Край на вечните кандидати за книжка: 4 изпита за 6 месеца

При провал на всички неуспелият шофьор започва курса отначало
Обновена: 30 май 2024 13:25 | 30 май 2024 13:25, Петър Бойчев
44
Край на вечните кандидати за книжка: 4 изпита за 6 месеца
Снимка Пиксабей

Ще бъде сложен таван на изпитите за шофьорска книжка. Когато се явяваш безкрай, очевидно има проблем при подготовката. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на участието си в дискусия, посветена на безопасността на движението по пътищата, предаде БТА.

Подготвяната промяна предвижда кандидатите за книжка да се явяват максимум четири пъти за шест месеца. Ако и четвъртият път е неуспешен, се връщат в курса отначало, посочи министърът.

Стараем се да облекчим административната тежест, основно към учебните центрове и да преминем към дигитализация. Отпадат хартиените учебни картони и дневници. Ще бъде изградена електронна система, която ще съхранява цялата документация, каза още Георги Гвоздейков.

Министърът на транспорта посочи, че ще бъдат затегнати и мерките при проверката на техническата изправност на автомобилите. Гвоздейков обясни, че данните от всеки измервателен уред ще бъдат предавани в реално време в автомобилната администрация, за да може технически неизправни автомобили да не могат да минават преглед.

Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим по темата как да постигнем високи резултати в пътната безопасност, а да действаме. Да спрем да обвиняваме институциите, че не си вършат работата и няма ефективни закони, защото не е така. Нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент за повишаването на пътната безопасност е на хората, на участниците в движението, посочи той.

Трябва да започнем решаването на проблема още на ниво възпитание на нашите деца - в дома, в училище, в университета. Автомобилите са част от нашето ежедневие. За да постигнем "Визия нула", която търсим в пътната безопасност, трябва да си признаем грешките, каза още Георги Гвоздейков.

В дискусията участват представители на институциите, ангажирани с темата на пътната безопасност, автомобилни инструктори, подготвящи кандидат-шофьорите, както и родители и близки на загинали при произшествия на пътя.

Красимир Георгиев, автомобилен инструктор, призова представителите на институциите за конкретни действия и мерки за затягане на контрола при подготовката на водачите, както и за мерки срещу нарушителите на пътя. Той посочи за пример Франция, където, по думите му, автошколите са общо около 150, а в България са около 1000.

Близки на загинали при пътни инциденти също призоваха институциите за конкретни действия, а не за назидателно говорене. Според много от участниците в дискусията основните проблеми в пътната безопасност са високата скорост, употребата на алкохол и наркотици от някои водачи, както и недостатъчният контрол.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още по темата: изпиткнижкашофьор
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
13
 
! Отговори
Схемаджии преди 1 месец
Не барят курсовете и системата на обучение , а изпитите. Така вече ще си плащат още в началото. Когато карах курса в средното изпитващ ми беше даскал от школото -уволнен за крадене на нафта. Първия му въпрос беше на изпита кво работят ваще за да определи колко да ми иска. Аз бях сигурен в уменията си щото курса ни беше 6 месеца теория и 6 месеца практика, но уви има си места където те къса ако иска. Примерно влизаш в крастовище и ти казва на ляво почти като си излезнал , а ти си караш на право
12
0
 
22
 
! Отговори
Не, на неграмотните! преди 1 месец
Първо да им направят една диктовка от една страница, след това да си я прочетат и ако нсе успеят, или диктовката им е пълна с грешки, да не ги допускат до никакъв шофьорски курс. Всички проблеми идват, от тяхната неграмотност, от лошото им възпитание и незачитане правата на околните.
11
7
 
8
 
! Отговори
Чиновник преди 1 месец
До Хейт Като не можеш да вземеш един шофьорски изпит МАКСИМУМ от втория път, няма смисъл да се пънеш повече и да търсиш някаква световна конспирация между инструкторите, изпитващите, дълбоката държава, масоните и свидетелите на Йехова. Просто не всеки има достатъчно интелект, за да може да шофира.
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А сега до колко пъти можеш да се явяваш на изпит? Сериозно питам
9
0
 
21
 
! Отговори
Галин Костов преди 1 месец
Тези изпити са изключително субективни и зависят от преценката на хора, които многократно са хващани с подкупи. Става въпрос за копоите от ДАИ (или по-правилно ДАЙ). Сега като се въведе таван на изпитите ще се вдигне и мизата. От сега знам и какво ще казват: "Или плащаш, защото това е последната ти възможност, или почваш да плащаш за курс отначало!"
8
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Брато: "Дами канят" !!!
7
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Хейт - Да ги смениш с други, които са се уговорили същото ли??
6
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вместо да санкционират некадърния инструктор те наказват ученика.?!И не стига това СмИ връщат ученика да го дере същия този Некадърен инструктор с нови такси. Страната на ЕдЕотЕте е Бг!!
5
2
 
17
 
! Отговори
Хейт преди 1 месец
Ако те връщат непрекъснато на изпита без да си направил значими грешки, значи инструкторът и катаджията са се договорили да те крънкат за повече пари, които да си поделят. И вероятно е време да ги смениш.
4
2
 
17
 
! Отговори
Реформа ли? преди 1 месец
Т.е. правят се условия за далавера на Уч.центрове - да предлагат по-слаба подготовка, че кандидат-шофьорите да се връщат при тях пак и пак и паккккк...... ((
3
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
1 испит на 1г. трябва. Като не го издържи има 1 г. да учи. ккакто в училище повтара.
2
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Честно, ама не съм виждал, срещал, никога ром в Учебен автомобил. Някой да даде обяснение.
1
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Прават само кекс в колите.