Един случай на COVID-19 блокира най-голямото в света пристанище

Възможно е международната морска търговия отново да бъде блокирана
12 авг 2021 07:03, Бойчо Попов
60
Един случай на COVID-19 блокира най-голямото в света пристанище
Снимка: архив, БГНЕС

Глобалното снабдяване със стоки, което беше рязко ограничавано няколко пъти след избухването на пандемията от коронавируса, е заплашено от нов срив. Пристанището Нинбо Джъндзян близо до Шанхай – най-голямото пристанище в света с годишен оборот от 1,17 милиарда тона – не приема корабите от сряда сутринта.

Според пристанищната администрация причината е единичен случай на COVID-19, открит при 34-годишен работник. Той живее в общежитие и е с отрицателен тест на 8 август, съобщава специализираната онлайн медия Splash. Два дни по-късно обаче друг резултат от теста е положителен, пише Investor.bg.

Заразилият се работник е част от служителите сила в контейнерния терминал Ningbo Meidong и е получил две ваксини от китайския производител на ваксини Sinovac през януари и март тази година. Но сега той показва асимптоматична инфекция, както агенция Ройтерс цитира градските власти на Нинбо.

Първоначално пристанищната администрация твърдеше, че нейната операционна система се е сринала и така оправдаваше отказа да приема корабите. Но по-късно здравната комисия в Нинбо коригира съобщение.

Междувременно 35 контейнерни кораба чакат да влязат в пристанището, както може да се види на портала Seaexplorer на швейцарската спедиторска компания Kuehne + Nagel. В целия залив между Шанхай и Нинбо има 94 кораба. Пристанището Нинбо е диагонално разположено срещу 26-милионния мегаполис Шанхай.

За терминала Meidong, където се обработват контейнери за линиите Китай-Европа и Китай-Близкия изток, нямаше точни данни до сряда следобед. Splash съобщи още в понеделник за много танкери, превозвачи на насипни товари и контейнерни кораби, които плават извън пристанището Нинго-Джошан.

Ако пристанището се затвори за по-дълъг период от време, международната морска търговия може отново да бъде блокирана. Нинго, второто по големина пристанище на Китай за контейнерния бизнес, през миналата година обработи почти 30 милиона контейнери - почти колкото трите най-големи пристанища в Северно море Ротердам, Антверпен и Хамбург, взети заедно.

Колко големи биха могли да бъдат проблемите през следващите дни, показа частичното затваряне на южното китайско пристанище Янтян, което продължи повече от месец, на 21 май 2021 г. 70 процента от работата там също беше преустановена поради случаи на коронавирус.

Най-голямата германска компания за контейнерни превози, хамбургската корабна компания Hapag-Lloyd, информира своите клиенти за случващото се като предпазна мярка. „Моля, обърнете внимание, че нашите местни офиси са в постоянен контакт с пристанищните власти и очакваме своевременно допълнителна информация".

При това внезапно блокиране  Hapag-Lloyd очаква планираните заминавания на контейнери да бъдат забавени. Това може да повлияе на планирането на товарите, а сега операторът търси алтернативи. Според Hapag-Lloyd тя оперира три линейни услуги, които трябва да пристигнат на пристанището в Нинбо.

От 20 юли бяха потвърдени положителни случаи в около половината от всички китайски провинции, което доведе до масови тестове и локални блокирания. Правителството в Пекин непрекъснато се опитва да ограничи разпространението на вируса със строги ограничения.

Повечето пристанища в страната изискват тестове за всички екипажи, принуждавайки корабите да останат на котва, докато не бъдат потвърдени отрицателните резултати. Често корабите, които пристигат от Индия или преди това са организирали смяна на екипажа, са под карантина от 14 до 28 дни.

Въпреки сътресенията в международните доставки на стоки обаче едва няколко компании в Германия възнамеряват да се откажат от вноса от чужбина, става ясно от наскоро публикувано проучване на Ifo за фондация „Конрад Аденауер“.

