Търсенето на бензин в Европа е в подем въпреки е-колите на Tesla

Бъдещето е електрическо, но в днешния свят бензинът е цар
4 сеп 2023 17:15, Анисия Иванова
27
Търсенето на бензин в Европа е в подем въпреки е-колите на Tesla
Снимка: БГНЕС

Бизнесът е оживен в един от най-добрите центрове за зареждане на електрически превозни средства в Лондон, собственост на BP Plc, в западното предградие Хамърсмит. Ако прекарате известно време тук, наблюдавайки как електрическите превозни средства на Tesla Inc. и конкурентите идват и си отиват, може би ще си тръгнете убедени, че дните на бензина в Европа са преброени.

Ако обаче се извърнете надясно, това впечатление ще изчезне като дим: Една конвенционална бензиностанция продава още по-бързо изкопаеми горива за конвенционални автомобили.

Може би бензинът няма бъдеще - но настоящето му е доста стабилно. Вината за това е в объркания свят на автомобилите и петрола в Европа, където старите и новите тенденции се сблъскват по напрегнат и неинтуитивен начин.

Помислете за разходите за гориво. В Обединеното кралство търсенето на бензин за периода януари-юни тази година е било най-силното от 2015 г. насам, според изчисления на Bloomberg, базирани на правителствени данни. Във Франция търсенето достигна 20-годишен връх през лятото. В Испания то се е повишило до най-високото си ниво от повече от десетилетие. А в източноевропейските държави като Полша то е най-силното в историята.

Как е възможна тази тенденция в Европа, когато продажбите на електрически превозни средства също се увеличават рязко? И дали тя отразява лебедова песен или преминаване към по-силно за дълго потребление на гориво?

За да се отговори на тези въпроси, трябва да се проучат дебрите на автомобилния и петролния пазар в региона, които са се променили до неузнаваемост от 2015 г. насам, както и начинът, по който потребителите управляват тези автомобили.

За известно време търсенето на бензин в Европа намаляваше година след година, като петролните мениджъри предполагаха, че потреблението ще спада някъде между 1 и 2 % годишно, което се дължеше на два фактора: по-ефективни двигатели и възход на дизеловите автомобили, особено в Германия и Франция. Тази тенденция се промени преди около 10 години. Първо, потреблението на бензин се стабилизира, а след това започна да се покачва. Въз основа на предварителните данни изглежда, че това лято потреблението на бензин в Европейския съюз се задържа на 10-годишен връх.

Промяната - от спад през плато до ръст - има много общо с един от най-големите бизнес скандали в последно време.

През 2015 г. Volkswagen AG, германският автомобилен производител, който е синоним на дизеловите автомобили, призна, че двигателите му замърсяват повече, отколкото компанията някога е оповестявала. Скандалът, наречен "Дизелгейт", попари апетита на европейците към по-евтиното, но по-замърсяващо гориво. За много хора на континента бензинът стана предпочитан, което повиши търсенето.

В същото време европейците запазват автомобилите си много по-дълго, отколкото в миналото, което намалява въздействието на по-новите, по-икономични модели върху общото потребление. Цената е една от причините: Новите автомобили са скъпи, а семействата се съобразяват с бюджета си. Друга причина е предлагането, тъй като поради недостига на чипове новите модели са по-малко. След това се прибавя и фактът, че днес автомобилите са по-добре конструирани и поради това остаряват по-устойчиво, отколкото преди едно или две десетилетия. И накрая, потребителите се страхуват да не изберат правилния вид автомобил, тъй като технологията на батериите бързо напредва, и предпочитат да отложат покупките си колкото се може по-дълго. Резултатът от всички тези тенденции заедно е по-стар автомобилен парк: През 2006 г. средният европейски автомобил е бил на 8,4 години, а днес е на повече от 12.

По европейските пътища се движат и повече автомобили. През последното десетилетие броят им е нараснал с близо 40 милиона, като през 2022 г. ще достигне почти 250 милиона. Въпреки че електромобилите заемат все по-голям дял от новите регистрации, общото увеличение означава, че абсолютният брой на автомобилите с бензинови двигатели се запазва.

