Разбилият се L-39ZA е набирал височина с недостатъчна скорост

Теоретично пилотите са могли да катапултират, каза Димитър Ставрев
Обновена: 16 сеп 2024 11:35 | 16 сеп 2024 11:35, Анисия Иванова
31

Продължава разследването на инцидента в авиобаза "Граф Игнатиево", при който в петък по време на тренировка загинаха двама пилоти - майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин.

"За следващия ден беше предвидено традиционно авиошоу по повод 20 години България в НАТО и 35 години от приемането на МиГ-29 у нас. Беше предвидено самолети от българските ВВС да изпълнят демонстрационни полети на летище "Граф Игнатиево". В конкретния случай става въпрос за инструктори от Военновъздушното училище в Долна Митрополия, които обучават курсантите, така че е нормално те да изпълняват фигури от висшия пилотаж и в това няма нищо изключително", каза авиоекспертът Димитър Ставрев от списание "Криле" в студиото на "България сутрин".

Той потвърди появилата се вече информация, че за този самолет -  L-39ZA, това са едни от най-опитните пилоти.

Всеки полет се изпълнява с полетен план

"Пилотите са изпълнявали фигурата Кубинска осморка. Това е комбинация от половин лупинг, след това се прави полутоно, нов лупинг и ново полутоно. Това, което ми казаха пилоти, е, че самолетът е тръгнал да набира височина с недостатъчна скорост. Началното ниво на фигурата е било недостатъчно и след това с недостатъчна скорост са тръгнали да се качват", допълни Ставрев за Bulgaria ON AIR.

Според него теоретично с този самолет те са могли да катапултират.

"За мен е учудващо защо на пилотите не им е подсказано, че височината, която са набрали, не е достатъчна. Следствието разполага с цялата документация, показанията, радарите. От черната кутия също ще има информация. Всеки полет се изпълнява по т.нар. полетен план, всяка една секунда е дефинирана - с каква скорост трябва да се движи самолетът, каква височина. Ръководителят на полета трябва да следи дали този полет се изпълнява по план и ако не се изпълнява, да подскаже на пилотите", поясни авиоекспертът.

По думите му има десетки записи на присъстващите журналисти.

"Доколкото знам, черната кутия е в сравнително добро състояние. На записа се чува, че двигателят работи до последния момент. Поне с него не е имало проблем. И няма стара или нова техника, има поддържана и неподдържана техника. Българското общество трябва да реши за себе си иска ли да има армия, не иска ли да има армия. F-35 е много по-модерен и много по-евтин от F-16, които сме закупили", подчерта Димитър Ставрев.

Той е на мнение, че откакто сме в НАТО авиацията ни е силно намаляла.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от Общество
За 17 години "Сребърният фонд" събра едва 4 млрд. лева
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
6
 
! Отговори
А защо не са преди 1 ден
Катапултирали двамата пилоти или са започнали опити да спасяват самолета
26
2
 
7
 
! Отговори
Мен преди 2 дни
Димитър Ставрев,То много лъжеш...Плащат ли ти или го го правиш по поръчка?F16 е 3пъти по скъп от F35, и се разваля пъти повече...*** си, Ейй !!!
25
1
 
1
 
! Отговори
Иво преди 2 дни
Къде се пънат нашите за шоуНаправиха шоу де ,ама което може да се види само веднъжИначе това е шоу https://youtu.be/0_Cgxy7N-V0?si=CpI1Z5WWDAsCwBqR
24
5
 
14
 
! Отговори
Пълни глупости преди 2 дни
БЕДНАТА НИ АРМИЯ ОПОСКАНА ОТ АМЕРИКАНЦИТЕ И ДАРЕНА НА УКРОПИЯ ДО ТОВА ВОДИ!!!!
23
0
 
10
 
! Отговори
Мен преди 2 дни
F16 бил много по евтин от F35...Ха ха ха Много лъже тоя! F-35 е много по-модерен и много по-евтин от F-16, които сме закупили", подчерта Димитър Ставрев.
22
1
 
14
 
! Отговори
нАКа-47 преди 2 дни
Да твърдиш, че ф-35 е по-евтин от Ф-16 е повече от ***. И самолетът е по- скъп, и подръжката му е в пъти по-скъпа, и час полет е много по-скъп, а за обучението на пилотите да не говорим. Егати експерта!
21
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Несигурна техника,ремонт под въпрос,"странна дата"избрана още февруари,авиошоу завършило трагично и за бойния дух на малкото останало
20
1
 
5
 
! Отговори
Отговор преди 2 дни
До Зозо 2 Барута под седалките е бил овлажнен. Запалил се е , но не е избухнал.
19
0
 
8
 
! Отговори
До селянина 4 преди 2 дни
ТОНО е фигура от висшият пилотаж при която самолетът се завърта на 360 граса и по посока на движението,***!!!
18
0
 
9
 
! Отговори
до 17 преди 2 дни
Ако ти се дърпат за цената покажи статията хахааххаа
17
1
 
14
 
! Отговори
хм преди 2 дни
нещо което е модернизирано е по-евтино. Това мислех, че само в мечтите го има. Отивам да си купят новата с класа на цената на Шкода октавия. Благодаря експерте!
16
6
 
10
 
! Отговори
до 7 преди 2 дни
Загуба на живот по време на обучение или в мирно време е престъпление. Добре че вече не могат законно да ти вземат детето и да го убият, както по-рано.
15
0
 
20
 
! Отговори
Алекс преди 2 дни
Вярно е,че F-35 е по-модерен от F-16,но е лъжа,че е по-евтин.Напротив доста по-скъп е.Ясно колко е "експерт".Или нищо не разбира или целенасочено лъже.
14
2
 
8
 
! Отговори
българина преди 2 дни
то се вижда и с просто око, че взе да взема завоя късно, не му стигнаха поне 50 м височина, реално безопасно 100 м. Грешка на пилота, но явно и катапулта е счупен, имаха около 3 сек за реакция, че няма да стане.
13
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
до 10 - самолета се издига и после почва да пада. пада 10 секунди. на каква ли височина е бил за такова падане за да не се задейства катапулт. друг е въпросът ако се е задействал катапулта дали щели са да останат живи.
12
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
И ПАК ВСИЧКО ОПИРА ДО ИНСТРУКТАЖА И ЛЕТАТЕЛНИЯ ПЛАН. А ТОЙ Е ЗАДАДЕН ОТ НАТОВСКИ ИНСТРУКТОРИ.
11
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
На всички които нещо им се било привидяло това е просто отблясък на луминия от слънцето при превъртането.
10
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Мога да ви разкажа полета наизуст в един ред : оърво полулупинг после полутоно после летя към земята послесе опита да набере височина но не успя. Има го на 14 секундно видео. А експерта чака да му преразказват.
9
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Повече пот в казармата - По малко кръв в боя :)))
8
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Тоя експерт сигурно е гледал някоя друга катастрофа