ЕС наложи нови мита върху вноса на електромобили от Китай

Държавните субсидии на Китай подбиват цените на европейските производители
29 окт 2024 20:30, Анисия Иванова
12

ЕС наложи високи мита на произведените в Китай електрически автомобили. Според документ, публикуван от Европейската комисия, новите мита достигат 35%. Това се случи, след като проверка установи, че подкрепата на Пекин за местните производители е несправедлива.

Германия и Унгария се противопоставиха на мярката, опасявайки се от ожесточена търговска война между ЕС и Китай, предаде АФП.

По време на проучването Пекин упрекна блока в „несправедливи, несъответстващи на изискванията и необосновани протекционистични практики“.

Според текста, публикуван в интернет от Европейската комисия, която ръководи търговската политика на ЕС, митата ще се добавят към сегашните 10% върху вноса на електромобили от Китай.

Решението ще влезе в сила след публикуването му в официалния вестник на ЕС на 30 октомври, а след това допълнителните мита ще влязат в сила от 31 октомври.

Проучването на Брюксел установи, че държавните субсидии на Китай несправедливо подбиват цените на европейските производители на автомобили.

След като влязат в сила, тарифите ще бъдат окончателни и ще действат в продължение на 5 години.

Допълнителните мита се прилагат с различни ставки и за автомобили, произведени в Китай от чуждестранни групи, като Tesla, за която се прилага мито от 7,8%.

Китайският автомобилен гигант Geely - един от най-големите продавачи на електромобили в страната - е изправен пред допълнително мито от 18,8%, съобщава БГНЕС.

Днес Франция приветства новите мита върху вноса на китайски електромобили в ЕС:

"35-процентното мито върху вноса на китайски електромобили, обявена от Европейската комисия, е от решаващо значение за оцеляването на автомобилната индустрия на блока", заяви френският министър на икономиката Антоан Арман, предаде АФП.

"Европейският съюз взема изключително важно решение за защита и отстояване на търговските ни интереси в момент, когато нашата автомобилна индустрия се нуждае от подкрепата ни повече от всякога", добави Арманд.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още по темата: КитаймитаЕСколи
Още от ЕС
Шведската икономика е в рецесия
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
4
 
! Отговори
БАНко преди 4 часа
НАТООВЦЕ , ХАЙДЕ БРЪКНЕТЕ СЕ ПО ДЪЛБОКО !!! НЕ САМО ВИЕ , НО ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ ОТ НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА , ВОДЕНА ОТ УРСЪСЕЛА , ЩЕ ПЛАЩАТ 35 % ПО СКЪПО !!! И СЕ ЗАМИСЛЕТЕ - ВИЕ ЩЕ ПЛАЩАТЕ ПОВЕЧЕ И УРСЪСЕЛА ЩЕ ДАВА ПАРИТЕ ВИ ЗА ОРЪЖИЕ НА ОСТАТЪЧНА У-КРАЙНА !!! ТАКА ВИ ПРАВЯТ УБИЙЦИ !!!
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
Значи плащаме въглеродни квоти, но за сметка на това електромобилите ще са по-скъпи?? Е ми ще си караме дизеловите печки още.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
А какво стана със въглеродния отпечатък? Стимулирането използването на електромобили? Ами сега ще купуваме дизели от Китай, че излизат по-евтини.
8
1
 
7
 
! Отговори
Пaвeт-Kupoвeц преди 5 часа
Eeeйй, твa goбpe чe Лoвeч нe e в Kuтaй, знaчu! Cera шe зaлeeм naзapa c eлekтpoмoбuлu...
7
1
 
5
 
! Отговори
С преди 5 часа
Браво, сега Китай ще вдигне цената на експортирания литий, а след нея и по-малките производители. Това няма ли да доведе до авто-мито за европейските ЕА?
6
0
 
2
 
! Отговори
Да преди 5 часа
За силовите застрахователи с трите букви само 7%. Така се доказва лоялност при унищожаването на ЕС
5
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
С мита, без мита, електрокарите фоерверки или няма да се продават или ще пълнят гушите на чините, все пак са тяхна идея за масово използване, поне са евтини, а чине качеството е относително. Е жалко за хубавите коли на швабите с ДВГ, фалират, сега чините ще доминират, но така е в зелен ЕС.:)).:))
4
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
ЕС отива бавно и славно към дъното
3
1
 
11
 
! Отговори
Хаха преди 5 часа
Евросъюза е гад!!! Тези мита, точно както ддс, ги плаща крайния потребител!!!
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Значи, Брюксел направи производството на WV неизгодно, той затвори. Вдигна митата на Китай и остави хората или със скъпи коли или без коли. Защо ли?
1
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Аааа, тъй трябва! Инак ще подбиват цената на ловешките автоНобили киропеткови!