Целият анализ - на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
1
 
! Отговори
Gogo преди 1 година
Това Тесла е голяма тесла. Всичко друго да, но не и Тесла
26
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
СЪЖАЛЯВАМЕ! Не можахте да пробутате фалшивите ваксини в България! Няма да може да пробутате и фалшивите автомобили! Тук повечето хора мислят критично, интересуват се, проверяват, сверяват! Такава евтина ПРОПАГАНДА продължавайте да навирате на овчемозъчните западняци!
25
3
 
8
 
! Отговори
Бай Тошо преди 1 година
Електромобилът е едно недоносче! НЕ-ДО-НОС-ЧЕ! Ето това е цялата истина!
24
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ЕС е тотална щета!
23
2
 
6
 
! Отговори
ъц преди 1 година
Си ги наврете ги Е-колите ги у... там ги!!!!!!!!!!!
22
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бъдещето, поне близкото не е електрическо. А за по далечното ще видим, дотогава много вода ще изтече.
21
2
 
20
 
! Отговори
ГЕНЕРАЛЕН ИЗВОД: преди 1 година
Без руската енергия, немския икономически локомотив не тегли!
20
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За производстото на Polestar на Volvo (електрически) сe отделят два и половина пъти повече CO2 емисии отколкото за Volvo XC40. Това означава с проста аритмеtика, че двете коли ще се изравнят по въглеродни емисии когато станат на 80 хиляди километра, и тогава Volvo XC40 ще надмине Polestar. Тук не се смята факта, че производстото на тока за зареждане на Polestar ако е на въглища отделq повече CO2 емисии отколкото бензина който гори Volvo XC40.
19
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"След това се прибавя и фактът, че днес автомобилите са по-добре конструирани и поради това остаряват по-устойчиво, отколкото преди едно или две десетилетия." Да бе, да...
18
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Немските коли са донри, ни и китайските вече са толкова добри колкото немските. А немците вече нямат нито материали, нито енергия да си произвеждат колите, е могат да произвеждат, но ще струва мнго скъпо и ще бъде непродаваема.
17
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мощността на електрическите двигатели, енергийните съоръжения и на ДВГ се измерва в кВт, МВт и е лесно сравнима. Бъдещето е електрическо, но то ще настъпи едва когато човечеството сумарно произведе такова количество еленергия, което е повече от сумарната мощност на ДВГ+ индустрия + битови нужди. Не забравяйте и огромното количество еленергия, която ще е необходима за събиране и съхраняване на данните в 5G-мрежите.
16
0
 
19
 
! Отговори
абсолютно идентичен преди 1 година
Абсолютно идентичен случай! Лъгаха ни със луминисцентните лампи колко са еко био енергопестящи, докато не излязоха ЛЕД лампите!
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Lynk&Co на Geely вече са осезаемо на европейския пазар, навсякъде може да се видят по улиците на европейските градове, по-често и от Тесла. Тесла е тесла, електричката е добра само за градска кола, да даваш толкова пари за такъв камион като Тесла е rлупост. Lynk&Co e много по-добър концепт, и пазара веднага го оценява. BYD също са с много силна маркетингова кампания в Европа.
14
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стига с тези немци , всички знаят , че ако искат хубава кола трябва да си вземат японска
13
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Миналата година киловата в UK при търгашите удари 1 паунд, ами смятайте бе хора, не е трудно математика за 3-ти клас.
12
0
 
0
 
! Отговори
на газ преди 1 година
лошо ли е?
11
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тесла модел S нова струва 110 хиляди евро. А в интернет сайтовете за коли след 2 години, пак почти нова, на 60 хиляди километра вече е 30 хиляди евро - почти три пъти панала цената? Що така и пада цената бе?
10
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мойте познати си продадоха електричките . Просто търсиш зарядна и няма или е заета и чакаш 2 часа и после зареждаш .Засега бензин -газ
9
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не се лъжете, немците колкото в момента правят телевизори, телефони и компютри толкова ще могат да правят и средства за придвижване, да бъдещето е не само на колите.
8
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
HiPhi Z (100% електрически) показа по-добър резултат на снежен лосов тест (насипва се сняг за по-трудно) от Porsche 911. HiPhi Z може да предендира за най-добрия спортен автомобил в света. На второ място се нарежда Zeekr 001. Легендарния BMW M5 отива на кино, вече не се произвежда.