Германските автомобили дишат прахта на китайските електрички

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19%
19 окт 2024 20:25, Инна Ангелова
28
Германските автомобили дишат прахта на китайските електрички
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Райън Сю беше клиент-мечта за германските автомобилни производители. Живеещата в Гуандун предприемачка и съпругът ѝ притежават Porsche 911 и Mercedes-Benz G-класа и бяха сред първите купувачи на електрическото Porsche Taycan.

Но възгледите ѝ за германските автомобили се влошиха, тъй като китайските потребители все повече предпочитат техническата изтънченост пред традиционните предимства като конски сили и управление. Софтуерните системи в Taycan, който струва доста над 100 000 долара, са „ужасни“, казва 36-годишната майка на три деца. Той е „просто електрифицирано Порше - и това е всичко“.

Оценката ѝ не е единствената. Тъй като Китай се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG се стремят да предложат електромобили, които да се харесат на клиентите на най-големия и най-доходоносния им пазар, поставяйки на карта инвестиции в размер на 35 млрд. евро (38 млрд. долара).

Последните предупредителни знаци се появиха миналата седмица, когато и трите германски производителя съобщиха за спад на продажбите през третото тримесечие в Китай. BMW отбеляза най-силния спад на продажбите си там от повече от четири години - 30%, а доставките на Mercedes намаляха с 13% на фона на слабото търсене на най-скъпите автомобили, включително лимузините S-класа и Maybach.

Продажбите на Porsche в Китай се сринаха с 19% и доведоха до най-лошите резултати за третото тримесечие от десетилетие насам, тъй като глобалното търсене на Taycan намаля почти наполовина. Volkswagen - компанията майка на Porsche и Audi - отчете 15% спад. „Конкурентната ситуация в Китай е особено интензивна,“ каза Марко Шуберт, който ръководи продажбите на VW.

След като доминираха в ерата на бензиновите автомобили, германските производители станаха самодоволни, подценявайки заплахите от новите съперници и нежелаейки да се откажат от печалбите, генерирани от автомобилите с големи двигатели. Това позволи на Tesla Inc. и на местните производители, водени от BYD Co., да навлязат бързо с технологични и достъпни плъгини и сега Китай вече не се нуждае от тях и не ги иска там.

Цялата статия може да четете на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още по темата: КитайДВГVWе-автомобили
Още от Наука
Грандиозен метеоритен дъжд ще връхлети Земята
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 31 минути
До 18 "Дойчото ... , ако поискат могат да създадат изключително надеждни автомобили," -първо трябва да купят Ноу хау как се правят от Китай.
23
0
 
2
 
! Отговори
Христо Христов преди 33 минути
Още 2005 година Фолксваген бяха изостанали от Хюндай.
22
1
 
0
 
! Отговори
Пряко преди 34 минути
Да си карат "курниците" на батерии!
21
0
 
4
 
! Отговори
Име преди 35 минути
Ако Европа ме беше васал на щатите, това нямаше да е драма! Но Европа и управниците ѝ са много зле!
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 54 минути
На изложението в Експо центръ , китайските правят фурор .
19
1
 
2
 
! Отговори
Инженер преди 55 минути
По *** платена статия не съм чел. Дори и *** Бъртън би ви завидил на фантазията и озъпачаването. Искам да попитам някой от кретeните от днес карал ли китайско менте, защото аз съмпо голяма дървесина бъгав софтуер не съм виждал. Аман от платени кретeни идоти
18
1
 
6
 
! Отговори
Айляк преди 1 час
Дойчото и джапанките, ако поискат могат да създадат изключително надеждни автомобили, правили са го навремето - да не говорим за Порше-та, а примерно за Мерджо W124 и Тойота Пикник (бензин). И докато японците все още държат някакво качество, то швабите го удариха съвсем на интерес, особено през последните 15-20 години. Хич не ми се ще да карам китайско, хеле пък ел. автомобил, ама знам ли, всичко е възможно.
17
11
 
