Експерт: Влаковете да спират при температури над 40 градуса

Трябва редовно да се правят замервания на релсите
25 юни 2024 14:00, Анисия Иванова
29

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин. Тук се поставя въпросът само времето ли е причината или има и други фактори. На този фон ставаме свидетели и на доста катастрофи с влакове, а у нас вече видяхме и първият влак с немски вагони, който пътува от София до Бургас.

"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя една по-особена част за поддръжката на железопътната инфраструктура. При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев в ефира на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.

"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчици", коментира Ананиев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 7 - Здрави. Но има и друго - икономически стимул. Ако нашите релси носеха на няколко олигархси милиарди, каато дори оставаше и за държавата, всеки месец, щяха и нашите да са здрави. Проблемът е, че защото унищожихме БДЖ, че да може автобусите да правят пари, няма да видим подобрение. Не и скоро.
7
1
 
15
 
! Отговори
Жепееец преди 3 месеца
Не само кнатониери. Състава в ЖП е около 50 процента пенсионери останали след пенсия. Заплатите са никакви и млади хора не дават. До 5 години положението в БДЖ ще е страшно. Инспектори и администрация са 3 пъти повече от работници
6
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А сега си помислете какви трябва да се железните пътища през Средна Азия, които е изградила и продължава да изгражда Русия с хиляди километри. И по които непрекъснато се движат влакови композиции с поне сто вагона. И то на малки интервали, защото се прекрава милиони тонове товар от Китай за Европа И от европейскта част към тихоокеанското крайбержие.
5
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
От изказването на професора стана ясно, че (поради високомериие и самонадеяност) са уволнени всички кантонери, които са следели за състоянието на трасето, а на тяхно място така и няма навсякъде датчици, които да сигнализират за опасности... Има и друг начин да не се прегряват толква релсите, както и ътищата въобще,но той не е от днес за утре и изисква грижа:това са пояси с дървесна растителност покрай пътищата. Но откак избухна"демокрацията"всичко е разпарчетосано, по закон се действа на парче
4
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
И държавата да се затваря
3
1
 
15
 
! Отговори
Бай Дрън преди 3 месеца
Професия кантонер вече няма, всеки иска да е адвокат, журналист, политолог, икономист, политик...и изобщо, цял живот да си кръстосва краката. Те тия професии във влак не се возят. Как да стане работата?
2
1
 
15
 
! Отговори
Мждувременно преди 3 месеца
В Китай вече правят влакове на магнитна възглавница. Без релси се движат с 300км/ч. Имат и нов прототип който се движи във вакуумна тръба като целта е да достига скорости до 4000км/ч
1
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Те и без това не пристигат в България.то влакове няма