v tazi oblast. Prosto biah na edno avtomobilno izlozenie, kqdeto kato obiknoven grazdanin o4akvam da vidia nai-novite tehnologii. Ta tam vidiah samo edna kola (ot goliama i renomirana firma BMW) zadvizvana ot vodorod i tazi tehnologia v tozi i vid v koito ia vidiah niama nikakvo bqdeshte spored mene. Ina4e 4isto nau4no moze dqlgo da se spori i razmishliava. Naskoro 4etoh, 4e iaponska firma e razrabotila sistema za razgrazdane na voda, taka, 4e da se integrira v lek avtomobil, no sled tova nishto ne 4uh za vqprosnata tehnologia, koeto mi govori, 4e vsi4ki tehnologii sa vse oshte zeleni i neuzreli i ne mogat da se prilozat na praktika. A koito iska da viarva v mezdunarodni zagovori za "podtiskaneto" na razvitieto na edna ili druga tehnologia - tova si e negov izbor!
отговор Сигнализирай
12
ufilek
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
В термодинамиката се олисва едно нещо някакво такова,наречено Ентропия,та за да произведеш енергия ,трябва пак енергия и целия процес е свързан с Ентропията.Поне в познатата ни Вселена е така!
отговор Сигнализирай
11
Доню Донев
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Общо взето имате основания, но когато тотално се отрича или тотално подкрепя нещо, то трябва тотално да се познава. А ние, хората, все я караме както е описал Достоевски в "Братя Карамазови" руския школник - дадеш му днес картата на вселената, която до момента той дори не е виждал, а утре той ти я връща коригирана.Та директното изгаряне на водорода в цилиндрите на ДВГ е стара история. Освен това така не се отделя въглероден диоксид, а водни пари, но остават примерно азотните окиси от горенето. Засега единствено горивните елементи са перспектива, и то много добра. Между другото мини системи на тяхна основа се разработват и за преносимите компютри.А колкото до съхранението, то действително е пробле Криогенните системи са добри, но не са за масово използване - дори Русия все още има проблеми с водорода като криогенно гориво при ракетите /проблема беше горе-долу решен само в САЩ от фон Браун/. Това, което сте видели, най-вероятно е бутилки под налягане, както е при метана, но вече не на 200, а стигащо и до 800 килограма/квадр.сантиметър налягане поради ниската /най-ниска!/ плътност на водорода. Но и това е малко и въпреки огромната маса на бутилките, не осигурява достатъчен пробег. Има и метални хидриди - поглъщащи водорода сплави, но и те са много тежки. А от екстравагантните решения не е за пренебрегване примерно алуминия - има начини да се сваля повърхностния му окисенслойи тогава той реагира с водата и отделя водород.И пак да повторя - проблева не е в енергията, а в нашата неефективност и антиефективност.А за да разберете кой поддържа огъня на неоптималността и антиоптималността започнете, като потърсите с Гугъл "деньги - пирамида долгов" /филмче/ и "хочу весь мир и еще 5 %" /текст/. Не давам адресите, защото ми ги трият.
отговор Сигнализирай
10
Cekata
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Az sqshto sqm goliam podrqznik na ekologi4na alternativa na petrola i biah mnogo vqodusheven ot taka nare4enite vodorodni koli dokato ne biah na edno avtoizlozenie, kqdeto vidiah vqprosnoto BMW 7-ca, koeto moze alternativno da se zadvizva s vodorod (bez gorivna kletka a s direktno izgariane). Pqrvoto neshto, koeto mi napravi vpe4atlenie beshe, 4e bagaznika beshe stanal malqk kato na sportna kola zaradi vgradenite vodorodni butilki. Posle kato porazpitah predstaviashtia kolata tam po-podrobno za parametrite se okaza, 4e koalta moze da izkara maksimum 300km s edno zarezdane. Triabva mnogo specialna "vodorodo"-stancia koiato da poddqrza ekstremno niski temperaturi, za da moze vodoroda da se zarezda v te4no sqstoianie. Na vqprosa mi: "Kak togava samata kola poddqrza tazi niska temperatura?" otgovora neshe: "Nikak, sled 1 sedmica, ako ne upotrebish gorivoto to se izpariava"... ha ha ha. Mersi mnogo za tazi tehnologia!...
