IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Откриха "явни прилики" между катастрофите с Boeing 737


Обратно в новината

Коментари Коментари

40
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 9 Не харесвам 1
И още нещо, инструкцията как да излезеш от такава ситуация предполага, че всичко друго ти е здраво. Но това което все още не знаем, защото черните кутии не са разчетени или поне не са публикувани е, дали нещо друго по самолета не се е прецакало. Те пилотите да не са полу-божества, да могат да се справят с лошо проектиран самолет, лошо проектирана система, дефектиращи сензори и кой знае какво още, наведнъж. Етиопия еър е много добра авиокомпания, просто самолетът има проблем.
отговор Сигнализирай
39
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
Статистиката за сигурността на различните модели самолети се води за катастрофа/брой летени часове. Така ако 10 самолета са летяти по 1000 часа и има 1 катастрофа, то риска ти е 1 на 10 000. Колко самолета летят няма никакво участие във формулата. Което не е справедливо за по - старите модели, понеже формулата не взема под внимание възрастта на самолета. Бойнг 737 е с най - лоши показатели. Без значение от серията. Въпреки, че са произведени най - много и има най - много нови самолети в движени
отговор Сигнализирай
38
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
А видеото на mentour в ютюб показва как се излиза от такава ситуация, ама предполага, че пилотът знае, че ситуацията е точно такава - изправяне на носа заради двигателите, а не поради нещо друго. И не включва 5-минутна борба със самолета, в която той дърпа носа нагоре, а системата надолу. Във видеото той нарочно вкарва самолета в такъв режим и после го оправя, без системата да му пречи. Докато в реалния живот, това е ставало след излитане, т.е. на ниска височина и системата не е съдействала.
отговор Сигнализирай
37
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
Това което пише на други места е, че Боинг сами са си правили оценката за ФАА. Което очевидно е груб конфликт на интереси. Както и че MCAS е станала 4 пъти по-настойчива между началните и крайните документи. То е ясно, че не пада всеки самолет, става въпрос за комбинация от обстоятелства.Различните самолети са на различна възраст, обслужвани са различни и пилотите са различни.И което е ясно е, че Боинг съвсем определено не са обучили пилотите достатъчно за новата система, защото била "маловажна"
отговор Сигнализирай
36
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 1 Не харесвам 4
Драги ми смехурко.Няколко стотин от тях са правили поне по два полета на ден и не са паднали. Логиката ти издиша сериаозно.
отговор Сигнализирай
35
Реалист
преди 5 години
Харесвам 4 Не харесвам 1
До 40. Гане АнонимниковСтранно тогава защо не всеки модел самолет има MCAS и не пада като зряла круша по един и същи начин? 737 е проектиран за турбоджет двигатели, не за турбофан. Турбофан са по-икономични, но и по-тежки.Чети бе Петко, чети...
отговор Сигнализирай
34
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 0 Не харесвам 4
До РеалистГане нищо не разбираш мой човек. Всеки самолет може да бъде поставен в тази ситуация.
отговор Сигнализирай
33
Реалист
преди 5 години
Харесвам 9 Не харесвам 2
Да поясня за Гане - проблема е, че на Боинг не им се дават пари за разработка на нов самолет, и затова ползват стар модел на който окачват нов тип двигатели, обаче това променя центъра на тежеста и при определени условия това може да вдигне много носа на самолета. И те решават, че ще оправят проблема с една програмка дето ще го натиска надолу ако реши, че е нагоре.Само че, всеки който разбира малко от електроника знае, че няма как да мине номера със софтуер да оправяш проблемите на хардуера
отговор Сигнализирай
32
Анонимен
преди 5 години
Харесвам 3 Не харесвам 7
Имам само един въпрос: Защо записите на разговорите и данните от датчиците не са публична информация? В края на краищата става въпрос за нашия живот. Освен това си и плащаме билетите. Имало подобия. Естественно че ще има. В ютубе има видео на симулатор какво прави самолета в точно този случай. Мига ,свети, говори и накрая дори вибрира. Но излизането от ситуацията когато ти казват че си с ниска скорост е не да дадеш газ , както вероятно са направили, а точно обратното. Вероятно е пилотска грешка.
отговор Сигнализирай
31
Тео
преди 5 години
Харесвам 12 Не харесвам 1
Епилога е ясен - причините също. Немарливост, гонене на печалби, безскрупулност. Ще запушат устите на близките на жертвите с по 1-2 милиона долара, Бойнг ще платят "огромна" глоба от порядъка на 200-300 милиона долара(колкото струва самолет и половина) от тия, е ... може и милиард да я направят и ... толкоз! Умрелите са си умрели, но чичко Сам няма да позволи 30-40 хиляди американеца да останат на улицата заради някакви си умрели я! Ще ги лишат от печалба за три месеца и толкоз!
отговор Сигнализирай