7
 
! Отговори
Дмитрий преди 1 час
Свърши времето на петрола. Вече всички ще бъдем на електрички. Русия, Иран и Саудитска Арабия приключиха. Вече няма кой да им купува петрола. Да гледат към Венецуела и ще си видят тъмното бъдеще. Барел петрол трудно ще мини и 10 долара вече.
16
0
 
1
 
! Отговори
До 14 преди 1 час
Аз предишния ми Куго G3 сегашния Дуалтрон Того им навъртям по 2к километра на година, при мен механиката се разбива първо, батериите държат здраво, на ел. колелото мотора превъртя ама нов за 130 лева си е смешка направо пак да се троши ако иска.
15
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
До Oberbayern Бе бягай бе, палячооооо :D Федерализация вика :D
14
3
 
7
 
! Отговори
пияница мистик преди 1 час
Не е вярно. Китайският ми електрически скутер в началото държеше над 40 километра пробег с пълно зареждане. Само след година батериите му паднаха дотолкова, че сега ще трябва да купувам 4 нови акумулатора. За щастие намерих същите като габарити и мощност, българско производство. Ще ми струват към 500 лв., но мисля, че се са по-доброто решение от нови китайски акумулатори. А италианската Vespa, вярно, бензинова е, но работи безотказно, Толкова за китайското и европейското качество и производство
13
0
 
16
 
! Отговори
Мда преди 1 час
Ами супер! Аз не искам кола която да е като подвижно казино!Едно време в алиекспрес се появиха някакви лед крушки дето се слагаха във вратите да ти свети логото на земята като я отвориш ... Сега се предлага като "екстра" в Порше, БМВ, Мерцедес ... щото китайците искат нещо да им свети,да им мига, да лъска,вратат да се затваря 5 мин с натискане на бутон,искат циганийка. Не ща бе!Искам кола,не подвижен увеселителен парк.
12
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Щото вдигат много прах,бракмите!
11
2
 
4
 
! Отговори
аз да ви обадя преди 2 часа
Работата е че наливат наливат много пари за да останат в играта в Китай и подготвят почвата за извиване на ръце на правителствата- спасявайте ни иначе ще затворим заводите , хората ке са недоволни и на изборите ще гласуват за "лошите".
10
12
 
17
 
! Отговори
Oberbayern преди 2 часа
Толкова фенове на Китай? Много ми е интересно, ходили ли сте? Дори в тази част на света само? Аз съм ходил. Във фабриките бачкат като роби. На белите гледат с недоверие. Виждалили сте ги как ядат? Смятате ли, че са ви близки по някакъв начин? Защото, ако Тръмп спечели, може да се наложи рязко да се върви към федерализация на Европа. Германия ще е център. Ако толкова не ви харесва, ами излизайте сега. Да ви видим в съюз с Еритрея и Египет колко ще просперирате. Защото Германия няма да ви търпи!
9
2
 
18
 
! Отговори
Дедо ви преди 2 часа
Честно казано, за мен това е добра новина. Дано от БМВ, Мерцедес и VW загубят пазара в Китай, та да започнат отново да правят коли за бели хора. Омръзна ми от тия гадни китайски дизайни и лъскави екранчета. Дайте ми нещо модерно, но с цялостния вайб и усещане на е38, е39, е30, w124 - мощни, солидни коли с големи двигатели и ЕВРОПЕЙСКИ агресивен дизайн.
8
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Добре че в България хората предпочитат бензинови и дизелови коли. Китайците не ме интересуват.
7
1
 
10
 
! Отговори
5000 лева заплата преди 2 часа
Аз проблем с глада нямам.Ей сега отивам на ресторат
6
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Нормално, Германия е ракът, не локомотивът на Европа. Китайските коли са с много по-добро качество на конкурентни цени, Ромските (немските) коли си отиват. Свиквайте.
5
9
 
7
 
! Отговори
до 5 преди 2 часа
Това го повтаряте от 100 години бе копейки