Водите на Черно море са чисти, учени открили нов вид миди

Вземат се проби за замърсяване заради войната в Украйна
16 окт 2024 19:45, Анисия Иванова
Водите на Черно море са чисти, учени открили нов вид миди
Снимка: БГНЕС

Водите в Черно море са чисти - до този извод стигат учени, които са открили нов вид миди. Според изследователите това е знак, че има по-малко замърсяване.

Проект за изследване водите на нашето море и тяхното замърсяване вследствие на войната на Русия срещу Украйна се осъществява съвместно от български и норвежки учени.

От българска страна участва Басейновата дирекция във Варна и Висшето военноморско училище "Никола Вапцаров". По време на своите експедиции учените са открити новия вид мида, пише БГНЕС.

Взетите проби ще бъдат изследвани в Института за морски изследвания в Белген, който е партньорът от норвежка страна. Очаква се резултатите да станат ясни през февруари следващата година.

Още по темата: водимидиЧерно море
Още от Страната
Скъпите безглутенови храни са без алтернатива за много хора

Гомнонорие

(-_-) преди 3 часа
Тя водата била чиста, ама резултатите щели догодина да са готови.. Хмм дообре!

Анонимен преди 3 часа
Мидите са филтър за морската вода. Щом и нов вид откриват, значи лaйнaтa са много, храна за мидите бол....

Анонимен преди 3 часа
Как не им омръзна да ни повтарят тази ГРАНДИОЗНА ЛЪЖА, за "кристално чистите води" на Черно море по нашето крайбрежие? Явно тръбите на канализацията, които се изсипват през 50 метра под пясъка на плажовете е чиста като сълза и директно може да се пие????

Муахаха преди 3 часа
явно Химикалите от НАТО-вските Снаряди са по-силни и от Радиация - толко Мутагенни, че нови Видове се Появяват!

Анонимен преди 3 часа
Верваме колко са чисти.Руснаци и укри се счупиха от бомби и ракети а те са супер полезни.Освен всичко останало черно море е безотточно.каквото сипят вътре остава вътре.Не искам да правя аналог със септична яма ама е нещо подобно.Просто септичната яма е по-голяма та затва понякога не изглежда като такава.Но си е.

чисто е чисто е преди 3 часа
Нов вид мида с 8 крака и 2 глави.