Над 40 авиокомпании използват "Боинг" 737 с проблеми с щурвала

Има издадени препоръки за безопасност поради инцидент от февруари
1 окт 2024 08:57, Елка Василева
38
Над 40 авиокомпании използват "Боинг" 737 с проблеми с щурвала
Снимка: архив, БГНЕС

Националният съвет по безопасност на транспорта (НСБТ) на САЩ заяви, че има вероятност над 40 чуждестранни оператори на самолети "Боинг" 737 (Boeing 737) да използват самолети с компоненти от системата за управление на щурвала, които създават риск за сигурността, предаде Ройтерс.

Още по темата

Миналата седмица съветът издаде спешни препоръки за безопасност заради  възможността за засядане на системата за управление на щурвала на някои самолети "Боинг" 737. Повод за препоръките бе инцидент от февруари, при който педалите на самолет "Боинг" 737-8 на авиокомпания "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines) със 161 души на борда са "заседнали" в неутрално положение по време на кацане в Нюарк.   

НСБТ заяви в понеделник, че е получил данни, че през 2019 г. два чуждестранни оператора са претърпели подобни инциденти с механизмите за управление на щурвала.

"Обезпокоени сме от възможността други авиокомпании да не знаят за наличието на тези задвижващи механизми в техните самолети 737", заяви председателят на НСБТ Дженифър Хоменди.

Акциите на "Боинг" в понеделник паднаха с 2,7%, отбелязва Ройтерс.
(БТА)

 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от Свободно време.
Любовният ви хороскоп за октомври
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 минути
Закривай и снемай от полети тази тухла!
28
0
 
0
 
! Отговори
до 5 преди 2 часа
не, че от така списаната статия може да се направи категоричен извод за това, което авторът е искал да каже.... Но имайки предвид, че пише "*** са заседнали".... в самолетите "***" далеч не са някакво устройство за "управление на самолета на земята".С *** се контролират управляващите повърхности за хоризонтално отклонение на самолета и загубата на управление на тези повърхности, особено в положение на отклонение, е ПОВЕЧЕ ОТ ОПАСНО.
27
0
 
0
 
! Отговори
До "Хайде бе... преди 2 часа
"Управлението на самолета е дублирано" - дублирано, ама щурвалите са свързани механично (прочети малко преди да се изказваш нахално и неправилно). Предполагам НСБТ на САЩ наричаш "*** които не разбират от управление на самолети", щото те са обявили това за небезопасно.
26
0
 
4
 
! Отговори
Дзивко преди 3 часа
Има и друго, икономията в използването на материали плюс това че реално машините почти не седят на земята (всяка минута на замеята е загуба), води до голяма амортизация на машините
25
0
 
1
 
! Отговори
До 24 преди 3 часа
Ти не гледай правителствените самолети, говоря за масовата авиация, самолетите на руския и американския президент само външно мязат на другите, да не говорим за контрола на ремонтите
24
2
 
1
 
! Отговори
Дзифко пифко преди 3 часа
А Мастър Путин в кво се вози ве? Как да няма надеждни самолети :)))
23
1
 
5
 
! Отговори
Ужас преди 3 часа
Всеки път като летя с LOT от LHR към Шопен се кръстя по 3 пъти с тая хамериканска керемида с крила.....
22
0
 
0
 
! Отговори
Дзивко преди 3 часа
До това води липсата на конкуренция, реално производителите са два, Бойнг и Еърбус, едно време имаше DC, ТУ сега няма никой....
21
0
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 3 часа
Боинг 737-уникално трошлив самолет.Едно оправят,веднага друго се троши.Най добре-по далечко от този самолет.
20
0
 
3
 
! Отговори
До 16 преди 3 часа
Е няма проблем щом управлението е дублирано, направо ме успокои. Дай да си летим в дефектни самолети тогава.
19
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
Не може да бъде бе! Те само руските самолети имат дефекти. Нали така, кравари скааапани у форума?
18
1
 
7
 
! Отговори
Българин преди 4 часа
If it is Boeing, I am not going...
17
3
 
4
 
! Отговори
пилот преди 4 часа
НЕ ЛЕТЕТЕ С БОИНГ АЗ ЗАМАЛКО ГО УДЪРЖАХ ВЕДНЪЖ ПРИ КАЦАНЕ, ЗАБИ МИ ЩУРВАЛЪТ И ЩЯХ ДА УБИЯ 250 ЧОВЕКА И СЕБЕ СИ!
16
5
 
2
 
! Отговори
Хайде бе... преди 4 часа
Управлението на самолета е дублирано, а има и други опции за управление. Откога мисирките започнаха да разбират от управление на самолети?!
15
2
 
6
 
! Отговори
Важното е да се преди 4 часа
пълни джоба на собственика на Боинг и да си плаща комисионите на амерканските управляващи.
14
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
Титанът играе огромна роля в икономическото развитие. По последни данни Русия има 13% от световното производство на този метал. Големи компании като Airbus и Boeing просто не могат без него и затова трябва да създадат обходни решения за доставките от Русия, за да не попаднат под санкции.
13
3
 
13
 
! Отговори
българина преди 4 часа
ако самолетът беше руски вече да са забранили употребата в европа, не знам кога ек ще го забрани.... боинг като всяко краварско нещо е корупционно и некачествено. На боинг не искам да качвам и безплатно
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
А поне знае ли се кои са тези над 40 авиокомпании, потенциално засегнати?
11
7
 
9
 
! Отговори
Христо Христов преди 5 часа
Първо, егати некадърните янки - едни п'дaли да не могат да направят. Второ - тези авиокомпании сами са си виновни.
10
4
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 5 часа
До 5 "... майстора с теслата, Сали Яшар да поправи самолета, и да литнем" - но сте стигнали. Ако беше Джон с лаптопа, можеше да четем за вас във вестниците, нали?;