Тъжна статистика: Водим по пътни произшествия в ЕС

Имаме 83 жертви на милион жители
1 авг 2024 20:45, Стела Стоянова
24
Тъжна статистика: Водим по пътни произшествия в ЕС
Снимка БГНЕС, архив

България оглавява класацията за най-много пътнотранспортни произшествия в ЕС през 2023 г.

Според германския портал Te online страната ни е лидер с 83 жертви на милион жители. В целия ЕС повече от 20 000 души са загинали в катастрофи за изминалата година.

На второ място по този печален показател е Румъния, където за 2023 г. на всеки милион жители са загивали 81 души. Челната тройка се допълва от Латвия със 76 жертви на милион.

Германия и Швеция са сред най-безопасните страни за шопфиране в ЕС.

През миналата година в Германия са регистрирани 34 смъртни случая при пътнотранспортни произшествия на един милион жители, а в Швеция - по 22 жертви.

ЕС си е поставил амбициозна цел: до 2050 г. да няма повече смъртни случаи при пътнотранспортни произшествия. Този план се нарича "Визия нула".

Планът вече дава резултати: докато през 2001 г. по пътищата на ЕС са загинали повече от 51 000 души, 20 години по-късно този брой е намалял с почти 75%.

През последните години обаче напредъкът се забави. Дори през 2021 г. жертвите са били с 6% повече. Ето защо ЕС планира допълнителни мерки за намаляване на броя на произшествията.

Те включват нови ограничения на скоростта, 30 километра в час в населените места, нулева толерантност към алкохола зад волана и системи за подпомагане на водачите. | БГНЕС
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още по темата: ЕСпътни произшествия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
5
 
! Отговори
Емигрант преди 1 месец
До 21- как така няма асфалт който да издържа на температури бе,кой и как те е измамил за това ? В Испания температурите са много по-високи,а през далечната 2003 г.,достигнаха в Севиля 58 гр,в Мадрид 56 гр.и нямаше нито един асфалт разтопен или разложен и до днес си стоят същите магистрали без ремонт от тогава,а може би и много от преди това защото аз ги заварих такива преди четвърт век и не са мръднали до днес,а вече има и асфалт който поема пороен дъжд и няма капка върху него, технология пич !
22
1
 
3
 
! Отговори
До 19 и 20 преди 1 месец
Когато човек шофира с разум както позволява пътната настилка и обстановка няма и да има ревльовци като вас да търсят оправдание за неразумните си тикви ! Освен да ревете нещо полезно свършихте ли за да имате добри пътища, избрахте ли си поне веднъж свестни и поптени политици които да ви направят европейци, излезнахте ли поне един път единни на площада да поискате сметка от тези които "назначавате" да ви управпяват какво са свършили и къде са парите за асфалт и магистрали които пристигат от ЕС ?
21
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Когато жп транспортът се модернизира и развие, влезе в 21 век, картината ще се подобри. Пътищата явно няма да се подобрят. Трудно и скъпо е при нашия климат с температурни амплитуди стигащи 45 градуса лято-зима. Няма асфалт, който да е толкова устойчив, а е очевидно непрактично постоянно да се преасфалтира. И като вземем предвид трудния планински терен, твърде тесните платна, липсата на видимост, заради криволичещите терени, перспективата за спокойно и безопасно шофиране не е на хоризонта скоро.
20
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От София до Варна още се шофира по коларски път, с известни изключения по трасето. За какво говорим въобще. Иначе може да си го изкарваме на другите колкото си искаме. Истината я знаем всички.
19
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Теренът и пътните условия на Балканите са трудни и опасни. Липсата на двупосочни пътища също е фактор за осезаемо по-високия риск. И един милион катаджии да сложим по улиците, положителен ефект няма да има. И това е така, защото обективно катаджиите не могат да предотвратяват пътни произшествия. Все пак още не са хора със свръхестествени способности, като по американските филми. Санкциите не са лек срещу човешките грешки. Въобще тази тема се банализира до степен на абсурд.
18
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колко от тези са жертва на напълно умишлено самоубийство ? Поне 60 процента ...
17
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Комплексирани индивиди комбинирано с пълна 0 като контрол и превенция води до точно това. Положението е същото за всяко едно нещо в държавата.
16
3
 
2
 
! Отговори
P.S. до 13 преди 1 месец
Когато пуснаха ВиБокс7, бях един от PRO потребителите и там качвах много компилации от рода на Междувременно в Русия и с други заглавия. Клиповете ги събирах от руски сайтове и от Ютюб. Правих компилации от страшни инциденти записани с видеорегистратор. Идеята ми беше да видят хора колко е опасно и да се внимава. Тогава бях ученик в 7 клас. Години качвах докато не затвориха всичко за инт.собственист. Гледал съм и съм преживял хиляди часове с тези катастрофи. Ефект едва ли е имало за хората.:)
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тук остана голям процент безотговорни простовати хора, а тези, които управляват, са най-лошите. Как да бъде?
14
2
 
6
 
! Отговори
До 13 преди 1 месец
Съгласен съм. Само да може по закон да се вкарват тези записи в съда.
13
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До До 8 11 Не е въпроса че камерите магически ще спрат катастрофите, но със сигурност ще намалеят. Защото когато някой прави инцидент и се запише може по-лесно да се установи чия е вината и да го има като доказателство. Ако няма камера как ще докажеш примерно неправилно изпреварване ако няма полицай на място? Не можеш! Едно неправилно изпреварване може да се размине веднъж но на следващия път може да е фатално. Затова трябва такива да се ловят колкото може по-рано.
12
2
 
5
 
! Отговори
Али Реза преди 1 месец
Нормално. Ние нямаме пътна полиция. Или тази дето я имаме е в храстите, а не на пътя
11
3
 
4
 
! Отговори
До 8 преди 1 месец
В Ютюб от преди 10 и повече години има хиляди клипове с инциденти на пътя записани от видеорегистратори. Сякаш от Русия бяха най-много записите понеже там във всяка кола има видеорегистратор, но това не пречи да правят нарушения. Всичко е в самосъзнанието. Като го няма и камерите не помагат.
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
С 30 кулиметра в час в населени места ще образуват такава суматоха...
9
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Има и друго решение. Който кара превозно средство без камера да плаща по-скъпа застраховка.
8
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трябва да се сложат камери по всички коли и ще намалеят като има запис и се докладва номера на колата за проверка.
7
2
 
2
 
! Отговори
Калин Стоянов ГЕРБ преди 1 месец
Искайте ми оставката! Аз се ослушвам като ленивец. Нали не искате аз да я подам доброволно?
6
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
През 2008г. за първи път посетих Испания на гости при брат ми. Тогава не взеха от летището в Мадрид и потеглихме за Валенсия. Над пътя виждах огромни светещи надписи през няколко километра и понеже не разбирах какво пише попитах... Оказа се, че светещи банери през деня показват колко жертви има на пътя за годината. Беше 3 август. Никога няма да забравя - изписваше 8 . Само 8 жертви...за 8 месеца по магистралата.
5
0
 
18
 
! Отговори
Емигрант преди 1 месец
Ами нормално е, шофирането е за умни, културни и възпитани хора, не е за проsти ЧАЛГАРИ ! Към тази статистика трябваше да прибавят и статистиката извършителите на тези произшествие на какво ниско ниво на интелигентност отговарят, защото на българите е на нивото на дайретата !
4
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
вече убиват малки деца