IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Една легенда си отива! За 40 г. "Чавдар" навъртя над 500 000 км


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

62
Хм
преди 6 години
Харесвам 48 Не харесвам 7
Постигнатото при комунизма не беше кой знае какво като качество,но можеше да го запазим и използваме,поне докато стъпим на модерни релси-както направиха Чехия,Полша,Унгария и дори Румъния!Обаче ние унищожихме всичко,а не построихме ново.И сега сме деиндустриализирана и депопулирана държава.***,хранещи се с евроотпадъци,без собствено достойнство.Жалка картина.
отговор Сигнализирай
61
стефчо
преди 6 години
Харесвам 38 Не харесвам 5
За времето си бяха много добри автобуси и са си ок за епохата. КОйто сега мрънкя и е недоволен да си купи Тесла и Екс драйв БМВ. Аман от празни приказки и течение в устатата!
отговор Сигнализирай
60
Един от Северозапада
преди 6 години
Харесвам 24 Не харесвам 6
Днес кибрит, домати и краставици не можем да произведем....Но сме демократи и предвидими партньори на ЕС, САЩ и Нато.А и както често казва тук един колега по форум-банани и тоалетна хартия има навсякъде.Нали това искахте?
отговор Сигнализирай
59
Анонимен
преди 6 години
Харесвам 20 Не харесвам 7
Абе стига сте коментирали километрите. Ясно е че не са 500 000. Стятията е приписвана от Камелия, ама и малко и добавила от себеси, да е по интересна. Да не мислите, че една жена има понятие от километри. Просто 500 000 и е прозвучало строшно много и айде сензация, видиш ли.
отговор Сигнализирай
58
Анонимен
преди 6 години
Харесвам 26 Не харесвам 11
Некадърни и алчни псевдо демократи унищожиха всичко а имаше доста база навсякъде
отговор Сигнализирай
57
Burzum
преди 6 години
Харесвам 21 Не харесвам 14
Кво плюете бе *** ...това нещо преди трийсет години не е било кой знае по зле от западните си аналози....същото е и със соц автомобилите същите като масовите западни...глупаво е да ги сравнявате със съвременни или западни премиум тогавашни...
отговор Сигнализирай
56
Мда
преди 6 години
Харесвам 17 Не харесвам 2
До АнонименБаща ми караше от по-старите Чавдари(Шкода) ,а после и от тия в малък град със значителна тогава индустрия(Първомай).Ежедневно навърташе между 200 и 300км,понякога и 400 и то при най дълга линия от 120км в двете посоки,повечето по селата.Работеше се от 5.00 до 21.00часа,15 дни в месеца с двама шофьри на автобус.Което прави до 80 до 100 000км годишно.Е,който го мързеше или си имаше пари от другаде отстъпваше курсове на други шофьори.
отговор Сигнализирай
55
Анонимен
преди 6 години
Харесвам 33 Не харесвам 10
Кога пак ще правим автобуси, кари, телфери, трактори, бетеери и изобщо машини?
отговор Сигнализирай
54
Анонимен
преди 6 години
Харесвам 21 Не харесвам 36
По времето на Тодор Живков при социализма и руската окупациа за България чавдарите редовно се обръщаха по развалените социалистически пътища и всяка седмица умираха десетки хора, но вестник Работнически дело не пишеше за това защото при социализма България беше един огромен концлагер и нямаше демокрация и свободат на словото и медиите.
отговор Сигнализирай
53
факт
преди 6 години
Харесвам 15 Не харесвам 1
До До шопТочно така!Автобусът на снимката е Чавдар 11М4-задно разположен двигател МАН(или Роман),въздушно окачване независимо отпред,самоносеща каросерия,лиценз на Кесборер-Сетра от 70-те.Двигателят МАН беше отличен и в тогавашните ДАП-ове правеше 400-500 000км за 10 години и то по къси линии.Максимална скорост 120км/ч и можеше да я поддържа с часове.Имаше чести проблеми по оборудването(не самия двигател).Доколкото знам и оригиналната Сетра-също,има я в един стар клип "Гуантанамера".
отговор Сигнализирай
Новини