От 5000 анкетирани компании само една на десет заявява, че в бъдеще ще разчита все повече на вътрешни вериги на доставки. Организирането на доставката на стоки изключително в Германия или Европа е твърде скъпа. „Вместо това много компании планират да разширят складовете си и да увеличат броя на своите доставчици“, казва Лисандра Флач, ръководител на Центъра за външна търговия към Ifo.

Икономически новини четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
18
 
! Отговори
Яяяя преди 3 години
Абе да затвориш най-голямото пристанище за един болен....!Тези китайци да не би да знаят нещо което толкова ги плаши ,че са готови да се прострелят сами в двата крака?
20
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Сега не разбрах, ще плащат ли неустойки от пристанището или мерките са съобразни със ситуацията?
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе, какво стана там с протестите? Има ли още недоволни от комунистите в Хонконг?
18
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вироса е икономически.
17
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
самолет за Сингапур за 350 пасажера.лети само с 30 моряка за смени на различни кораби..никакви други пасажери.а на самото летище в Сингапур самолетите паркирани и с опаковани двигатели..пустош.какво сте побеснели в Европа сякаш болест Ковид няма..ресторанти.дискотеки.пътувания...
16
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всеки да се замисли глобално върху ситуацията,защото дали ще плаща за храна,за жилище,за каквито и да е стоки и услуги ,срещу него има контролирано ограничение на почти всичко което потребява и в същото време високи цени,ако приемем че обществата не желаят този сценарий единствения отговор е да ограничат потреблението си организирано,иначе обратното е да приемат безропотно и да плащат цената
15
1
 
25
 
! Отговори
ПЛАНдемия преди 3 години
И морския транспорта пак ще се вдигне тройно, слочаеност
14
2
 
21
 
! Отговори
лили иванова преди 3 години
Трябва да си много т*п за да си мислиш, че причината за затварянето е някакво китайче с ковид. Тук вече излитаме към цена на морски транспорт от 20 000 долара за контейнер. Честито на печелившите.
13
0
 
8
 
! Отговори
Читател преди 3 години
Случайно или не, борбата с вирОса, оказва влияние върху намаляването на вредните емисии от човешката дейност - кораби, самолети, производства, транспорт.
12
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ограничаване на предлагането заради блокажи,ограничения..в същото време съхраняваме търсенето чрез помощи и програми,от там има поскъпване,поскъпване,някои като автомобилните производители вече взе да им харесва,защото държат на синджир потребителите с ограничено предлагане,и високи цени...докога ще продължава този цирк никой не знае,а може да стане и новото нормално,както при комунизма,чакаш за всичко..
11
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Целият западен свят живее охолно на гърба на жестоко есплоатираните китайци от комунистите де.
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И корабчето в канала го духнa ветеро, как па там немаше един с ковид?
9
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Целта е икономически блокаж. Глобално обедняване на населението и нечовешка разбогатяване на единици. Заради някакъв работинк с положителен тест и не е много сигурно, че наистина е положителен. От какъв зор са му правили 2-ри тест два дни след първия? Умишлено са искали да го тестват до дупка, докато не даде положителен резултат и да го нарочат за причина за затваряне на пристанището. Ако беше директор, а не работник нямаше и да го тестват, камо ли да затварят пристанища заради него.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Форс мажор и корабите духът супата.
7
1
 
23
 
! Отговори
МАЙМУНСКИ ГРИПъ преди 3 години
Заради една бълха горят юргана. Малоумие!
6
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да бе, повервах им. Винаги вярвам на компартията.
5
1
 
20
 
! Отговори
МАЙМУНСКИ ГРИПъ преди 3 години
Значи затварят най-голямото пристанище на света заради здрав човек с позитивен тест? Тия не са нормални.
4
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ми, не е икономическа война. Опасен вирос е, сигурно.
3
3
 
16
 
! Отговори
Словоред преди 3 години
най-голямото в света пристанище или най-голямото пристанище в света
2
2
 
24
 
! Отговори
Ха ха ха преди 3 години
Тия съвсем откачиха.Заради 1 случай затварят цяло пристанище.