Ще скочат ли цените на колите в Европа заради търговската война в сектора?

Европейските компании, които произвеждат коли, буксуват
26 юни 2024 15:35, Анисия Иванова
47

Европейската комисия наложи допълнителни мита до 38% върху вноса на електрически коли от Китай. Мярката влиза в сила от 4 юли. Пекин предупреди, че митата ще предизвикат "търговска война". Очаква се след мярката Китай да търси възможност за разполагане на заводите си в Европа.

"Най-вероятно ще се стигне до увеличаване на цените, което ще има негативен ефект както върху крайния потребител, така и върху всеки един, който е засегнат в търговската верига. Европейската икономика се стреми да защити своите производствени продукти, осъществявайки увеличаване на митата на продукти, които имат прекомерен импорт, играещи роля на заместващи такива - в случая говорим за електрически автомобили, внасяни от Китай. Когато се осъществи нещо подобно, е логично да има ответна реакция от Китай. Това може да доведе до "търговска война". Само преди няколко месеца САЩ повишиха митата върху електрическите автомобили, произвеждани в Китай, със 100%", коментира финансовият анализатор Климент Робев в предаването "България сутрин".

По думите му само за 4 години броят на електрическите автомобили, произвеждани в Китай, е нараснал десетократно. Робев обясни пред Bulgaria ON AIR, че САЩ искат да запазят своята независимост от китайски продукти. Финансовият анализатор отбеляза, че Китай е на-големият износител на стоки и услуги в света и е добре Европа и Китай да търсят път за сътрудничество.

"Европейците се надяваме, че поради тези мита китайците ще инвестират в заводи. Китайците трябва да си направят сметките. Средната работна заплата в Китай е в пъти по-ниска от тази в Германия. Китай може да лавира и на други пазари, ние сме по-зависими", добави Робев.

Той посочи, че европейските компании, които произвеждат автомобили, буксуват - не могат да произвеждат на ниски цени и да създават качество. Важно е да се търси алтернатива как да се балансира пазарът. Според него субсидиите от страна на държавното правителство към китайските производители изкривяват пазара. Ситуацията е динамична.

"Една трета от колите, които се произвеждат в Германия, се продават в Китай. Втората държава, която със сигурност ще има негативен оттенък върху нейната икономика, е Словакия. Всяка година изнася автомобили на стойност между 4-5 млрд. в Китай", заяви Робев.

Анализаторът е на мнение, че диалогът между унгарския министър-председател Виктор Орбан и Китай е сравнително добър, тъй като се правят сериозни инвестиции от страна на Китай в Унгария.

Робев прогнозира, че най-вероятно автомобилите у нас ще поскъпнат. Ако има сътресения в автомобилния сектор, това може да се отрази и на заетостта в целия континент.

Гледайте целия разговор във видеото.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още по темата: цениколиBulgaria ON AIR
Още от Коли
Войната между правителството на Италия и Fiat: Епизод пореден
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
моята е ауди 80 от 1987 г карбуратор-не го сменям и за най-новата тесла-на батерии
3
0
 
5
 
! Отговори
Ze nigmar преди 4 дни
Троянска война, ще има ли одисея?...:)))
2
20
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Слабо ме интересува. Караме със жена ми 2-3-4 години и сменяме с нови модели. Ако новите поскъпнат, то и бай бекът на старите ще е повече. Не ме вълнува дали давам 3 или 4к за месечни вноски.
1
26
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Китайско, повече от телевизор, няма шанс. Кола, под 100 бона, не е кола.