отговор Сигнализирай
9
Доню Донев
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Почти на всеки се е случвало за преяде и препие до пълно освинване, че и по-зле. Правиш го, знаеш накъде вървиш и то макар че не ти е за първи път, но... Така и човечеството. В отделни периоди отделни групи стигат до такава дива консумация, разврат и насилие, че...Та и с автомобилите. Всеки автомобил и то не автомобил, ами направо стоманено чудовище. Пеитдесет килиграмова фръцла търкаля два тона и половина желязо, защото някъде някои тъпоумници решили, че има хубав ...Отдавна сме препили, гони ни перманентен махмурлук, но продължаваме да пием... И прподължаваме да разхождаме фръцлите и безмозъчните купчини кости и мускули... Но енергията започва да не стига. Като свърши пиенето, някои започват да пиут я спирт, я одеколон... Нато не стига енергията, започваме да търсим алтернативни източници...Е, след това дълго, но необходимо въведение дтигаме до водорода. Бразилия доста масово използва гориво от захарната тръстика, европейските нормативи изискват 5 % добавка към горивата на биогорива... А водорода по принцип е алтернативно гориво, в някои отношения по-добро от сегашните, но използването му скоро няма да се реализира масово по много причини - од добиването до съхранението. Има и екстравагатни, но реални проекти - примерно да се получава в самия автомобил водород от свързването на алуминий и вода /алуминия е много активен, предпазва го плътния повърхностен окисен слой/. Да, и това ще са електроавтомобили, защото в горивни елементи директно се получава електроенергия /те доказаха ефективността си още при полета до Луната, осъществен от гениалния инженер фон Браун/.Но пияния не мисли и продължава да пие. Консуматора също не мисли и продължава да консумира... И в двата случая първата стъпка е самоограничаване, иначе рано или късно нещата отиват на кино....А има и ефективно ограничаване. Липсата на горива е вторичен проблем. Нашите технически системи са неефективни /а в икономиката и политиката - антиефективни/. От 20-те години е известен Тропфенвагена, от 50-тте дори съветската Чита, но... Все пак ако не се случи нещо форсмажорно, догодина ще започне серийното производство на германското LOREMO - 450 килограма, 4 места, 160 кил./час максимална скорост и 1,5 /литър и половина!/ разход на 100 километра.А за да разберете кой поддържа огъня на неоптималността и антиоптималността започнете, като потърсите с Гугъл "деньги - пирамида долгов" /филмче/ и "хочу весь мир и еще 5 %" /текст/. Не давам адресите, защото ми ги трият.
отговор Сигнализирай
8
Green
преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Водородните автомобили е НАЙГОЛЯМАТА ИЗМАМА изкована лично от петролните компании за да отложат единствената алтернатива на петрола - Електромобилите.И веднага обяснявам:Първо. Водорода не е ИЗТОЧНИК на енергия, а БАТЕРИЯ - съхранява енергия. EROEI на водорода е 0.5 - даваш 2 енергияа да получиш 1 във формата на водород. Не добиваш енергия във формата на водород, а съхраняваш налична енергия във водорода. Водорода не е петрол.Второ. Това са ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, а не водородни коли, ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, електричеството за които идва от горивна клетка, която използва водород. Но това е ЕЛЕКТРОМОБИЛ със горовна клетка, а не водородна кола. Нюанса е тънък.Второ. Енергийната ефективност:Отидете на wikipedia на статията Hydrogen economy и по-конкретно: Efficiency as an automotive fuelВ момента за да е ЧИСТА водородната икономика трябва да взимаш енергията съхранена във водорода от ВЕИ и да правиш електролиза на вода. А не ТЕЦ-а да прави ток или пък да извличаш вододород от въглища и петрол....Ефективността на електромобилите със горивни клетки е 25% срещу над 80% на електромобилите с голяма батерия.
отговор Сигнализирай
7

преди 16 години
Харесвам 0 Не харесвам 0
Минавай да зареждаш в Парламента: малко мирише и е мазна, ама пръд.нята там е най-серт. Сигурно от 0 до 100 ускорението ще е с поне 5 секунди по малко.
отговор Сигнализирай
Новини