IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

НАСА праща нов апарат на Марс през 2016 г.


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

59
fuck off
преди 12 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Освен това програмата със совалките се оказа доста неефективна - цената на кг полезен товар е около 7000 дол. а при руснаците със Съюзите - 1300 дол. От 17 астронавти загинали при мисии - 14 са със совалките и 3-*** изгорели в Аполо при тестове, а руснаците от ерата на Восток до сега имат 4 загинали при мисии космонавти...Голямо "превъзходство" няма що...И сега за да изведат нещо по-голямо от перална машина купуват "остарели" руски двигатели...
отговор Сигнализирай
58
fuck off
преди 12 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
След като Ф1 са върха на сладоледа в технологично отношение, що им трябваше на американците да разработват за совалките абсолютно нова концепция за носителя - взаимствана също от руснаците - основен носител на течно гориво и твърдогоривни ускорители на 1 степен?Имаш готов двигател Ф 1 ,вместо 5 броя както е на Сатурните - слагай три и си готов..Ама те почнаха от нулата защо ли? И оставиха 3 напълно готови Сатурн 5 в музея - експонати за 1,3 млрд долара...
отговор Сигнализирай
57
инженер
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 1
До *** of Интересно е ,че румънската компания ARCA след промените създава ускурител с двигатели на течен кислород и керосин с малка маса - 16 тона и имаща отношение на зареден ускорител към структорната маса над 30 към 1 (HASS 2) Ако американците превъзхождат технологично руснаците , това е лесно обяснимо, но ако това направят румънците, нещата изглежда са съвсем зле. Та следващата година български микро сателит ще бъде изведен в орбита с ръмънската ракета (SSTO)
отговор Сигнализирай
56
инженер
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
До *** off . Ракетата Делта използува американски двигател RS - 68 и сега RS -68A. Не бих казъл , че това е нарочно, но американският успех на Сатурн 5 и респективно неговата спорна интерпретация за предимството на двигателите с течен водород и кислород, доведе до създаването на совалката и отказ от използуване на на двигатели с течен кислород и керосин. Демек без да искат руснаците са дали възможност на американците да вземат неефективно от финансова гледна точка решение.
отговор Сигнализирай
55
fuck off
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 1
Двигателите РД 180 са именно тия от ракетата Н 1, там са били РД 160, на Енергия са РД 171..Това е знаменития двигател на контсруктора Кузнецов от 1969 г - и служи вече над 40 години в различни модификации..Работи на втечнен кислород и керосин, Докато фон Браун се е мъчил на неговия Ф 1 изцяло с криогенно гориво - и двата компонента са със свръхниски температури което при огромните еднокамерни двигатели ф1 води до неразрешими проблеми - непълно изгаряне на горивото..
отговор Сигнализирай
54
инженер
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
До *** off. Успехът на американците и неуспеха на руснаците наложи мнението , че американците са спечелили надпреварата блгодарение на използуванетo на двигатели , работещи с течен водород и кислород. Това мнение и сега е широко разпространено. Ако руснаците имаха американските технологи и техните двигатели НК 33 не избухваха , те биха могли да направят ракета съвсем съпоставима със Сатурн 5, защото руската N1 извеждаше 23.5 тона с 2 кос. скорост, а Сатурн 5 - 45 тона.
отговор Сигнализирай
53
fuck off
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 2
В момента щатите имат 5 действащи носители - Атлас 5, Делта , Минотавър , Пегас и Фалкон 9. Две от тях - Атлас и Делта използват руските двигатели РД 180...За извеждане в орбита на цивилни спътници се използват само Атлас и Фалкон - останалите три са само с военно предназначение..Фалконите имат полезен товар 4540 кг на ниска земна орбита...Къде са "чудо" двигателите Ф 1 от Сатурн 5 с тяга 700-800 тона? Имало ли ги е въобще?И самата ракета - защо не се използва- само 13 полета и край...
отговор Сигнализирай
52
инженер
преди 12 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
До *** off Двигателите Ф1 са уникални за времето си , но после американците ги осъвършенствуваха F 1A и Мерлин 2 , пследните са само проекти , но реализируеми. Интересно е защо руснаците не успяха с техните високо ефективни двигатели (stagebusion ) и тяхната лунна ракета N1. Както F1 така и J 2 са газ генераторни двигатели и работят в по лек режим и са по - сигурни. Руските ракети са тежки при тях отношението на заредена с гориво първа степен към теглото на празната степен е 10 : 1.
отговор Сигнализирай
51
инженер
преди 12 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
До *** off. Сега най - мощната ракета носител на САЩ е Делта 4 Хеви, която извежда 23 тона на ниска орбита. Тази година направиха ъпгрейд на двигателят и RS 68 (RS 68 A) и според публикации в мрежата този товар скочил на 27 тона. Понеже се използува основно за отбранителни цели и е доста скъпа не се пише много за нея. Атлас 551 можеда извежда на ниска орбита 18.814 тона. SpaceX има планове да изведе тежка ракета Фалкон Хеви способна да изведе 53 тона на ниска орбита сле1 година.
отговор Сигнализирай
50
fuck off
преди 12 години
Харесвам 0 Не харесвам 4
Сега най-мощната ракета носител на САЩ е Атлас -5..Но тя е - забележете- с РУСКИ двигатели РД-180 , които американците охотно купуват от Русия.. Къде са "свръхмощните" двигатели Ф-1 от Сатурните на фон Браун?Защо не се използват? Атлас 5 има полезен товар 10,3 тона , а руската ракета носител Протон - 22 тона,а уникалната ракета Енергия, с допълнителни твърдогоривни ускорители - 170 тона на ниска земна орбита! Къде са Сатурните? Или от самото начало са правени за експонати в музея?
отговор Сигнализирай
Новини