"Джейми Кинг ще представи платформата за онлайн дистрибуция VODU”

Мира Сталева на София Мийтингс
Обновена: 17 мар 2012 16:37 | 17 мар 2012 16:09, Петя Славова
0
"Джейми Кинг ще представи платформата за онлайн дистрибуция VODU”
Камен Балкански и Мира Сталева. Снимка: София Филм Фест

Мира Сталева учи теология, после психология, като по време на следването си се включва към екипа на София Филм Фест. След кратки странствания по света се завръща отново в София Филм Фест и се заема с гостите на фестивала. Понастоящем е ръководител на София Мийтингс, където от 9 години насам професионалисти в областта на киноиндустрията намират пазар за филмите си в рамките на София Филм Фест.

С какво по-конкретно София Мийтингс помогна в продуцирането на филми на млади български кинотворци
и в намирането на партньори?

Спомогна в установяването на контакти с изключително полезни и опитни хора, със споделянето на опита на точно тези хора, с повдигането на нивото на писане на сценарий, развитието на сценарий, основните положения
с регулационните механизми за правене на копродукция. Превърна се в едно ноу хау как се правят и как се случват нещата.

Кои са някои от емблематичните реализирани заглавия на филми?

Да започнем с филма „Смъртта на г-н Лазареску”, който откри новата румънска вълна със селекцията си в Кан преди 6-7 години; „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, който в момента е най-голямата българска
копродукция; „Цинкограф” на режисьора Емил Христов; френската копродукция „А защо да не живеем заедно” на младия режисьор Стефан Роблен. Това са проектите, които се реализираха като филми. Има над 70 % завършеност на филмите, които са били представени като проекти. Това е един много добър момент, но когато
говорим за филми, качеството е най-важно и ние не можем да гоним количествен показател. Хубавото е, че им е провървяло на тези проекти и че са успели да се осъществят и така да зарадват и публиката. Също е добре да се обърне внимание на Balkan screening – филмите, които се представят на закрити прожекции на фестивални представители и на дистрибутори. Реално в последните години тласъкът в българското кино и добрата фестивална кариера на повечето български филми тръгнаха от София Мийтингс.

Какви са очакванията ви от фондация “Robert Bosch” като партньор на фестивала?

Тя е наш традиционен партньор от много години. Много български късометражни филми успяха да се възползват от помощта. Ще спомена Борис Десподов, Андрей Паунов и Весела Данчева, които бяха подпомогнати в техните късометражни проекти. За първи път стартираме трейнинг, който цели да интегрира страните от Черно море и Кавказието, проекти от Армения, Грузия, Азърбайджан, Молдова, Украйна, Румъния, България. По една или друга причина образователната система в областта на киното не е толкова силно развита в региона. Естествено това оказва влияние върху самите проекти. Идеята беше да съберем младите хора. Да ги срещнем с експертите и да им дадем тласък да правят кино.

Какви качества според Вас трябва да притежава един продуцент или режисьор, за да направи добър Pitching?

Добрият Pitching се оказа съвсем не толкова лесна работа. Преди започването на София Мийтингс имаме един ден, посветен на подготовка на участниците във феста как да пийчват. Това да предадеш всичко, което искаш, в 3, 5 или 7 минути, е изкуство. Трябва да можеш да отсееш това, което ще е интересно за слушателите ти – продуценти, фондове, дистрибутори. Те трябва да бъдат завладени. Например случайно в асансьора можеш да попаднеш на продуцент, който преследваш от много време, и да трябва да представиш проекта си за 30-60 сек. Затова трябва винаги да си подготвен, да знаеш какво правиш, и да го формулираш в няколко изречения. Веднага да дадеш цифри какво ти е необходимо и откъде.

С какво ще ни изненада сътрудничеството ви с Британския съвет през тази година?

Едно от най-интересните неща, които правим в партньорство с тях, е организирането на уъркшопи, в които представяме дигитална дистрибуция. В дигиталното пространство има специален наратив. Опитваме се да представим онази форма на развитие на аудио-визуалния свят, която реално в България не е толкова добре застъпена. В САЩ и Англия светкавично се развиват процесите на дистрибуция онлайн. Има много хора, които искат да правят кино. В България реално нямаме достатъчно кина. Всички тези хора могат онлайн да стигнат до своята публика. В момента, в който филмът е на екран, тази публика ще дойде, защото тя вече ще познава това име и този човек. Това е подходяща възможност за млади, развиващи се таланти. Тази година с Британския съвет сме поканили Джейми Кинг, който ще представи платформата за онлайн дистрибуция VODU. Също ще покажем неговия документален филм „Steal this film”. След прожекцията ще имаме интерактивен разговор с режисьора
и продуцента Джейми Кинг, който е един от гурутата, които започнаха да използват online communities, за да могат да ги приобщават към алтернативното търсене и събиране на публика и представянето на филми в Интернет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари