Експерт за техническите прегледи: Системата заработи още от първия ден

Румен Дунев поясни защо бензиновите коли имаха проблем, а дизеловите не
7 авг 2024 19:30, Анисия Иванова
30

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи (ГТП). Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на "Автомобилна администрация".

За да няма проблеми с автомобилите на бензин, които минават на прегледи, се предлага вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Има ли хаос с ГТП

"Аз не мога да го класифицирам като хаос. Системата заработи много стабилно още от първия ден. Очакванията бяха, че с дигитализацията, с влизането на нова система, нови правила, би имало хаос. Не, хаос нямаше. Пунктовете си работеха, системата издържа", заяви председателят на Българската федерация по автомобилен спорт и автотехнически експерт Румен Дунев в студиото на "България сутрин".

Той цитира и данни, според които в седмицата преди дигитализацията на ГТП са преминали 105 000 автомобила, от тях временно допуснати са 150, а не са допуснати 22 коли. Седмицата след дигитализацията на ГТП са преминали 95 000 коли, временно са допуснати 1397, а 153 автомобила не са допуснати.

Защо бензиновите коли имаха проблем, а дизеловите не?

"Ако една такава система работи на 100%, защо тогава да са годишните технически прегледи, всички автомобили да са изрядни, могат да си карат по пътищата. Малко се преекспонира тази тема. Това, което подразни шофьорите, са очакванията, че дизеловите автомобили пушат и се движат, а бензиновите, които не пушат и са ужким по-изрядни, в тях се върна бумерангът", поясни Дунев пред Bulgaria ON AIR.

При дизеловите автомобили се мери димност и голяма част от дизеловите коли ги покриват. При бензиновите коли обаче показателите са няколко. Първият от тях е въглероден двуокис в изгорелите газове, който има определени норми. Когато автомобилите са по-нови, границите за тези изгорели газове са по-тесни.

При по-старите автомобили допустимите норми са по-високи, защото самият двигател на колата е така конструиран и няма как да бъдат свити техните граници.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе ей министърчета и експерти вземете се в ръце че на народа му писна и ще имате проблеми.
28
0
 
5
 
! Отговори
Подробност преди 1 месец
Само дето нещата не стоят точно така. В много пунктове преди прегледа ти правят предварително замерване, което не се отчита от системата и ако не става, не започват преглед. Така, бройката недопуснати става доста, доста по-различна...
27
0
 
6
 
! Отговори
Гадис преди 1 месец
Престанете вече с този въглероден диоксид, не се мери въглероден диоксид, мери се въглероден оксид. 90% отсъствали от часовете по химия ама в коментарите са номер едно
26
0
 
15
 
! Отговори
Опс преди 1 месец
След като работи така добре системата, защо прегледите са на 12 месеца а не са на 24 месеца като в държави като Германия, Италия, Швейцария, Англия и други. Тук цената двойна а да направите и срока двоен 24 мес. Дунев ще отговори ли или 12 мес е поредното лобистко нещо да пълни джоба на такива като Дунева в Европа даже карат повече и пак са на 2 год
25
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Проверете в Уикипедия The Bugatti Chiron's top speed was tested on its owner Volkswagen's Ehra-Lessien track. The Bugatti Chiron generates maximum torque at 2,000rpm. The Bugatti Chiron's emissions figure is 516g/km of CO2
24
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре де как тогава Бугати Вейрон е с 600гр /км СО2 ,а Ферари 500гр/км СО2 Ламборгини с 459гр/км. СО2. Всички коли над МИЛИОН ЛЕВА ще минат или в България ще им забранят вноса ,че замърсяват най-много.
23
0
 
19
 
! Отговори
Гневен преди 1 месец
Само стачки господа,докога ще се гаврят с обикновените българи,ако продължим да траем властимащите те от своя страна ще ни го слагат изотзадзе.
22
0
 
13
 
! Отговори
Стефан преди 1 месец
Пак запрягат каруцата пред коня! Проблемът е в мръсния бензин, който задръства катализатора. Ама не може или не иска да се справи с това. Ще сменим катализатора и след два месеца пак.
21
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
интересно на запад дали мерят саом димност на дизела,само у бугаристан дизела е еко,дали ще се намери вече някой да купува бензинов автомобил? навсякъде дизел ще пуши според "експертите" всичко е точно
20
0
 
17
 
! Отговори
Мунчо преди 1 месец
Не разбирам защо ще ми мерят СО на бензин като съм с АГУ! И какво цапам с 1.2 мотор на газ дори да не покрият евро 5. Ами да ми сложат евро 4 тогава. А с евро 3 си минават. Има нещо гнило
19
4
 
12
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Защо бензиновите коли имаха проблем,а дизеловите не? Защото автомобилите на мощни фирми са дизелови.По-лесно е удариш обикновения човек.
18
1
 
21
 
! Отговори
Манипулират ни ! преди 1 месец
Напълно манипулативна система !!! Повишеното ниво на вредни емисии се дължи основно на лошото качество на горивата !!! Всички големи вериги бензиностанции се обслужват от подизпълнители на франчайзинг !!! И Лукойл, и Шел, и Еко и ОМВ предлагат отвратителни горива ! Аз зареждам на малки частни бензиностанции (такава има р гр. Панагюрище) и никога не съм бил разочарован от качеството на горивото. Изпатил съм много от ОМВ, Шел и Еко ! Горивата в съседна Гърция са много по-добри !
17
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Българи, докога ще се оставяте на мафията, с помощта на еврогейовете да ви мачка?
16
0
 
30
 
! Отговори
Изпатил от Дунев преди 1 месец
Стига сте правили реклама на измамника Дунев !!! Не ходете в сервиза на Румен Дунев ! Там работят млади тарикатчета, взети буквално от улицата. Дунев е инструктирал тарикатчетата да надписват труд за несъществуващи дефекти и проблеми ! Аз няколко пъти пострадах от тях (дори ми бяха сипали вода в съда със спирачната течност !) и вече не стъпвам там. Много мои познати също се оплакват от сервиза на Дунев.
15
0
 
22
 
! Отговори
Гориво преди 1 месец
Системата на ГТП никога няма да работи.Докато има некачествени горива.
14
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Напротив! Има хаос! Само *** би очаквал от 14 годишна кола да има показателите, както когато е била нова! Давайте по-ниска екокатегория и това е! Да ама не! Целта не е изрядност на явтомобилите а принудително спиране на старите под благовиден предлог! Плебеите да слязат от колите, за да може другарите да карат необрзпокоявани!
13
4
 
23
 
! Отговори
Дракона преди 1 месец
Добре де, а защо нивата на въглеродният двуокис при дизелите не се мери? А освен това те отделят и повече азотни и серни окиси отколкото бензиновите, както и фини прахови частици както е казал по горе екс-пердът.
12
0
 
22
 
! Отговори
Митко преди 1 месец
Тоя дунев какъв голем експерт е?явно му плащат!!!
11
0
 
18
 
! Отговори
Митко преди 1 месец
Тоя Дунев какъв голем експерт е?явно му плащат!!!
10
0
 
21
 
! Отговори
Няма грешка преди 1 месец
Като един автомобил покрива критериите, защо тогава има стикери и зони за влизане бре експерте? Поредния предплатен експерт

Спонсорирани публикации