Сделката пропадна: Няма да ни доставят двуетажни влакове

Гвоздейков отрече модернизацията да е в риск
25 юли 2024 15:58, Инна Ангелова
41
Сделката пропадна: Няма да ни доставят двуетажни влакове
Снимка: БГНЕС

Компанията, която трябваше да достави на страната ни седем двуетажни влака по Плана за възстановяване и устойчивост, се е отказала. Според транспортния министър Георги Гвоздейков обаче модернизацията на железницата не е в риск.

“Тези процедури се провеждат при стриктно спазване на Закона за обществените поръчки и всички други закони, свързани с тяхното провеждане”, увери Гвоздейков.

Той допълни, че полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки, тъй като Stadler Polska Sp. Z.o.o., класирана на първо място, се е отказала от процедурата и е поискала прекратяване на договора за доставка на седем двуетажни влака.

“Започна да тече комуникация по тяхна инициатива с искания за подписване на различни видове анекси към договора. Искам ясно да кажа, че ЗОП категорично казва, че договорите, подписани по закона, могат да се изменят само несъществено. И то в определен обхват”, каза транспортният министър, съобщава Нова.

По думите му след това са започнали да идват поредни искания от тях за промяна в конкретни параметри в договора, сред тях и промяна на неустойките, при вече подписан договор.

На 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет “Доставка на седем броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал“. Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране.

След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор, според информация на транспортното министерство.

Министърът увери, че има непрекъснат диалог с Европейската комисия и се полагат максимум усилия, за да се реализира в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
БДЖ = кендзефф преди 1 месец
310та употреба ли са?!
37
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На модерното вече електронно БДЖ в Бг, само двуетажни влакове му липсват, те с едноетажните са зле, а с двуетажни ....., .:))
36
0
 
4
 
! Отговори
Ха ха преди 1 месец
То линии нямаме вече те двуетажни,ше горят като факли с това НЕКАЧЕСТВЕНО ЖП!
35
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нправете си сами!! Никой нищо не дава!
34
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
По-ск оро купете вагони с климатик и чисти!
33
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тонема релси за едноетажни и тунели те двуетажни ате бегайте БДЖ умре се
32
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако едноетажните влакове закъсняват до 120 мин. средно двуетажните ще закъсняват сигурно по 240мин.
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
По плана за възстановяване влизат ли пари за почистване на седалките на вагоните, които са оповръщани и мръсните стъкла??
30
2
 
3
 
! Отговори
Цъфнали и вързали преди 1 месец
Само за двуетажни влакове сме. Ние едноетажните не можем да си оправим. От както има БДЖ работниците са принудени да работят без климатик. На 70 градуса. Това е нанасяне на човешка телесна повреда, аз ако съм на тяхно място ще ги съдя до дупка.
29
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ахахха - те едноетажните които дойдоха са пълен та-к, тоя Гвоздей двуетажни се канел да поръчва -пълен куку -махайте го
28
0
 
3
 
! Отговори
Бидон с деменция преди 1 месец
гвоздея гвоздейков- лъжец номер едно
27
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хамелеон,който избяга от Киро,за да отиде при Боко.Толкова въздух има в кабинетите на "Дондуков"1,че скоро ще отлетят в облаците.През месец през два, дерайлират локомотиви,вагони,влаковете закъсняват с 120-130.минути,абдалинът говори за двуетажни влакове-По това да ги притегли човек,че са перошина който не става за нищо.
26
1
 
1
 
! Отговори
Ббб преди 1 месец
Неистойки??? Айде фирмата която се отказа да си плати неустойките, или сме пропуснали да ги включим в договора.. Нещо като завпда за електромобили.. Абе всеки кой къде ни хване ни..
25
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Има много хубави и евтини руски дрезини. Защо са ви пари по ПВУ? Митрофанова ще ни докара дрезини и Пеевски ще ги кара.
24
2
 
1
 
! Отговори
До 16 преди 1 месец
Милиардите за самолети бяха именно за това, за да не ги видим над България, как разтоварват бойния си арсенал.
23
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В това нещо от снимката няма да вляза, ако ще животът ми да зависи от това. Това е някакъв аквариум, някаква теснотия. Как се диша там? Ако човек тежи 80-90 кг и е висок над 180 см. дали ще се събере в тая теснотия. Къде ще сложи краката си? Ако се наложи да се завърти, как ще стане? Саркофаг.
22
5
 
9
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
През това време в Китай пуснаха влак, който се движи с 800 км/час. Ама не бил демократичен и не бил построен по правилата на обществените поръчки.
21
0
 
5
 
! Отговори
Чочо преди 1 месец
Първо до септември ще има договор, после ще е до ноември, само и само да е министър, това място е скъпо и трябва да си върне вложеното.
20
0
 
7
 
! Отговори
Малък Праз преди 1 месец
Има едни 12 милиард лева за усвояване по тоз прословут план за възстановяване и развитие. Никой не го интересува БДЖ ще получи ли влакове или не. Важното е парите да не изтървем, парите. Точно за това спореха дупедатите в парламента. Колко ни върши работа тоз план, нито дума, само "Ще изтървем 12-те милиарда, бе, действайте" :)
19
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Туй БДЖ що не го закриват :)))