Преходът към е-коли тревожи френската автомобилна индустрия

ДВГ трябва да се премахнат до 2035 година
4 авг 2024 15:15, Инна Ангелова
25
Преходът към е-коли тревожи френската автомобилна индустрия
Снимка: Pixabay

Крайният срок 2035 година, който има Франция за постепенно премахване на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене полека идва, работниците в индустрията се притесняват, че и техните дни може да са преброени, предаде АФП.

Въпреки че в някои региони на Франция, по-специално в северната част на страната, където възниква "Долината на батериите", има много оптимизъм, работниците в доставчиците на части в други региони са песимистично настроени. Тъй като продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели е разрешена само за следващото десетилетие в Европа, индустрията, в която са заети 200 000 души във Франция, е изправена пред принудителен поход към промяна.

"Преходът към електромобили можеше да бъде осъществен, когато Walor ни купи, но те не инвестираха", каза Северин Персон, експерт по контрол на качеството в предприятието на компанията в град Вузие. Walor купи предприятието през 2018 г. Производството му на шарнири за трактори и камиони не е застрашено от преминаването към електромобили, но търсенето на корпуси на трансмисионни диференциали и колектори за двигатели вероятно ще претърпи големи промени.

"Преди Citroen разпределяше работата между всички в Ардените. Те не ходеха до другия край на света, за да получават части", каза Бруно Бодсон, управител на цех в профсъюза CFDT. Персон и колегите ѝ са се примирили с вероятното затваряне на фабриката предвид намаляването на поръчките.

Но настроението е различно в северната част на страната, където се изграждат редица "гигафабрики" за батерии, включително тази на компанията Automotive Cells Company (ACC) в Дуврин В съвместното предприятие участват производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, както и френският петролен и газов гигант TotalEnergies.

ACC построи своя огромен завод за батерии на мястото на фабрика, в която се произвеждат двигатели за Stellantis, чиито автомобили включват френските марки Citroen и Peugeot. Stellantis заяви, че "мястото е избрано в отговор на социалната нужда" от преквалификация на служителите на завода. Броят на служителите е намалял от около 5 000 през 80-те години на миналия век до 700 души днес. / БГНЕС
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
2
 
2
 
! Отговори
Единственото право преди 1 месец
да съществуват ел. коли е в града за поща, стокови доставки на магазини или в производството като електрокари! Всеки учил и внимавал по физика може да изреди неизброимите причини против широкото разпространение на е-колите: къс пробег (зима), тегло в сравнение с Д.В.Г., огромно натоварване за околната среда при производството (ползване на отровни вещества напр. арсен) и рециклирането, остатъчно електричество при репатриране или катастрофа и най вече ниския КПД и м.н.д. при сегашното производство
21
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И всяка ел кола с един генератор с двг в багажника за зорзаман
20
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
какви ел.коли за Франция,:"пляс,пляс ***" за тях.видяхме ги.
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На всеки 200-250 км по всеки път, трябва да има станция за зареждане на поне 20-тина коли на магистрали минимум по 40. В проходите на 100км. Иначе пътна помощ яко ще заработва.
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами въпросът е кола с ДВГ или електрокар с черупка /чине въведение - електрокар за много пари, е чините добре са се сетили как да цедят богатия ЕС./
17
3
 
13
 
! Отговори
Ех, батерии... преди 1 месец
Луксозна електро-бричка "Мерцедес" се подпалила в подземния паркинг на жилищна сграда в корейския град Инчеон, и то не в момент, когато батерията се е зареждала. Резултатът - огромни щети заради повредени още 70 коли, над 20 души пострадали от токсични газове. Пожарът е овладян чак след 8 часа. Според корейските власти през миналата година в страната е имало 72 инцидента със самозапалване на електротаралясници. В какво светло бъдеще ни набутват глобалистите, а?
16
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тези така наречени е-коли ще станат най-големия замърсител и тровител на природата в бъдеще. Поинтересувайте се за какво в действителност става въпрос.
15
5
 
7
 
! Отговори
Кръчматъ преди 1 месец
А, за електоенергията необходима да зареждаш милиони ел. авто помислиха ли? -))) А, кво шъ праят с отработелите ресурса си батерии - не по малко опасни, че и канцерогени замърсители???
14
1
 
6
 
! Отговори
Курти преди 1 месец
.........Ако не беше навремето Граф Порше да им оправи малко индустрията и електрички нямаше да имат..........
13
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Този преход е невъзможен. Политиците просто искат да не карате никакви автомобили. Сега ви подлъгват с електрическите. Това е само примамка за скочите в капана.
12
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Правилата на играта ги определят клиентите, не някаква загубена акушерка, дори тя си осъзна грешката но твърде късно.
11
22
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колкото и да се мрънка, вече е решено да се изхвърлят печките и да се купуват модерни коли, които няма нужда да бълват смрад и отрова.
10
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ypoд
9
1
 
14
 
! Отговори
Микробиолог преди 1 месец
Е коли може и да значи ,,Ешерихия коли",към която,очевидно франсетата отдавна са свикнали,и си я отглеждат в Сена,изливайки обилно там своите фекалии.Да им е честито.
8
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Загубят ли кадрите и оборудването веднъж, връщане няма. Западът добре да мисли какво прави, той или чините.
7
2
 
4
 
! Отговори
Мишо преди 1 месец
Не ми дреме, акоискат да си сложат въже на шията.
6
3
 
10
 
! Отговори
Зелени доктор преди 1 месец
Ще помогнем на братята французи да си направят евтаназия за да не се мъчат. Постепенно ги подготвят за ликвидация ама те не се усещат .
5
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Новото е смях на търкалета спряна Ел кола в канавката се зарежда с дизелов агрегат
4
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ами като избират зелени да ги управляват е така. А електричките са на чина измислица, ДВГ не могат чинета, но електрички с избухващи и замърсяващи, нерециклируеми батерии могат. Е Запада срещу чините, да не внедряват е-колите, само ДВГ.
3
1
 
16
 
! Отговори
До2 преди 1 месец
Тая технология е от 70 та година ако не и по рано защо толкова години не беше пусната, в ход защото не е рентабилна