Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат

Все пак обаче ще има промяна в закона за техническите прегледи
4 авг 2024 21:10, Нели Христова
83
 Георги Гвоздейков: Промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат
Снимка: БГНЕС

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи. Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на автомобилна администрация. Пред NOVA транспортният министър Георги Гвоздейков обясни какви отстъпки ще направят, за да се даде гратисен период за автомобили, които не могат да минат прегледа. Той беше категоричен, че не може да се промени стойността на вредните емисии, защото те са обвързани с европейска директива. В търсене на трайно решение се предлагат промени. Едното е вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни. Работната група, която започва работа още в понеделник, трябва или да одобри предложенията, или на да направи други.

След промяната при годишните технически прегледи, много шофьори не успяха да минат тестовете с бензиновите си коли - най-вече заради европейските изисквания за нивата на вредни емисии. След хаоса и напрежението в пунктовете, транспортния министър поиска оставката на шефа на Автомобилна администрация. И предлага промени, още от утре. „Това, което можем да направим, за да облекчим притеснените хора, е автомобилите, които имат проблем с изгорелите газове да не се третират като „опасни”. Да влязат в категория „значителни”, тъй като не застрашават пряко безопасността на движение по пътищата”, каза Гвоздейков.

Това ще позволи на тези коли да продължат да се движат по улиците. И няма да бъдат спирани, както е досега. Гвоздейков е категоричен: промени в прага за вредни емисии не могат да се въведат. Но е готов и на още отстъпки.

„Този период за отстраняване на нередностите да бъде удължен от 14 на 30 дни и за такава нередност автомобилът да не бъде спиран от движение. Тук не става въпрос за намаляване на стойности, за облекчаване на режима, който изпълняваме като директива”, каза още министърът.

С по-трайни промени, които да решат проблема, още от утре се заема работна група. Тестово ще се следи дали анонсираните от министъра временни мерки ще променят броя автомобили, които не минават прегледа. До намиране на трайно решение, притесненията сред шофьорите остават.

„Карам стара бензинова кола и все още съм изключително притеснена”, сподели Десислава.

Автомобилният експерт Румен Дунев каза: „Моят съвет и преди да минат ГТП, да минат на сервиз, където да прегледат своя автомобил. Катализатори вече има на много по-достъпни цени.”

А министърът обясни - директорът на „Автомобилна администрация“ Борислав Муеров си тръгва не само заради прегледите. „Забелязал съм, че той няма достатъчно инициатива, креативност, отговорност, информираност”, посочи Гвоздейков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защо просто не свалят категорията и толкоз. Плащаш си по големият данък като замърсител, но си караш колата. Какво значение има за държавата 4 или 5 категорията ще е колата. Още повече, че това не е евростандарт, понеже там има и евро 6, а някакъв измислен побългарен. Е лошото е ако не попадаш в 1 категория ... за тези може да им се покаже "гробището" обаче.
74
1
 
1
 
! Отговори
skk преди 1 месец
Коя е тая директива, която налага стандарти по строги от тези на прпозводотеля. Ще ми кажат ли експертите, как прпозводоъеля е дал макс 0.5% СО на празен ход и 0.3% на обороти, а вие искате 0.3 на празен и 0.2 на обороти. Как може да се мине нещо което е заложено по строго от заводските? Тука не е въпроса за ремонт, а за стандарт!
73
0
 
0
 
! Отговори
Катализатор преди 1 месец
Оригинален катализатор си е цифра. Евтини са китайските, които може да се запалят. Ако моторът гори масло, няма смисъл да се сменя катализатора без да се оправи и мотора. Семеринги, дюзи и т.н. Звучи добре, нали :) Що да не си взема дизел?
72
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ЕВРОПА ПЪРВО НИ НАБУТА СТАРИТЕ КОЛИ И СЛЕД ТОВА ВЗЕ МЕРКИ, ТАКА Е ЩОТО СИ НЯМАМЕ ПОЛИТИЦИ
71
6
 
