Експерт за техническите прегледи: Системата заработи още от първия ден

Румен Дунев поясни защо бензиновите коли имаха проблем, а дизеловите не
7 авг 2024 19:30, Анисия Иванова
30

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи (ГТП). Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на "Автомобилна администрация".

За да няма проблеми с автомобилите на бензин, които минават на прегледи, се предлага вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Има ли хаос с ГТП

"Аз не мога да го класифицирам като хаос. Системата заработи много стабилно още от първия ден. Очакванията бяха, че с дигитализацията, с влизането на нова система, нови правила, би имало хаос. Не, хаос нямаше. Пунктовете си работеха, системата издържа", заяви председателят на Българската федерация по автомобилен спорт и автотехнически експерт Румен Дунев в студиото на "България сутрин".

Той цитира и данни, според които в седмицата преди дигитализацията на ГТП са преминали 105 000 автомобила, от тях временно допуснати са 150, а не са допуснати 22 коли. Седмицата след дигитализацията на ГТП са преминали 95 000 коли, временно са допуснати 1397, а 153 автомобила не са допуснати.

Защо бензиновите коли имаха проблем, а дизеловите не?

"Ако една такава система работи на 100%, защо тогава да са годишните технически прегледи, всички автомобили да са изрядни, могат да си карат по пътищата. Малко се преекспонира тази тема. Това, което подразни шофьорите, са очакванията, че дизеловите автомобили пушат и се движат, а бензиновите, които не пушат и са ужким по-изрядни, в тях се върна бумерангът", поясни Дунев пред Bulgaria ON AIR.

При дизеловите автомобили се мери димност и голяма част от дизеловите коли ги покриват. При бензиновите коли обаче показателите са няколко. Първият от тях е въглероден двуокис в изгорелите газове, който има определени норми. Когато автомобилите са по-нови, границите за тези изгорели газове са по-тесни.

При по-старите автомобили допустимите норми са по-високи, защото самият двигател на колата е така конструиран и няма как да бъдат свити техните граници.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
2
 
13
 
! Отговори
Системна грешка преди 1 месец
Системата си работи. В пункта за ГТП проверяват дали е платен данъка, Застрахователите сигурно правят психотестове, а КАТ провяряват дали водача е ял, пил и дали е в настроение.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А на колко от бензиките им е махант катализатора?
7
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
само и бугаристан дизела е най екологичен,после са бензина и газа според "експерти" ,нема такава подигравка и тоя дунев ли къв е голем "експерт"
6
36
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Стига ревали. Системата най сетне заработи. Никой не ви е виновен че не си поддържате трошките и ги карате до пълен разпад. Нито някой ви е длъжен.
5
2
 
26
 
! Отговори
Flintstone drive преди 1 месец
Същата работа като със системата за електронни винетки, само простотии.Вредните емисии, освен на неизправност на автомобила, могат да се дължат на лошо качество на горивото (поради липса на контрол от страна на държавата). Явно целта е да платите два прегледа за един месец.
4
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Гвоздейков трябваше отдавна да е изритан.
3
21
 
4
 
! Отговори
спилий преди 1 месец
всичко се преекспонира само и единствено от пунктовете който незаконно пускат на преглед два пъти повече от капацитет на пунктовете им. разбира се недоволни са и сел***ците който гледат освен за ракия да не харчат и стотинка за друго.
2
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако има нещо дето със сигурност ще ви изкара боя това е да лишиш българина от колата му. Който не го разбира сега, ще го разбере по трудния начин.
1
1
 
36
 
! Отговори
Azz преди 1 месец
Все един и същ Хексперт - румен пакдуднев.....все едно и също дудне-явно има подготвен високо платен проект....

Спонсорирани публикации