Липсата на пари в БДЖ е основен проблем

Тази услуга трябва да е в полза на обществото
5 авг 2024 09:43, Инна Ангелова
43
Липсата на пари в БДЖ е основен проблем
Снимка: БГНЕС

Председателят на синдикатите на железничарите Петър Бунев сподели, че липсата на инвестиции за поддръжка и ремонт на жп линиите е основна причина за проблемите.

Министърът на транспорта  Георги Гвоздейков поиска оставки в НКЖИ заради занижения контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. По думите на Бунев изразът "занижен контрол" се ползва публично в моментите, в които трябва да се намери виновник.

"Когато на 20 години трябва да се направи ремонт, той не се прави заради липса на средства. Когато трябва да ти дадат 400 млн. за поддръжка, но ти дадат 100, естествено, че ще не се правят ремонти, че се просрочват, намаляват се скорости, кърпим и се стига до това положение”, допълни синдикатът пред БНТ.

Бунев допълни, че друг проблем е липсата на кадри в БДЖ, а заплата около 1200-1500 лева трудно ще привлече кадри на свободните позиции.

"Доста експерименти се направиха с ръководствата на БДЖ и НКЖИ. Изпълнителният директор трябва да е човек, който познава системата." По думите му частните превозвачи са били най-много против приватизацията на БДЖ.

"БДЖ на два пъти се вади за приватизация и двата пъти не беше успешна. Не се яви желаещ да ги купи, защото се видя, че имаме 20 частни превозвачи и на тях ще им излезе по-евтино да си купят вагони и локомотиви, но БДЖ трябва да работи, защото без него те също нямаше да могат да работят”, каза още Петър Бунев.

Синдикатът сподели, че БДЖ е субсидирана услуга, която е в полза на обществото и никога не е на печалба.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
1
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
В БДЖ само се краде .100 милиона на година .Шефове , любовници на ,,тлъст ,, щат Командировки и разврат .Това е истината .
38
0
 
1
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
Максимата за назначаване на председатели на УС е- с чужди коне, трудно се оре. Как ще назначат хора със знания и опит, познаващи спецификата на дейността, съветващи се със специалистите от всички дирекции? Такива хора има, но не искат да изпълняват партийни и олигархични заповеди. Назначават се само удобни, които минават през тру...пове , за да се изпълняват желанията на милионерите и милиардерите, безопасност, комфорт, Добро строителство, условия, заплащане труд, резервни части и материали -Не
37
2
 
0
 
! Отговори
Гарабед преди 1 месец
Заплатите били ниски...А колко се работи за тия заплати.Работя срещу една жп гара наблюдавам понякога КАК по цял ден не се работи.Само се следва сянката.
36
0
 
1
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 1 месец
Няма какво да се краде!
35
1
 
0
 
! Отговори
Някой преди 1 месец
Но патрулки да има! Ленивците да спът на по удобно....извратена държава!!!
34
0
 
5
 
! Отговори
Шегобиец преди 1 месец
Еееми случва се човек да открадне. И така 35 години...
33
0
 
3
 
! Отговори
Пътувал преди 1 месец
Тези милиарди пари за инвестиции са в НКЖИ - те поддържат линии и гари, а не в БДЖ - транспортната компания. За управление и използване на новите влакове, които трябва да бъдат закупени по Плана за възстановяване БДЖ трябва да кандидатства по публичен конкурс.
32
1
 
5
 
! Отговори
Пътувал по света преди 1 месец
По света цената на железницата е по-висока от автобуса ,освен ако не си купиш билета дни напред.После, забранено е да се дублират жп и автобусни трасета , забранено е автобус да тръгва по едно и също време с влака. Обичайно с автобус отнема поне час-два повече до същата дестинация. А ако уцелите частен влак цените са по 2 на автобуса.
31
0
 
9
 
! Отговори
ДАСКАЛ ГЕНЧО преди 1 месец
Какво БДЖ - то от отдавна е мъртво. железопътните заводи са частни и работят за чужбина като изкупуват българските стари вагони и ги рециклират. локомотивните депа някой умник ,политически назначен ги редуцира. Друг умник премахна капиталните и подемни ремонти и ги даде на частници дето скубят БДЖ. Ръководителите на БДЖ политически некадърници с измислено икономическо образование. Инженерите по железопътен транспорт отстранени. КАКВО ИСКАТЕ. МЪРТВЕЦ ТРУДНО СЕ СЪЖИВЯВА. ЖАЛКО НО ФАКТ. НЯМА СПАСЕ
30
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Имайте в предвид че след Пловдив на запад всичко живо от малките градчета и селата работи в София и пътува всеки ден с БДЖ. Билетите в БДЖ със съответните намаления са 2-3 пъти по-евтини от билетите с автобус. Това което може да се подобри е пропускателната система във влаковете. Да не може изобщо да се влезе във влака без билет, защото да се реши проблема с гратисчиите!
29
4
 
1
 
! Отговори
vale_karo преди 1 месец
До Дървен Шоп Не си прав. Аз предлагам дейностите които извършват частните фирми да се върнат на БДЖ а, пътническите превози да се дадат на тези двадесет частни фирми. Да им се даде и поддръжката и модернизацията на всички ЖП съоръжения. Тогава ще си проличи кое е по добро в БДЖ .Частното или държавното.
28
1
 
0
 
! Отговори
БокоБДЖ преди 1 месец
Краденето...
27
6
 
1
 
! Отговори
Дървен Шоп преди 1 месец
Как ще има пари ? С автобус цените са почти еднакви , а комфортът е несравним , да не говорим за времето за пътуване ! БДЖ трябва да се закрие за пътнически превози !
26
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ааа липса на пари, но за пълната електронизация имаше пари, която откакто е въведена в БДЖ, всичко е прекрасно.:)) Е време е БДЖ да мине в частни ръце, държавата е лош стопанин.:))
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ми цената на билета за влак стана почти колкото цената на билет за автобус.
24
6
 
13
 
! Отговори
Колю преди 1 месец
Добре бе!Обяснете как съществуват железниците по света?Само тук -не могат.Как така всички държави по света могат да подържат железници,само ние не можем.Защо ви беше да давате милиарди за тези проклети самолети Ф-16?Никой не може да обясни защо ни са,и с кого ще се бием.
23
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това не е вярно. Основният ви проблем е тоталната некадърност в управлението, назначения " наши ваши" и кражбите като за последно. Спрете да лъжете и да се оправдавате с липсата на пари, с горещото време и посоката на вятъра. Просто сте Живковски кадри-крадци.
22
1
 
4
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 месец
До Елементарно Уотсън 14 Няма кой да купи БДЖ. Пропаднала работа.Освем това БДЖ са стратегически отрасъл при война .
21
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Проблеми са умишлено кражбите- като се почне от нафтата и източването на средствата чрез завишаване на разходи и фактури за подръжка и ремонти - в БДЖ всичко се краде..Сега има милиарди за поръчки - но не могат да се разберат за комисионите кой да ги вземи и колко и за това не се случват нещата..Като за всяка друга поръчка
20
0
 
6
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 месец
И при мен е така.