5
 
! Отговори
Селянин преди 1 месец
Нямали пари, за цигари и вейпчета дават по 200 лв. на месец, но 300 лв. за лизинг на нова Дачия нямат, защото трябва да карат немска премиум марка на 20-30 г. Българинът все иска да мине метър, по-добре да дадеш 20лв. за салфетки в чалготеката, но пари да инвестира в старини няма да направи... *** народ, както го е казал Буров.
70
0
 
7
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Руменчо Дунев надуши плячката и щедро раздава съвети: Елате ми в сервиза да ви суровакам.
69
2
 
6
 
! Отговори
Я па ти.. преди 1 месец
До Анонимен 69 Според теб трябва да има и лимит за панелките. Петдесет години и събаряй. Не си добре човече .
68
1
 
6
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 месец
Вулкана Везувий изригна отново и сложи край на борбата за чист въздух. Исландия дими непрекъснато . Колите са едва на пето място по замърсяване. Какво се прави със замърсителите до четвърто място ?Предлагам ГТП да бъдат през година и да се облекчат.Стига рекет над народа.Колата някога беше лукс , сега е необходимост.Не ни стъжнявайте повече живота.
67
0
 
10
 
! Отговори
Така преди 1 месец
Ейй министърче,и ония Дунев от сервиза,какви ми пробутваш да слагам катализатор,като аз имам и пак не минах,с напълно изправна кола
66
2
 
14
 
! Отговори
1346 преди 1 месец
Хм, интересно как тия мистериозни ЕС директиви, се приемат овчедушно само в България! Сменихме регистрационните номера на автомобилите, щото ЕС казал така, сменихме личните документи, щото ЕС казал така, сега ще спрем и автомобили да ползваме, щото .. Пиронков, я ми обясни как гърците щъкат из ЕС с регистрационни номера от времето на Папандреу?!
65
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трябва лимит на годините на автомобилите. След като направят 15 години да се изкарват от движение.
64
1
 
9
 
! Отговори
АХА!! преди 1 месец
--Ако нямам автомобил- Държавата какво ще загуби? местен данък -100-200лв-- Гражданска -200лв винетка 100лв зелена синя зона -100-150лв-- гориво- 2000лв годишно-- гуми 600лв за 2 години-- масло 100лв филтри 100лв-годишно- годишен преглед 60-90лв-- и още и още-СЕРВИЗ ПОНЕ 500ЛВ -КОЙ ще загуби повече- ТА ХАЗНАТА ВИ ЩЕ СЕ ОПРАЗНИ БЕ -ЗЕЛЕНИ БУДАЛИ!!
63
1
 
10
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
Да идват бесилките !!!
62
1
 
12
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
Оставка и АРЕСТ за всички ! Тея са като Мок - лъжци и ***. Боли ме фара за европейската хурективия. ! Оставка и затвор !
61
2
 
9
 
! Отговори
Закривай преди 1 месец
Държавата позорът на Балканите
60
0
 
18
 
! Отговори
За затворът си.... преди 1 месец
....влизай веднага преди да си изкарал хората по улиците!
59
1
 
13
 
! Отговори
До 60 преди 1 месец
Те стандартите са за хората,проблема е ,че заплатите изостават ,а инфлацията ги намали още.Да благодарим на Асен за комисионните на посредниците на руски газ за 30% увеличение което блокира индустрията и увеличи цените.
58
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е така е ,вредни емисии са си вредни не само за околната среда ,а и за хората които дишат замърсен въздух.И така рано или късно,но както върви ще е по рано снабдяване с катализатори е на дневен ред. А министъра да направи нещо по въпроса с цената ,защото спекулантите ще се развихрят
57
1
 
27
 
! Отговори
Чендов преди 1 месец
Европейски стандарти за всичко, само заплатите африкански!
56
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За качеството на горивата, нищо не каза, спрямо същите европейски норми е ***?