Първият водороден влак в света се върна към дизела

Четири френски провинции също са поръчали 12 водородни влака
16 сеп 2024 14:20, Анисия Иванова
26
Първият водороден влак в света се върна към дизела
Снимка: Pixabay

Наложи се първият водороден влак в света да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom.

В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво.

Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане.

Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis.

Четете повече по темата в automedia.investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Няма страшно преди 1 ден
Руснаците ще ви изпратят водородни бомби
25
5
 
0
 
! Отговори
Ха ха ти да видиш преди 2 дни
Путин ни върна в пра ерата.ОКУПАТОР!!!
24
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
ПО- ГОЛЯМ ЕФЕКТ ЩЕ ИМА ПЪРВОТО " ДЪРВО, КОЕТО СНАБДЯВА ДОМА С БЕЗКРАЙНО ЕЛЕКТРИЧЕСТВО" - НОВО ОТКРИТИЕ!
23
2
 
6
 
! Отговори
БАНко преди 2 дни
ФОЛКСВАГЕН И ГЕРМАНИЯ - КАПУПНИЦИТЕ НА УРСЪСЕЛА !!!
22
0
 
11
 
! Отговори
Пенсионер преди 2 дни
Не плювайте в стария кладенец , че ще се наложи пак да пием от него. Разбирате , нали ?
21
1
 
7
 
! Отговори
VladTepes преди 2 дни
При 1-2 влака до няколко на ден екологичният ефект е нищожен и спокойно може да вървят леки икономични дизелови мотриси с минимални разходи.
20
0
 
8
 
! Отговори
VladTepes преди 2 дни
По слабо натоварените линии е нормално да има леки и икономични автономни мотриси дори дизелови, електрификацията е разхищение. Контактната мрежа изисква почти същата поддръжка при 1-2 и 100 влака на ден и в първия случай разходите стават огромни. Загубите на енергия при 1-2 влака са сериозни.
19
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
До VladTepes Ти или някой от вашите да не би да се занимава с държавни поръчки и да цоца пари? Цялото това с H2 влаковете е единствено за да се цоцат парите на данъкоплатеца. Нямат нито икономическа изгода нито екологична. Пък ако инженер ги погледне първата му реакция ще е да се изсмее. После като му кажеш колко "free tax payer money" ще му платиш за задачата и ще си промени мнението. Това са зелените днес. Или пълни наивници или демоагози правещи бизнес чрез псевдо екология.
18
2
 
12
 
! Отговори
Fena преди 2 дни
Кучето, преди да лапне голям кокал, първо го мери, дали може да излезе. За разлика от идеите на ЕС. Нароиха се Мишoци, дето нищо не разбират и повтарят като папагали идеите на политиците, дето още по-малко разбират. Зелена сделка, но без да са измислили алтернатива. Кой да измисли? Послушните бюрократи като ***? Няма да стане. Трябват хора с топки, идеи и пари, а такива в Европа вече няма. Водороът е трън в задникa и то опасен. Дано не го разберат по трагичния начин.
17
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
До VladTepes 16. А кое е оправданото на това да изработват нейде си водород, да го съхраняват в специални контейнери понеже не може да се съхранява как да е и накрая да го транспортират до еди къде си за ползване ? Разбира се остава и постоянната опасност от взрив докато електричеството не гърми.
16
3
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 2 дни
До АнонименЕлектрификация при 1-2 влака на ден неизбежно е много скъпа - инвестицията е почти колкото за натоварена линия с няколко десетки влакове на ден и себестойността на превоза става огромна. За линии с 1-2 до няколко влака на ден е най-добре да се ползват леки и икономични мотриси с автономно задвижване - акумулатори, водород, газ, дори дизел.
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
До VladTepes - знаеш ли колко пари се отпувкат за ремоти на ЖП инфраструктура годишно? А колко пари с изхачили за да правят инфраструктура на Водород и да разработват скъпи влакове? Дори за слабо-натоварените линии по-евтиното решение е жица с ток. H2 за ЖП e виц. Разбирам да кажат: Майната и на екологията, важното икономиката да върви, но с този Грийнуош зелените съсипаха и икономиката и екото. Харчат пари които са по-необходими другаде. H2 влак с идея е някой да си напълни джоба с мангизи.
14
0
 
4
 
! Отговори
VladTepes преди 2 дни
До Пари вместо ЕкологияЗа слабо натоварени линии електрификацията не е оправдана, примерно ако минават няколко влака на ден.
13
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Умнокрасивитетът отдавна е превзел и Германия. Нямам какво повече да добавя.
12
0
 
24
 
! Отговори
Алекс преди 2 дни
Същата работа с тролейбусите в градовете.Контактната мрежа се разруши и сега се купуват скъпи електробуси,които имат ограничен живот на батерията.На тролея му пренавиваш намотките на електродвигателя и се ползва години наред.
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Па добре, че не са се върнали на кюmюр
10
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Недоразбрах ена раота...значи ше го ползват възобновяемото ликтричеству да праят водорд за влак дето мое директно да ползва ликтричествуту без посредник водорода ?
9
1
 
11
 
! Отговори
Greenwashing. преди 2 дни
Greenwashing е термин който уж под еко-предтекст изисква от данъкоплатците да харчим излишно много пари купувайки мега скъпи влакове и инвестирайки много пари във водородна инфраструктура, при положение че има изпитано и пъти по-евтино и по-екологично решение за ЖП транспорта.
8
1
 
22
 
! Отговори
Пари вместо Екология преди 2 дни
Това с водородния влак е толкова излишно занимание. Екологичното и в дългосрочен план по-евтино решение отдавна е измислено. Нарича се електрификация. Така и така навсякъте се отпускат ЕС програми се наливат много пари в ЖП инфраструктура, като ремонтират линиите, могат да опънат един кабел отгоре? Цялото това разработване на водородни влакове е с цел финансово облагодетелстване и няма нищо общо с екологията.
7
2
 
5
 
! Отговори
Фифи преди 2 дни
Влака и с биогаз ще върви.Резервоарите в тоалетните на вагоните.