Превозвач: Държавата не може да проследи отчетността на парите

Превозвачите са недоволни от тол таксите, заяви Димитър Димитров
1 сеп 2023 11:16, Анисия Иванова
11

Правителството публикува окончателния вариант на проекта си за отстъпки от тол таксите. Анализите показват, че такова намаление ще има не за всички, а едва за 5% от превозвачите. Регионалният министър заяви, че сезира ДАНС за липсващи кодове в тол системата.

"От години настоявахме за пълен одит, това нещо и в момента се случва. Ние твърдяхме, че има проблеми с начина, по който беше изградена и прехвърлена собствеността на агенция "Пътна инфраструктура". Имаше забавяне в самото приложение и това е силно притеснително, защото държавата не може да проследи отчетността на парите, които трябва да събере. Министерството на регионалното развитие и АПИ са в невъзможност да следят това нещо", каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров в студиото на "България сутрин".

Той обърна внимание на големия брой нарушения, които възникват по време на използването на тази републиканска мрежа. Начисляват се такси на превозвачите, не биват допуснати извън пределите на държавата и биват глобявани, че не подаваме тол декларации. Гостът поясни, че е невъзможно шофьорът да направи такова нещо и затова са поискали одит и преразглеждане на тези въпросни нарушения.

Димитров е категоричен, че големите компании няма да бъдат облагодетелствани от отстъпките, тъй като тя е на камион.

"Можеш да имаш 100 камиона, които минават 600 км. При тази ситуация няма отстъпка. Много от големите компании не возят в страната, а в съседни страни. Те няма да могат да се възползват от тези отстъпки. Ще се възползват тези, които оперират вътре в страната. Ние имахме предложение - преразглеждане на обхвата. Ние сме единствената държава в ЕС, в която цялата второкласна пътна мрежа се толува. С тези отстъпки се опитваме да оправим тази каша", коментира изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в ефира на Bulgaria ON AIR.

41 млн. лв. ще трябва да бъдат върнати на превозвачите за тази година и 41 млн. лв. по-малко ще получи хазната заради тази отстъпка.

"В момента е транспортен хаос в Северозападна България. Между София и Монтана се пътува 5 часа и тежкотоварният трафик минава през населени места. Цената, която е заложена, не отговаря на качеството на пътя. Нека да видим колко стотици милиони държавата губи по програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", нека да видим всички нарушения по пътя, нека се обърнем и към акциза на горивата преди години", заяви Димитър Димитров.

Бившият министър на регионалното управление Гроздан Караджов каза, че в писмо от еврокомисията по повод намаляването на тол таксите се споменава, че може да имаме санкции, тъй като не трябва да се надвишават 13%, а ние даваме 30% и 50%.

"В съседните държави един тежкотоварен автомобил плаща 3,5 пъти повече от един лек автомобил. В България тази разлика е сто пъти повече. Нека да имаме реална представа за нещата", каза гостът в края на разговора.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
И аз не съм доволен, че трябва да плащам винетка, като пътувам някъде. Но не трябва да си доволен - трябва да си платиш. Същото важи и за "превозвачите". Ако един бизнес не може да се издържа сам - по-добре да се закрива, никой не е длъжен да го поддържа на командно дишане.
9
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
тол системата е корупция едни фирми взимат едни пари и после се оказва че системата не става и ари пак
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
и моята жен тъй казва няма отчетност на парите, а и е така едни хиледарки си пропадат каждий месец
7
0
 
0
 
! Отговори
ПревозвачНеможач преди 8 месеца
"Държавата не може..." :) Дежа Ву?!?
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Достъпът до камерите се използва за следене по заявка от частни лица!
5
1
 
7
 
! Отговори
странно преди 8 месеца
С целия свят, дори и в бантустаните , който руши и мърси плаща, а в България ,колкото повече мърсиш и рушиш, толкова по малко ще плащаш?! Е,това ако не е лобизъм, кое е?
4
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
то нямаше тол такси за вторакласните и камионите почнаха да минават от там, за да не плащат и разбиха пътищата, които въобще не са предвидени за такова натоварване
3
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Тия дето разбиват пътищата най-много вместо да плащат двойно повече, държавата им дава пари обратно. Що за безумие?!?
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
ТОЛ таксата за кого отива, питам аз? За превозвачите? За пътищата? За народа?
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Като махнат парите в брой, ще проследяват всяка ваша стотинка. И тогава вече ще ви притежават изцяло, овце.