Свидетел срещу Boeing получава смъртни заплахи, а друг предупреждава: Всички на борда са в риск

Компанията продължава да отрича, че самолетите й са опасни
21 апр 2024 23:00, Нели Христова
54
Свидетел срещу Boeing получава смъртни заплахи, а друг предупреждава: Всички на борда са в риск
Снимка: БГНЕС

Свидетел срещу Boeing заяви, че е изправен пред заплахи за отмъщение заради това, че е изразил загриженост относно "дефектните самолети" на компанията.

Boeing беше обект на две последователни изслушвания в Конгреса на САЩ в сряда, второто от които включваше показания на инженера Сам Салехпур пред постоянната подкомисия по разследванията на Сената.

Салехпур, който е работил в самолетостроителния гигант в продължение на десетилетие, каза, че се е опитвал да предупреди ръководството за сериозни опасения относно начина, по който се сглобяват самолетите 787 през последните три години. Той каза, че оплакванията му са били игнорирани и че е бил отстранен от проекти в резултат на свидетелствата му.

"Не съм тук днес, защото искам да съм тук. Тук съм, защото чувствам, че трябва да предупредя хората, защото не искам да видя да пада 787 или да се сбучи друга катастрофа със 777", каза Салехпур. "Бях игнориран, казаха ми да не създавам забавяния, казаха ми, честно казано, да млъкна... Шефът ми каза: "Бих убил някой, който казва това, което ти каза, по време на среща."

Салехпур каза, че за първи път е разбрал за проблеми с производството на 787, след като е забелязал, че служителите са използвали прекомерна сила, за да "смачкат" частите на самолета по време на сглобяването. "Буквално видях хора да скачат върху парчета от самолета, за да ги накарат да се подравнят", каза той. "Многократно изготвях доклади за моя ръководител и ръководството на Boeing, че пролуките на 787 не са били правилно измерени или подредени в две основни фуги на 787."

Салехпур свидетелства, че след като е анализирал данните от 29 проверени самолета, той е открил, че в 98,7% от времето проблемите с пропуските не са били адресирани. В 80% от случаите отломките са намерили пътя си в пролуки, които не са били добре затворени, каза той.

Свидетелят твърди, че ръководството е отговорило на оплакванията му, като го е прехвърлило към програмата за самолети 777, където той е продължил да вижда още производствени недостатъци и да ги адресира. В резлутат на това е отстранен от срещите и изпратен да работи по други проекти. Накрая дори получил смъртни заплахи, твърди той.

Салехпур обвини ръководството на Boeing, че е направило живота му "мизерен" и е насърчило култура на тормоз, при която колегите му се страхували да изкажат опасения за безопасността. "Страх ме е... но съм спокоен. Ако нещо се случи с мен, аз съм спокоен", каза той. "Имам чувството, че като говоря, спасявам много животи."

Твърденията на Салехпур сега са обект на широкообхватно разследване от Федералната авиационна администрация.

Ед Пиърсън, бивш старши мениджър на Boeing и изпълнителен директор на Фондацията за авиационна безопасност, също свидетелства пред комисията на Сената в сряда. Пиърсън обвини правителствените власти, че не са успели да се справят превантивно с производството на Boeing и са подпомогнали "престъпно прикриване".

"Нищо не се промени след двете катастрофи, нямаше отговорност", каза Пиърсън, споменавайки катастрофата на Lion Air през 2018 г. и катастрофата на Ethiopian Airlines година по-късно. "Нито един човек от Boeing не влезе в затвора. Стотици хора загинаха и нямаше справедливост. Освен ако не се предприемат действия и лидерите не бъдат подведени под отговорност, всеки човек, качил се на борда на самолет Boeing, е изложен на риск."

Оттогава регулаторът е заземил реактивния самолет 737 Max, самолетът, участващ и в двете катастрофи.

Рон Джонсън, републикански сенатор от Уисконсин, призова за "пълномасштабно" разследване на твърденията, представени по време на изслушването. Ричард Блументал, демократ от Кънектикът, каза, че планира да проведе допълнителни изслушвания и да разпита Дейвид Калхун, изпълнителен директор на Boeing.

Boeing по-рано заяви, че си сътрудничи с Конгреса, като същевременно поддържа тезата, че техните 787 и 777 са безопасни за летене. На брифинг за медиите в понеделник инженерите на Boeing отхвърлиха твърденията на Салехпур, като казаха, че повърхността на самолета е устойчива на умора на метала.

Boeing каза, че след анализ на повече от 165 000 полета не са открити признаци на умора.

По-рано тази година членовете на Конгреса притиснаха Boeing за отговори след взривяване на щепсела на вратата във въздуха по време на полет на Alaska Airlines през януари. По-късно същия месец Калхун, който трябва да се оттегли в края на годината, се срещна с няколко сенатори на Капитолийския хълм.

Регулаторът каза в изявление от 4 март, че шестседмичен одит, произтичащ от инцидента от януари, е открил "многобройни случаи, при които Boeing предполагаемо не е спазил изискванията за контрол на качеството на производството".

Boeing каза в изявление след изслушванията в сряда: "Ние приемаме присърце подробната оценка на групата за преглед на FAA и ще действаме въз основа на техните констатации и обратна връзка".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от Спорт
Съвети как да намираме топ оферти от казината в България?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
2
 
! Отговори
ЗАПАД,а_не! преди 2 седмици
Всички разбераха за проблемите с Боинф 737 MAX 9, на много места тези нови и модерни самолети бяха "примени" за неопределено дълго време, даже Алериканският регулатор FAA забрани на Боинг да разширява производството след "неприемливи проблени с качеството" на този модел. Ама то каквото и при 737 MAX 9, такова ще е и при другите нови модели.
47
0
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
До Анонимен/12 "България е с Германия." - заради такива про'с'таци България плаща репарации на Гърция до средата на 70 те... ПАК трябва народен съд за неграмотните немски фенове!
46
0
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
До 39 "В САЩ има закони и достстъчно органи, които да обърнат внимание и на най-дребните неща," - на които Боинг плаща. Факт, но неграмотният про'с'так като ТЕБ си дращи про'с'тотиите и се изживява за велик.
45
0
 
9
 
! Отговори
Николай преди 2 седмици
Интересно е, каква е народността на скачащите по детайлите? Едни русокоси и синеоки хора нали? Докато мениджмънта си пали пурите с банкноти и си веят *** на конгреси тук и там така ще да е. Капитализъм - най-справедливият обществен строй!
44
1
 
5
 
! Отговори
Vs преди 2 седмици
100 тона, лети на 10 000 метра с 1000 км/ч и 300 човека на борда!? Не благодаря! Обичам твърдата земя! Возете се!
43
2
 
14
 
! Отговори
Кравопитек възмутен преди 2 седмици
Ами най-нормално си е за най-демократичната и най- технологично развитата страна в света . Те само в другите страни се взривяват самолети, в САЩ това е "технологична грешка" или "никога не се е случвало". Те само в другите страни избиват неудобните на правителството а САЩ в Гуантанамо Бей такива неудобни ги "галят с перце"... Те само другите спортисти употребяват дрога а спортистите на САщ ползват "хранителни добавки" . Те само другите страни подло нападат по-слабите, а САЩ носят демокрация...
42
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
На руския самолет може вратата трудно да се затвори, но да се отвори по време на полет никога.
41
1
 
15
 
! Отговори
Неграмотни Мисирки преди 2 седмици
"пълномасштабна" е на *** ... То бива неграмотност, бива, ама чак пък толкоз.... И от кога PLUG е щепсел на врата? Дали не е тапа случайно? Или щепсела е гръмнал? Някоя кифла си е включила зарядното на айсектира и щепсела е гръмнал... Каквито ни миcиpкитe такива и инженерите в боинг, такива и докторите дето ще ни лекуват. Тежко ни и горко. Това което постигна човечеството за последните 100 години след 10 ще е изчезнало.
40
3
 
7
 
! Отговори
ДЕМОКРАТ преди 2 седмици
ТОВА Е МОКРА АКЦИЯ НА ПУТИНОВОТО КГБ...
39
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз така и не разбрах, има ли разследване срещу свидетеля, който беше убит точно преди да даде показания или това така и не се получи в демократична Америка?
38
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Боинг отиде у канало, даже у Фащ всеки си проверява вече самолета при резервация и плащат повече, за да не летят с Боинг, добре че в Европа масово са с airbus
37
5
 
15
 
! Отговори
Човек преди 2 седмици
Няма смисъл от физическото съществуване на продажните американски меке рета и по длоги!
36
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Американска капиталистическа работа, нали има застрахователи да плащат падналите самолети и жертвите. Боинг има повече паднали самолети и жертви от всички останали взети заедно. Същото стана и със сувалките им, бързата куччка слепи ги ражда и за тва вече ги нямат и се молят на Русия за някоя и друга ракета Съюз да могат да стигнат до стейшъна бухахахаха
35
1
 
6
 
! Отговори
Хе хе преди 2 седмици
Стигнах до-видях хора да скачат върху части от самолета, за да ги оправят.....
34
25
 
5
 
! Отговори
root преди 2 седмици
До 38: В САЩ има закони и достстъчно органи, които да обърнат внимание и на най-дребните неща, докато ако това се бе случило в Русия, сега тоя нямаше да е жив, а за разследване от високо равнище и дума не може да става, това е разликата между любимата ти рассия и САЩ
33
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В САЩ е разпространена тази лицемерна и човеконенавистна политика на тормоз над кадрите, особено в случаите, когато е застрашена печалбата. Всъщност в САщ единствено е важна печалбата.
32
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Когато шефовете от финансовия отдел дойдат и кажат "намалете разходите" какво остава освен да се намали качеството. По-некачествени материали, ниско квалифицирани работници. За финансисти единствено е важна печалбата.
31
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Затова не се и учудвайте ако почнат врати, задкрилки и т.н. да хвърчат наред в небето на 10000 метра.
30
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В Боинг нищо не е наред. Както във всяка американска фирма. Съкращават ето такива хора - инженери и специалисти с дългогодишен опит. Идваш си на работа, чака те млада HRка и охрана, събираш си нещата в едно кашонче и излизаш от сградата. Казват ти "структурни промени". На твое място вземат някой млад, който не знае къде се намира, но ще взема в пъти по-малко от теб. Съвсем законно - компанията има право да си оптимизира разходите. А меринджеят, рязал наред, ще получи огромни бонуси.
29
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
не бих се качил на боинг

Спонсорирани публикации