Предлагат забрана за продажбите на бракувани коли на части

Това ще намали риска за околната среда
26 сеп 2024 10:30, Стела Стоянова
67
Предлагат забрана за продажбите на бракувани коли на части
Снимка БГНЕС, архив

Да се забрани гражданите да си разкомплектоват автомобилите, излезли от употреба, предвиждат промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства, качени за обществено обсъждане.

Така ще се предотврати собственикът на вече негоден автомобил да го продаде на лице, което не притежава разрешение за дейности с отпадъци, а то от своя страна да го разкомплектова с цел продажба на годните за продажба части,  а негодните да изхвърли на неразрешени за това места, пише сайтът pariteni.

С промените се цели възпрепятстване на осъществяването на нерегламентирани дейности с излезли от употреба моторни превозни средства, което ще намали риска от увреждане на компонентите на околната среда.

В практиката се констатират множество случаи на извършване на дейности по съхраняване и разкомплектоване на МПС-та в частни имоти, което е нарушение на разпоредбите на Закона за управление на отпадъците (ЗУО). Налице са множество случаи на нерегламентирани дейности с излезли от употреба МПС във връзка с тяхното съхраняване и третиране в частни имоти от физически лица, което от своя страна създава риск от замърсяване на околната среда, обясняват в мотивите си от Министерството на околната среда и водите.

Сега такава забрана е предвидена за МПС, които се намират в имот държавна или общинска собственост, което води до отмяна на редица наказателни постановления от съда, които приемат, че тези автомобили са лични и извършваната дейност не представлява разкомплектоване.

Практиката обаче показва, че нарушенията се извършват от граждани в имоти, разположени в жилищна устройствена зона – частни имоти, които не отговарят на законовите разпоредби, с МПС, чията регистрация не е прекратена, както и без стикер за технически преглед, пише в мотивите.

Друга промяна в Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса пък се предвижда лицата, пускащи на пазара тютюневи изделия с филтри и филтри, продавани за употреба в комбинация с тютюневи изделия, да плащат продуктова такса.

В мотивите се признава, че тази такса може да доведе до поскъпване на тютюневите изделия, както и нагреваемите такива с филтър, съдържащ пластмаса.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Предложеното е лобизъм, обратното е на грижа за околната среда. Ако се приеме, потвърждава, че жиевеем в общество, което не цени труда, а му се подиграва, в общество, където е престижно да унищожиш много, за да се изперчиш, че можеш да "си позволиш" ново.
17
1
 
20
 
! Отговори
Afuera преди 1 месец
Поредното етатистко своеволие и простотия.
16
1
 
35
 
! Отговори
Hondo преди 1 месец
Казвайте поне кой ги дава тези предложения, все пак избори предстоят.
15
10
 
14
 
! Отговори
След като не искате преди 1 месец
Възраждане, нека така да е! Народ от овце!
14
1
 
29
 
! Отговори
Шукаар преди 1 месец
Кой точно ги измисля тия дивотии?
13
1
 
22
 
! Отговори
aaa преди 1 месец
Тотални *** са тези в парламента. Просто нямам думи.
12
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А как ще разберат дали не си продал някоя част под капака или целия двигател примерно?
11
3
 
31
 
! Отговори
мдааа преди 1 месец
Значи, излиза, че създаването на нов елемент (пластмасов или метален) е по-щадящ за околната среда, отколкото преизползването на стар! Логика?
10
4
 
29
 
! Отговори
sante_dog преди 1 месец
Хммм, а как купуването на нова кола влияе на околната среда? Ресурсите за направата и, не са ли по замърсяващи от това да си оправиш старата. Това НЕ се предлага за да се предпази природата. Та в целия ЕС вече нормите залагат на ремонтирането и преизползването и чак тогава на рецеклирането. Ако можеш от две счупени коли да направиш една здрава, това означава една нова кола по-малко = по-малко вредни емисии при производството. Що за лобистки закон се предлага тук...?
9
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бизнеса на турчетата от квартала замина ...
8
3
 
26
 
! Отговори
Лудото Ленче преди 1 месец
В Народното събрание са само екскременти !!! С лопата да ги ринеш !!! Както казва Брейка...там само с Калашник се влиза !!! Наистина се чудя ...как пък една кратуна от тези вътре не измисли и не направи едно нещо полезно за хората и народа ?!?!! Едно единствено..което да подобри живота ...Гнусна *** такава ...Това трябва да се трепе докато спре да мърда !!! Толкова са нагли и безочливи ,че просто нямам думи ....
7
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 3 За данъците си прав, но тук целта е да те оставят без кола или, ако все пак имаш пари, да не поправяш старата, а на всеки 3-5 години да купуваш нова. Точно обратното е на пазене на природата, но няма как. Трябва да сме "зелени" и да е "за доброто на хората". Иначе интересна новина. На хората взе да им писва. Вчера след краха на изборите в Германия цялото ръководство на зелените е подало оставки.
6
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ден след ден нова и нова наредба със забрани и задължения към гражданите. Това минава всякакви разумни граници. Какво може да замърси един автомобил?!? Какви опасни отпадъци има в него, като изключим акумулатора, които се маха първи. а да, сетих се, готвят се за електромнобилите и техните батерии.
5
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това предложение само на фашиститe от пп и дб
4
5
 
24
 
! Отговори
Бизнесмен с Ауди преди 1 месец
Това е правилно, но недостатъчно. Трябва да забранят продажбата и употребата на всякакви евтини коли. По асфалта ще може да се движат само скъпи коли и така хем няма да има задръствания, хем асфалтът ще се пази, хем е престиж - като дойдат чужденци и ще се възхищават. Може да пуснат и евтини коли да се движат за да плащат винетки, но само по черните пътища между нивите.
3
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не, това ще вдигне цените на авточастите и печалбите на сервизите.
2
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Всъщност искат да натиснат да не може да си оправиш старата кола и да трябва да купуваш нова или да вървиш пеша. Откъм природа да не се правят на улави. Каква е разликата между кола ползвана 20г и 200 000км с 3 тона СО2 за производство спрямо такава на 5г с 100 000 км и 5 тона СО2 за производство(ЕВ замърсяват бая повече да се произведат) или вече ползвана част срещу напълно нова произведена,т.е. пак повече СО2?Не може да ни казват колко е зелено, ако 100г месо го опаковат в 50г найлон и подобни
1
2
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нема икономика, нема пари. Чудят се как да натоварят народа с още данъци и такси.