Сделката пропадна: Няма да ни доставят двуетажни влакове

Гвоздейков отрече модернизацията да е в риск
25 юли 2024 15:58, Инна Ангелова
41
Сделката пропадна: Няма да ни доставят двуетажни влакове
Снимка: БГНЕС

Компанията, която трябваше да достави на страната ни седем двуетажни влака по Плана за възстановяване и устойчивост, се е отказала. Според транспортния министър Георги Гвоздейков обаче модернизацията на железницата не е в риск.

“Тези процедури се провеждат при стриктно спазване на Закона за обществените поръчки и всички други закони, свързани с тяхното провеждане”, увери Гвоздейков.

Той допълни, че полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки, тъй като Stadler Polska Sp. Z.o.o., класирана на първо място, се е отказала от процедурата и е поискала прекратяване на договора за доставка на седем двуетажни влака.

“Започна да тече комуникация по тяхна инициатива с искания за подписване на различни видове анекси към договора. Искам ясно да кажа, че ЗОП категорично казва, че договорите, подписани по закона, могат да се изменят само несъществено. И то в определен обхват”, каза транспортният министър, съобщава Нова.

По думите му след това са започнали да идват поредни искания от тях за промяна в конкретни параметри в договора, сред тях и промяна на неустойките, при вече подписан договор.

На 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет “Доставка на седем броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал“. Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране.

След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор, според информация на транспортното министерство.

Министърът увери, че има непрекъснат диалог с Европейската комисия и се полагат максимум усилия, за да се реализира в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Викам направо 12-етажни да вземем - нали сме в новия соц на ЕССР-то!
17
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Шарлатанин 12 Гвоздейков отдавна не е от ПП, а е от кохортата на любимия ви Радев.
16
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ние милиарди за самолети, които няма да видим, наринахме, че някакви си влакове ли?
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е че то кой е и вярвал, че някой ще достави на нас нещо? Ние да не сме Украйна? Някакви жалки петостепенни членовена т.нар. организации, като НАТО и ЕС, които, като едни истински колонии, само се внасят.
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Гост 14 Цялото БДЖ е абсолютен пpoвал последната година. Обаче управляващите нечули и невидели. Там има дaлaвepи, лaпaт се пари. Народът да се гъoчи в чyдoвищните условия на пътуване c БДЖ. И тоя народ мълчи, дума не казва за cкoтските условия, в които пътува.
13
0
 
8
 
! Отговори
Гост преди 1 месец
Никой не очаква да признае за всички изброени в изказването провали, но е несменяем. Гаф, след гаф и му ръкопляскат. Всичко е пари за постове.
12
3
 
3
 
! Отговори
Шарлатанин преди 1 месец
Гарантирано от шарлатанина Г. Гвоздейков - виден кадър на ППДБ...
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Споко, ще докарат едноетажни, но 2 пъти повече.
10
0
 
4
 
! Отговори
до8 А с "новите преди 1 месец
немски вагони им слагаме допълнително седалки че са много широки и бг да се втали да стане слаб като абориген
9
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега щели да доставят в замяна влакове стрела.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тъкмо сега ще могат да променят поръчката и да минат направо на триетажни
7
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Повечето направления са с по два вагона. До морето - с 4. За какво биха служили двуетажни вагони не е ясно.
6
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Каквото и да направят, все е провал. Няма да плачем за "новите" им вагони, които все са ceкънd хенd.
5
1
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Не сме се и надявали !
4
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Кой умник е искал да вкара двуетажни влакове? Да не е Киро? Той нали завод за коли в Ловеч щеше да строи?
3
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Явно са се уплашили като са видели, че траверсите са заринати с бурени, на места липсват, а на други места са накъдрени. За двуетажни влакове първо трябват здрави трасета.
2
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
МНОГО ДОБРА НОВИНА!
1
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че то и едноетажните дерайлират по нашите релси, представяте ли си двуетажните, направо ще се търкалят.